کاشت تراشه در بدن

پیشنهاد یک شرکت آمریکایی به کارمندان خود جهت کاشت تراشه در بدن به جای کارت شناسایی

کاشت تراشه در بدن روش جدید احراز هویت است که رفته رفته شرکت‌های بیشتری به آن روی می‌آورند. اخیرا یک کمپانی آمریکایی چنین ایده‌ای را ارائه کرده است.

کاشت ایمپلنت برای اهداف پزشکی و تحقیقاتی اتفاق جدیدی نیست، اما در آینده نزدیک، از ایمپلنت‌ها برای اثبات هویتی که مدعی آن هستیم نیز استفاده خواهیم کرد. یک شرکت در ایالت ویسکانسین آمریکا چنین گزینه‌ای را پیش روی کارمندان خود قرار داده است. آن‌ها می‌توانند بعد از کاشت چیپست در بدن خود، به این روش، هویت خود را حین رفت و آمد به شرکت تایید کنند.

فواید کاشت تراشه در بدن برای این کارمندان

کارمندان نه تنها برای ورود به محل کار، بلکه حتی برای استفاده از کامپیوترها نیز از این تراشه استفاده خواهند کرد. این افراد می‌توانند در اتاق استراحت شرکت نیز از تراشه زیر پوستی خود استفاده کرده و به عنوان نمونه، حین خرید غذا هزینه آن را پرداخت کنند. عدم نیاز به همراه داشتن کارت شناسایی، پول نقد و حتی کارت بانکی به این معنی است که کارمندان دیگر نیازی به حمل کیف پول با خود نخواهند داشت. طبق ادعای کمپانی Three Square Market، این نخستین شرکتی است که بعد از کاشت تراشه در بدن کارمندان، استفاده از آن را در سراسر محل کار ممکن کرده است.

کاشت تراشه در بدن

برخی کارمندان از قرار دادن تراشه داخل بدن خود ابراز نگرانی کرده و حریم خصوصی‌شان را در خطر دیده‌اند، اما شرکت تضمین کرده این چیپست، فاقد هر گونه GPS و یا دیگر سخت افزارهای ردیابی است. از آنجایی که اطلاعات داخل تراشه رمزنگاری می‌شوند، هکرها قادر به سرقت مشخصات فردی و سو استفاده از آن‌ها نخواهند بود. از طرفی دیگر، این قطعه خارجی به صورت دائمی در بدن فرد قرار نمی‌گیرد و در هر زمان دیگر می‌توان آن را خارج کرد.

این ایده جدیدی برای احراز هویت است که بیش از آسودگی، سبب افزایش امنیت می‌شود. مدتی قبل، خبر جاسازی میکروچیپ در زیر پوست کارمندان یک استارتاپ سوئدی نیز در سراسر دنیا پیچید و شرکت‌های بیشتری را به استفاده از این روش تشویق کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*