موتو زد 2 فورس ادیشن

موتو زد 2 فورس ادیشن رسما معرفی شد: مشخصات فنی، قیمت و تصاویر پرچمدار 2017 موتورولا

ساعاتی پیش گوشی موتو زد 2 فورس ادیشن (Moto Z2 Force Edition) به صورت رسمی معرفی شد. در ادامه با پرچمدار جدید موتورولا و لنوو آشنا می‌شویم.

از زمان عرضه موتو زد، گوشه‌های خمیده و دوربین پشتی گرد به وجه اشتراک بسیاری از محصولات لنوو تبدیل شده‌اند. به همین جهت، استفاده از ویژگی‌های کلیدی در پرچمدار جدید این شرکت، غافلگیرکننده نخواهد بود.

اما آن دسته از کاربرانی که با محصولات سری موتوز زد آشنایی دارند، احتمالا دلیل حفظ طراحی و عرضه محصولات جدید با ظاهر قبلی را می‌دانند. موتو مودز، لوازم جانبی مخصوص لنوو برای توسعه گوشی های هوشمند ماژولار است و از آنجایی که آنها منحصرا برای بخش پشتی دستگاه با قابلیت جدا شدن طراحی می‌شوند، نباید اندازه و شکل نسل بعدی گوشی های خانواده تغییر کند.

با این حال موتو زد 2 فورس ادیشن قابلیت‌هایی فرارتر از ماژول‌های جانبی داشته و به عنوان پرچمدار 2017، رقیبی جدی برای سایر گوشی های هوشمند موجود در بازار خواهد بود.

موتو زد 2 فورس ادیشن

طراحی 

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، ظاهر موتو زد 2 فورس ادیشن تقریبا با نسل قبلی آن یعنی موتو Z فورد یکسان است. اولین موضوعی که احتمالا با نگاه به بخش جلویی متوجه آن می‌شوید، شکل سنسور اثر انگشت است که در گذشته نیز نمونه آن در موتو Z2 پلی استفاده شده بود. در واقع، مهندسان این طراحی را با سنسور مربع‌شکل نه چندان زیبای قبلی جایگزین کرده‌اند.

در بخش پشتی، شباهت با نسل قبل کمتر بوده و تفاوت‌هایی همچون حذف خطوط کوچک افقی و بدنه براق فلزی توجه ما را به خود جلب می‌کند. به علاوه، اطراف گوشی توسط خطوط آنتن احاطه شده و کانکتور موتو مودز نیز با کمی تغییر، مجددا طراحی شده است. در آخر، گوشی جدید موتورولا همانند دیگر محصولات سری Z، فاقد جک 3.5 میلی‌تری صدا است.

سخت افزار و صفحه نمایش

موتو زد 2 فورس ادیشن همانند نسل اول آن، به پنلی آمولد و 5.5 اینچی با وضوح 1440×2560 تجهیز شده و تکنولوژی “ShatterShield” از آن در برابر ضربه‌های بیرونی و شکستگی محافظت خواهد کرد. همچنین تراشه اسنپدراگون 835 در کنار 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی، مسئولیت مدیریت اطلاعات در آن را بر عهده دارد.

هرچند، سخت افزار این گوشی نسبت به مناطق مختلف، متفاوت بوده و احتمالا حق انتخاب چندانی پیش روی کاربران وجود نخواهد داشت. به عنوان مثال، احتمالا در آمریکا نسخه 64 گیگابایتی همراه با 4 گیگابایت رم عرضه خواهد شد و کاربران دیگر کشورها نیز آن را با 6 گیگابایت رم دریافت خواهند کرد. نسخه 128 گیگابایتی گوشی جدید موتورولا نیز احتمالا در چین به فروش می‌رسد. با این حال در رابطه با حافظه داخلی نیازی به نگرانی نیست چرا که توسعه آن به کمک درگاه کارت حافظه امکان‌پذیر است.

اگرچه موتو زد 2 فورس ادیشن یک پرچمدار تمام‌عیار محسوب شده و سخت افزار آن نسبت به نسل قبلی ارتقا پیدا کرده است، اما کاهش ظرفیت باتری، احتمالا موجب ناراحتی طرفداران خواهد شد. به گفته سازندگان، در ساخت این تلفن هوشمند از یک باتری 2730 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌شود که شاید برای یک پرچمدار، کم باشد. علاوه بر این، سال گذشته، موتو زد فورس با یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی در اختیار کاربران قرار گرفته بود. با این اوصاف، هنوز سازندگان بر دوام یک روزه باتری این گوشی با یک بار شارژ کامل پافشاری دارند.

دوربین

موتو زد 2 فورس ادیشن

به دنبال گرایش سازندگان مختلف به تجهیز پرچمداران به دوربین دوگانه، موتورولا نیز از همین سیستم استفاده کرده و گوشی جدید خود را با دو سنسور، یکی مونوکروم و دیگری رنگی، تولید کرده است.

با این‌که وضوح دوربین پشتی روی کاغذ کاهش پیدا کرده، اما سازندگان به جای یک سنسور 21 مگاپیکسلی، از دو سنسور 12 مگاپیکسلی IMX386 شرکت سونی استفاده کرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد سنسورهای واقعی از نظر ابعادی بزرگ‌تر بوده و بنابراین، توانایی جذب نور بیشتری را دارند. در نتیجه، کیفیت تصاویر ثبت‌شده نیز افزایش پیدا می‌کند. به هر صورت باید منتظر عملکرد این سیستم در دنیای واقعی باشیم. فلاش ال ای دی دوگانه، فوکوس اتوماتیک لیزری و همین‌طور توانایی ثبت تصاویر در حالت پرتره، سیاه و سفید، اچ دی آر و بیشتر، از دیگر قابلیت‌های دوربین موتو زد 2 فورس ادیشن هستند.

در نهایت، عاشقان سلفی می‌توانند لحظات شیرین خود را با دوربین 5 مگاپیکسلی جلویی و فلاش ال ای دی دوگانه ثبت کنند.

موتو مودز

موتو زد 2 فورس ادیشن

موتو مودز در واقع همان ماژول‌های لنوو است که به کاربران اجازه می‌دهد با اتصال قطعات جانبی، قابلیت‌های بیشتری را به دستگاه خود اضافه کنند. پشتیبانی از موتو مودز نیز همانند دیگر محصولات سری Z، بخشی جدانشدنی از موتو زد 2 فورس ادیشن خواهد بود.

خبر خوب این است که علاوه بر پشتیبانی از ماژول‌های قدیمی، دوربین موتو 360 (Moto 360 Camera) به عنوان یک مود جدید همراه با این گوشی معرفی شده که شباهت بسیاری به دوربین اسنشال دارد.

زمان عرضه و قیمت موتو زد 2 فورس ادیشن

موتو زد 2 فورس ادیشن بر خلاف نسل اول آن، توسط هر چهار اپراتور مرجع آمریکا به فروش خواهد رسید.

به گفته سازندگان، موتو زد 2 فورس ادیشن همراه با اندروید 7.1.1 نوقا، با قیمت پایه 720 دلار، از تاریخ 10 آگوست (19 مرداد) توسط چهار اپراتور اصلی آمریکا، بست بای و موتورولا در سه رنگ مختلف مشکی (Super Black)، طلایی (Fine Gold) و خاکستری (Lunar Grey) عرضه خواهد شد. هرچند، رنگ خاکستری به صورت انحصاری توسط تی موبایل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

تصاویر موتو زد 2 فورس ادیشن

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. طراحیش جالبه
    مخصوصا دوربین دوگانش از بقیه گوشیا قشنگتره
    اگه دقت کنید میبینید که انگار شکل یه صورتِ خندان هست
    من که گذاشتمش تو لیست خرید

  2. بلوتوث 4.2 !!!!!!!!
    در حالی که بیشتر پرچمداران جدید از نسخه 5 استفاده کردن. البته به جز htc u 11 که اونم شاهکار htc احمقه.