انتقال سرورهای تلگرام به ایران

تاکنون هیچ اقدامی برای انتقال سرورهای تلگرام به ایران انجام نشده است!

وزارت ارتباطات با رد شایعات مربوط به انتقال سرورهای تلگرام به ایران ، تاکید کرد که تاکنون هیچ اقدامی برای این منظور انجام نشده است اما مذاکرات همچنان ادامه دارند.

ظهر امروز خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این که مدیران تلگرام پذیرفته‌اند سرور خود و اطلاعات مربوط به کاربران داخلی را به ایران منتقل کنند. اینک نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ تهران در این رابطه توضیح داد که ما بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی از تلگرام خواستیم تا سرورهایش را به ایران منتقل کند. وزارت ارتباطات مسئول مذاکره با تلگرام است و این مذاکره نیز اکنون آغاز شده و امیدواریم بتوانیم از آن نتیجه بگیریم اما تاکنون هیچ اقدامی برای انتقال سرورهای تلگرام به ایران انجام نشده است.

توافق بر روی کلیات انتقال سرورهای تلگرام به ایران

همچنین محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در این رابطه اظهار کرد:

در سال گذشته، شورای عالی فضای مجازی به ما وظیفه داد که برای انتقال سرورهای تلگرام به ایران با مدیران این شبکه مذاکره کنیم. در همین راستا مذاکراتی انجام شده و بر روی کلیات به توافقاتی نیز دست پیدا کرده‌ایم اما هنوز مذاکرات درباره نحوه بهره‌برداری و چارچوب موجود ادامه دارد و به محض این که به نتیجه برسیم، آن را اعلام خواهیم کرد.

وی همچنین در مورد ضرب‌الاجل شورای عالی فضای مجازی به وزارت ارتباطات برای مذاکره با اینستاگرام، عنوان کرد که هیچ ضرب‌الاجلی داده نشده بلکه در یک جلسه تفاهم کردیم به شبکه های اجتماعی که در داخل کشور کاربران زیادی دارند، اجازه فعالیت دهیم و در همین حال با آن‌ها نیز مذاکره کنیم تا ملاحظات و مقررات موجود از جمله مسائل اخلاقی را رعایت کنند و در غیر این صورت، تصمیم دیگری در مورد این شبکه‌ها گرفته خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*