پورشه پانامرا توربو

پورشه پانامرا توربو 2017؛ طبیعت واقعی خودروهای اسپورت پورشه را مشاهده کنید

خودروی سدان پورشه پانامرا توربو (Porsche Panamera Turbo)، یک خودروی لوکس و شگفت‌انگیز است که در این مطلب قصد داریم مشخصات و امکانات آن را بررسی کنیم.

حدود یک دهه پیش، سدان پورشه یعنی پانامرا، چیز عجیب و غریبی به نظر می‌رسید. این خودرو که ترکیبی از یک مدل 911 با دو درب اضافه و فضای داخلی بیشتر بود اما طراحی نسل اول آن بسیار ناقص و نامتوازن بود. پورشه پانامرای اولیه، جذابیت بصری زیادی را به عنوان یک خودروی اسپورت نداشت اما با این وجود، طیف متنوعی از ویژگی‌های لوکس و پر زرق و برق را در اختیار رانندگان قرار می‌داد و تجربه خوبی از یک پورشه هیجان‌انگیز را ارائه می‌کرد.

پورشه پانامرا توربو

در نسل دوم پانامرا، یک شیب ملایم‌تر در سقف، همانند پورشه 911 مشاهده می‌شود و چراغ‌های عقب نیز کشیده‌تر از قبل شده است. همین تغییرات کوچک بر روی ظاهر خودرو تاثیر خوبی گذاشته و حالا دیگر با خودرویی بالغ‌تر و زیباتر روبرو هستیم. علاوه بر آن، احساسی که در هنگام کنترل خودرو دریافت می‌شود، حتی از خودروهای اسپورت نیز بهتر شده است.

عکس‌العمل سیستم تعلیق و بازخورد رفتار چرخ‌ها و ترمزهای قوی، عملکردی فراتر از هر خودروی سدان اسپورت دیگری را به نمایش می‌گذارد. البته هنوز هم نمی‌توان پورشه پانامرا توربو را با وزن زیاد 2083 کیلوگرمی، هم‌تراز با خودروهای کوپه اسپورت آلمانی دانست. 53.5 درصد از وزن بیش از دو تنی خودرو بر روی محورهای جلو قرار گرفته و از این نظر هیچ شباهتی با پورشه 911 یا 718 با موتور قرار گرفته در عقب ندارد. همچنین برخی از قسمت‌های بدنه از جمله کاپوت، درب‌ها و پنل‌های اطراف بدنه به منظور کاهش نقطه ثقل خودرو از جنس آلومینیوم ساخته شده‌اند.

پورشه پانامرا توربو

پورشه پانامرا توربو به لطف برخورداری از بازوهای کنترلی در جلو و تعلیق عقب چند اتصالی با کنترل‌های الکترونیکی سه بعدی و همچنین چرخ‌های 21 اینچی، حرکات کنترل شده‌ای دارد. برخی از نسخه‌های خودرو به سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب نیز مجهز شده‌اند و برای کسانی که می‌خواهند خودروی اسپورت‌تری داشته باشند، یک سیستم سفارشی تعلیق با میله‌های ضد رول با کنترل برقی و دیفرانسیل عقب مجهز به محدودکننده الکترونیکی لغزش، ارائه می‌شود. همه این‌ها موجب می‌شوند تا پانامرا توربو 2017، رانندگی جذاب، اسپورت و راحتی داشته باشد. البته این خودرو بدون این آپشن‌ها و با وجود وزن زیاد نیز می‌تواند شتاب جانبی بسیار خوبی را به ثبت برساند و با سرعت خوبی از پیچ‌های جاده عبور می‌کند.

پورشه پانامرا توربو 2017 از یک پیشرانه 8 سیلندر وی شکل به حجم 4 لیتر و توربوشارژر دوقلو استفاده می‌کند که قدرت 550 اسب بخار و گشتاور 769 نیوتن متر را در اختیار قرار می‌دهد. نسل قبلی این خودرو، همین میزان قدرت را از یک موتور 4.8 لیتری دریافت می‌کرد. قدرت تولیدی توسط پیشرانه نیز به وسیله گیربکس 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک با شیفتر دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

پورشه پانامرا توربو

خودروی جدید پورشه پانامرا توربو برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت، تنها به 3 ثانیه زمان نیاز دارد و مسافت 400 متری را در مدت 11.3 ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت آن نیز 305 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و همه این‌ها ثابت می‌کند که این خودرو پس از مدل‌های توربوی 911، یکی از سریع‌ترین محصولات پورشه است. مصرف سوخت ترکیبی این سدان لوکس و اسپورت هم 9.4 کیلومتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

فضای داخلی و طراحی کابین پانامرا توربو 2017 بسیار زیبا، جذاب و راحت بوده و تجربه لذت‌بخشی را به عنوان یک خودروی رده بالای اسپورت در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. کابین مدرن، جادار و لوکس با پنل‌های اختیاری چوبی یا فیبر کربنی، صندلی‌های عقب راحت، صندلی‌های جلو برقی با 14 وضعیت، سیستم صوتی پیشرفته، نمایشگر 12.3 اینچی و دو نمایشگر 7 اینچی برای سیستم ناوبری و سایر اطلاعات از جمله ویژگی‌های شاخص داخل خودرو محسوب می‌شوند.

پورشه پانامرا توربو

پورشه پانامرا توربو ، اکنون در کلاسی که آئودی S8 پلاس، مرسدس ای ام جی S63 و بی ام و M760i در آن حضور دارند، پیشتازی می‌کند و با کاریزمای شگفت‌انگیز خود از سایر رقبا متمایز شده است. مشتریان برای خرید این خودرو حداقل باید 151 هزار دلار هزینه کنند اما در عوض می‌توانند از تجربه طبیعت واقعی خودروهای اسپورت پورشه لذت ببرند.

گالری عکس های پورشه پانامرا توربو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*