تیبا برقی

تیبا برقی به زودی تولید می‌شود؛ آمادگی سایپا برای عرضه دو محصول جدید در هر سال

مدیرعامل سایپا در مراسم رونمایی از موتور ملی 3 سیلندر از عرضه دو محصول جدید در هر سال و آغاز تولید انبوه خودروی تیبا برقی در آینده نزدیک خبر داد.

مهدی جمالی، مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا در مراسم رونمایی از خانواده موتور ملی 3 سیلندر پرقدرت و کم‌مصرف با استاندارد یورو 6، اعلام آمادگی کرد که سایپا در هر سال، دو محصول جدید را به بازار عرضه کند. وی با اشاره به تنوع محصولات سایپا اعلام کرد که از دو سال پیش تاکنون، تعداد محصولات سایپا از 13 مدل خودرو به 23 مدل افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که در دوره‌های قبل، تغییرات فیس لیفتی با هزینه‌های بسیار بالایی اتفاق می‌افتاد.

مهدی جمالی در ادامه افزود:

امروز اعلام می‌کنیم که مگاپلتفرم این شرکت طراحی شده است. موتوری که امروز رونمایی شده نیز بخشی از این پلتفرم است. در قرارداد با شرکت سیتروئن، وزیر صنعت، معدن و تجارت در لحظات آخر بر روی موتور نیو تاکید کرد و به زودی با سرمایه‌گذاری مشترک و با توان رقابتی بالا، این اتفاق رخ خواهد داد.

تیبا برقی در مرحله تست نمونه اولیه قرار دارد

مدیرعامل سایپا همچنین عنوان کرد که از بیش از یک سال پیش، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و معاونت علمی رئیس جمهور بر تولید خودروهای برقی تاکید داشتند و خوشبختانه در این مدت ما تیبا برقی را تولید کرده و اکنون در مرحله تست نمونه اولیه هستیم. به زودی تولید انبوه تیبا برقی آغاز و این محصول به بازار عرضه می‌شود و پس از آن نیز دو خودروی SP0 و SP100 روانه بازار خواهد شد.

سایپا SP100

تصویری منتشر شده از سایپا SP100

جمالی با تاکید بر آمادگی این شرکت برای عرضه دو محصول جدید در هر سال، گفت:

توسعه محصول به سرمایه‌گذاری‌های جدید نیاز دارد و به همین دلیل نیازمند تامین سرمایه ارزان‌قیمت برای توسعه فعالیت‌های خود هستیم. هم‌اکنون نیز حدود 400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

همین‌طور مدیرعامل تیوان و مجری پروژه موتور ملی 3 سیلندر در مراسم رونمایی از این موتور بیان کرد که با مصوبه شورای عالی اقتصاد، 328 میلیون دلار از محل یارانه کاهش مصرف سوخت به پروژه موتور 3 سیلندر اختصاص پیدا کرده است. مجتبی میرسهیل بر این باور است که با موتور 3 سیلندر سایپا، مبلغ 6 میلیارد دلار یعنی معادل 1.2 برابر قرارداد توتال، صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته است. خانواده موتور ملی 3 سیلندر شامل چهار موتور با قدرت‌های مختلف بوده و برای ساخت آن با بهترین شرکت دنیا در زمینه طراحی و توسعه قوای محرکه، قرارداد انتقال فناوری امضا شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام خدمت شرکت سایپا لطفا بفرمایید کی عرضه بازار میشه چه مدت ایا کیفیت ماشین جدید بهتر است چراقبلی هاشون شیشه های عقب برقی نیستند چون میخوام یک ماشین تیبا بخرم بذارم تا جدید بیاد