پرتاب موشک سایوز

ویدیوی شاهکار ضبط شده از پرتاب موشک سایوز توسط ماهواره‌ Dove

در پرتاب موشک سایوز که مدتی قبل اتفاق افتاد، تعداد زیادی ماهواره به صورت همزمان در مدار قرار گرفتند. لحظه بلند شدن این راکت از زمین توسط ماهواره‌ بسیار کوچک Dove ثبت شده است.

هفته گذشته موشک سایوز، 73 ماهواره را در مدار زمین قرار داد. قسمتی از لحظه پرتاب این موشک حامل چندین ماهواره، توسط یک ماهواره بسیار کوچک دیگر که ابعادی در اندازه یک جعبه کفش دارد، ضبط شده‌ است. ماهواره کوچک Dove توانست با پشت سر هم قرار دادن عکس‌هایی که به صورت پیاپی ثبت کرده، حدود دو دقیقه از فرآیند پرتاب موشک سایوز شامل لحظه بلند شدن آن از زمین را به صورت یک ویدیو در بیاورد.

البته ثبت چنین لحظه‌ای اتفاقی نبوده و با زمان‌بندی دقیق ممکن شده است. شرکت ماهواره‌ای آمریکایی Planet، پنج ساعت پیش از پرتاب راکت سایوز متوجه شد به احتمال زیاد، ماهواره Dove در لحظه پرتاب در موقعیتی مناسب به منظور ثبت این واقعه قرار خواهد داشت. این شرکت در ادامه تمرکز ماهواره Dove را بر روی قزاقستان به عنوان محل پرتاب موشک قرار داد. از آنجایی که این ماهواره با سرعت 15 هزار مایل بر ساعت در حال حرکت است، توانست از لحظه پرتاب تصاویر زیادی ثبت کند.

پرتاب این موشک سایوز نیز در جای خود قابل توجه بوده است، چرا که 73 ماهواره را برای شرکت‌های مختلف در مدار زمین قرار داد. یکی از آن‌ها ماهواره بزرگ Kanopus-V-IK است که وظیفه دارد آتش‌سوزی‌های پدید آمده در جنگل‌ها را تشخیص داده و خیلی زود گزارش دهد. 48 مورد از این ماهواره‌ها برای شرکت Planet بوده و کاربردشان همانند ماهواره Dove است. سرعت پخش ویدیو توسط شرکت Planet افزایش پیدا کرده است، پس برای مشاهده جزییات بیشتر، باید آن را با سرعت پایین‌تری پخش کنید.

ویدیو پرتاب موشک سایوز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*