وب سرویس پیام کوتاه

وب سرویس پیام کوتاه ، یک کلیک تا مشتری مداری

ملی پیامک به عنوان یکی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات پیامک در ایران، قدرتمندترین و بهینه‌ترین وب سرویس پیام کوتاه را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

همه ما تجربه یک بار خرید از فروشگاه‌های اینترنتی را داریم. اگر دقت کرده باشید، زمانی که از یک فروشگاه آنلاین محصولی را می‌خرید یا در یک وب‌سایت خدماتی ثبت نام می‌کنید، پیامکی حاوی متن «کاربر محترم ثبت نام شما انجام شد.» یا «کاربر محترم، سفارش شما با کد HD-933 در حال آماده‌سازی است» برایتان ارسال می‌شود.

با این وجود، آیا می‌دانید که این پیامک‌ها چگونه برای شما ارسال می‌شوند؟ فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی روزانه 1000 سفارش خرید دریافت می‌کند و به ازای هر سفارش، چنین پیامکی را به خریدار ارسال می‌کند. مطمئنا با مشاهده چنین ارقامی، متوجه می‌شوید که شخص یا اشخاصی در آن فروشگاه اینترنتی منتظر ثبت سفارش نیستند تا چنین پیامک‌هایی را به صورت تکی و شخصی‌سازی شده برای کاربران ارسال کنند.

در این شرایط پرسشی مطرح می‌شود: چه اتفاقی می‌افتد که چنین حجم انبوهی از پیامک به صورت کاملا خودکار برای مشتریان و کاربران ارسال می‌شود؟ خب، پاسخ برای عده‌ای روشن است، وب سرویس پیام کوتاه!

چرا به وب سرویس پیام کوتاه نیاز داریم؟

هنگامی که یک فروشگاه اینترنتی یا یک سایت خدماتی راه‌اندازی می‌کنید، در درجه اول به ابزاری برای ارتباط شخصی و مستقیم با کاربرانتان نیاز دارید؛ ابزاری که بتواند در کوتاه‌ترین زمان، پیغام شما را به مخاطب برساند.

در چنین شرایطی، پیامک و ایمیل بهترین گزینه‎های ارتباطی هستند. با این وجود، از آنجایی که همه افراد مرتبا صندوق ایمیل خود را بررسی نمی‌کنند یا همیشه به اینترنت دسترسی ندارند، استفاده از پیامک بهترین گزینه است. به این منظور، شما باید یک پنل اس ام اس برای ارتباط با مشتریان خود تهیه نمایید.

با این حال، داشتن یک پنل اس ام اس به معنی مدریت صحیح کاربران نیست. مطمئنا نمی‌خواهید فروشگاهی باشید که با دریافت هر سفارش، وارد پنل سامانه پیامک خود شده و برای شخص سفارش‌دهنده، چند پیامک ارسال کنید. چنین کاری تنها اتلاف وقت و هزینه خواهد بود.

در چنین شرایطی است که استفاده از وب سرویس پیام کوتاه مفید خواهد بود. وب سرویس پیام کوتاه به شما امکان می‌دهد که با چند خط کدنویسی وب‌سایت (یا حتی نرم‌افزار) خود را به سامانه پیامک خود متصل کنید. به این ترتیب، شما می‌توانید از داخل وب‌سایت یا نرم‌افزار خود جهت ارسال، دریافت و مدیریت پیامک‌ها اقدام نمایید.

وب سرویس پیامک به شما امکان می‌دهد تا ارتباطی دوطرفه و هوشمند را با کاربران وب‌سایت خود داشته باشید. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، وب سرویس پیام کوتاه به شما امکان می‌دهد تا پیامک‌هایی را برای رفتارهای مختلف کاربران، از پیش تعریف کنید. برای مثال زمانی که کاربر در سایت ثبت نام می‌کند، رمزی جهت تایید حساب کاربری دریافت کند یا زمانی که محصول یا خدماتی را خریداری می‌کند، پیامکی حاوی تایید پرداخت برای او ارسال ‌شود.

به طور خلاصه می‌توان گفت با کمک وب سرویس پیام کوتاه، می‌توانید از طریق سامانه پیامک بفرستید، پیامک‌های دریافتی‌تان را از سامانه تحویل بگیرید یا حتی پیامک‌های قدیمی خود را مدیریت نمایید.

مطمئن باشید استفاده از وب سرویس پیام کوتاه علاوه برای اینکه امکان برقراری ارتباط هدفمند با مشتریان را در اختیارتان قرار می‌دهد، از هدر رفتن زمان و سرمایه‌ شرکتتان نیز جلوگیری می‌کند.

برخی از کاربردهای وب سرویس پیام کوتاه

در اینجا ممکن است برای شما سوال مطرح شود که آیا امکانات و کاربردهای وب سرویس پیام کوتاه محدود به فعالیت‌های یک فروشگاه اینترنتی است؟

مطمئنا پاسخ منفی است. شاید باورش کمی سخت باشد، اما وب سرویس پیامک تقریبا هر امکان قابل تصوری که برای ارتباط پیامکی با مشتریان وجود دارد را در اختیار شما می‌گذارد. برخی از کاربردهای وب سرویس پیام کوتاه عبارتند از:

اطلاع‌رسانی

با کمک وب سرویس پیام کوتاه می‌توانید اطلاعیه‌های خود را در قالب پیامک به مشتریان و کارمندان خود ارسال کنید. این اطلاعیه ممکن است برگزاری یک رویداد باشد یا خبر ارسال سفارش به مشتری؛ در هر صورت وب سرویس پیامک به صورت خودکار این اطلاعیه‌ها را به مخاطبان ارسال می‌کند.

یادآوری

اگر در دوره‌های زمانی مشخص خدمات خود از مشتریان هزینه می‌گیرید یا اگر قرار است یکی از مشتریان به صورت حضوری به محل کارتان مراجعه کند، وب سرویس ارسال پیامک به طور خودکار این موارد را به ایشان یادآوری می‌کند و دیگر نیازی نیست این موارد را شخصا پیگیری نمایید.

مسابقه و قرعه‌کشی

وب سرویس پیام کوتاه می‌تواند به صورت کاملا خودکار یک مسابقه یا قرعه‌کشی پیامکی برگزار کند و دیگر نیازی نیست شما در برگزاری این مسابقات دخالتی داشته باشید.

تایید حساب کاربری

با استفاده از وب‌سرویس پیام کوتاه و نوشتن چند خط کد، می‌توانید ترتیبی دهید که صحت حساب کاربرانتان از طریق پیامک تایید شود. به این ترتیب، امنیت سیستم شما به مخاطره نمی‌افتد.

حسابداری

استفاده از وب سرویس پیام کوتاه به شما امکان می‎دهد تا به همه‌ی امور حسابداری خود به دقت رسیدگی کنید.

ارسال و دریافت پیام کوتاه از وب‌سایت

این قابلیت به شما کمک می‌کند تا امور مرتبط به حسابداری خود را به وسیله پیام کوتاه با همکاران و حسابداران خود در میان بگذارید.

کدام وب سرویس پیام کوتاه را انتخاب کنیم؟

اگر کمی درباره وب سرویس ارسال و دریافت پیام کوتاه در اینترنت جستجو کنید، متوجه می‌شوید در حال حاضر شرکت‌های پیامکی بسیاری این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

ملی پیامک نیز به عنوان یکی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات پیامک در ایران، یکی از قدرتمندترین و بهینه‌ترین وب سرویس‌های پیامکی را ارائه می‌کند. کاربران ملی پیامک می‌توانند با استفاده از دو روش SOAP و REST به سامانه ملی پیامک متصل شده و از خدمات وب سرویس آن استفاده کنند.

از جمله قابلیت‌های وب سرویس ملی پیامک می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • دریافت اعتبار حساب کاربری
  • دریافت وضعیت تحویل پیامک
  • بررسی تعداد پیامک های دریافتی
  • دریافت وضعیت تحویل ارسال انبوه
  • دریافت قیمت پیامک قبل از ارسال
  • ارسال پیامک تکی و انبوه
  • ارسال پیامک پیشرفته (تکی و انبوه)
  • ارسال پیامک با دامنه
  • دریافت شاخه و تعداد بانک شماره
  • امکان اضافه کردن بانک شماره
  • امکان ارسال به شاخه مورد نظر
  • گزارش گیری کامل ارسال های بانک شماره
  • تعیین وضعیت ارسال به بانک شماره
  • دریافت اطلاعات تعداد ارسال های روز
  • و …

برای بررسی همه‌ی امکانات وب سرویس ملی پیامک و نمونه کدهای زبان‌های برنامه نویسی به صفحه وب سرویس پیامک این شرکت به آدرس http://www.melipayamak.com/webservice/ مراجعه نمایید.

افزون بر این، چنانچه نمونه کد مورد نظر خود را در صفحه وب سرویس ملی پیامک پیدا نکردید، یا اینکه از انتظار قابلیت خاصی را از وب سرویس خود دارید، می‌توانید موارد مورد نیازتان را به کارشناسان ملی پیامک گزارش کنید. به این ترتیب، کارشناسان ملی پیامک در سریع‌ترین زمان ممکن، قابلیت‌های مورد نظر شما را به وب سرویس‌تان اضافه می‌کنند.

مزایای استفاده از وب سرویس ملی پیامک

ملی پیامک از زمان آغاز فعالیت خود تا الان، همواره تلاش کرده بهترین خدمات پیامکی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. وب سرویس پیامکی این شرکت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اگر از خود می‌پرسید چرا باید از وب سرویس ملی پیامک استفاده کنید، بهتر است به نکات زیر نگاهی بیندازید:

  • تعرفه پایین: تعرفه‌‌ وب سرویس ملی پیامک نسبت به اپراتورها و سایر سامانه‌ها مناسب‌تر است.
  • ارائه پنل آزمایشی: در زمان ثبت نام در ملی پیامک، پنلی رایگان با اعتبار 5000 ریال در اختیارتان قرار می‌گیرد تا کدنویسی و آزمایش‌های مورد نیاز را انجام دهید.
  • وب سرویس ساده و کارآمد: تمام امکانات و کدهای لازم در ساده‌ترین شکل در اختیار شما قرار می‌گیرند.
  • عیب‌یابی آسان از طریق وب سرویس: در صورت بروز مشکل، کد خطا همراه با توضیح و نحوه رفع آن برایتان ارسال خواهد شد.
  • سرعت و امنیت بالا: در ملی پیامک تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا خدمات وب سرویس‌مان از امنیت و سرعت بالایی برخوردار باشند.
  • پشتیبانی همیشگی: کارشناسان ملی پیامک، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 10 شب و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.
  • بازگشت هزینه پیامک‌های تحویل داده نشده: تمامی هزینه‌های بازگشتی از سوی مخابرات، به حساب کاربری شما عودت داده می‌شوند.
  • گارانتی بازگشت هزینه: اگر از خدمات وب سرویس ملی پیامک رضایت نداشتید، مبلغ پرداختی برگشت داده خواهد شد.

فرقی نمی‌کند وب سایت خدماتی‌تان بین کاربران اینترنت شهرت دارد یا به تازگی راه‌اندازی شده است، استفاده از وب سرویس پیام کوتاه یکی از مهم‌ترین بخش‌های مدیریت ارتباط با مشتریان‌ خواهد بود.

همانطور که در ابتدای مقاله عرض کردیم، استفاده از وب سرویس پیامکی از هدر رفتن منابع شما جلوگیری می‌کند؛ این صرفه‌جویی در طولانی مدت به شکل چشمگیری قابل توجه خواهد بود. اگر از این بابت مطمئن نیستید، بهتر است از چند مدیر باتجربه سوال کنید.

همچنین، در صورتی که تصور می‌کنید هم اکنون نیازی به خدمات وب سرویس پیام کوتاه ندارید، پیشنهاد می‌کنیم روابط خود با مشتریانتان را کمی دقیق‌تر بررسی کنید. به نظرتان بهتر نیس از همان ابتدا خدمات مناسبی را به مشتریان خود ارائه دهید تا به عنوانی شرکتی معتبر بین مردم شناخته شوید؟

چنانچه به اطلاعات بیشتری در زمینه وب سرویس پیام کوتاه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است، با بخش پشتیبانی ملی‌پیامک به شماره تلفن 63404-021 تماس بگیرید یا به سایت ملی پیامک به آدرس http://www.melipayamak.com مراجعه نمایید.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده ماژول‌های آماده سیستم مدیریت محتوای ملی پیامک به صفحه آزمایشگاه این سایت به آدرس http://www.melipayamak.com/lab مراجعه نمایید.

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*