دوست دارید بدنه گوشی پرچمدار شما از چه جنسی باشد؟ (نظرسنجی)

دوست دارید بدنه گوشی پرچمدار شما از چه جنسی باشد؟ (نظرسنجی)

جنس بدنه گوشی یکی از مهمترین معیارهای کاربران برای خرید محصولی رده‌بالا و پرچمدار است. به نظر شما، بدنه موبایل باید از چه جنسی ساخته شود؟

در سال‌های اخیر، گوشی هایی از جنس فلز محبوبیت بالایی را در میان کاربران به دست آورده‌اند به طوری که برخی از سازندگان، محصولات میان‌رده خود را نیز با پوشش‌هایی فلزی روانه بازار می‌کنند. با این حال، بسیاری معتقدند که دوران یکه‌تازی گوشی های با بدنه فلزی به سر آمده و بازار به سمت محصولاتی متفاوت با بدنه‌هایی از شیشه و حتی سنگ‌های خاص پیش می‌رود.

دوست دارید بدنه گوشی پرچمدار شما از چه جنسی باشد؟ (نظرسنجی)

امروزه استفاده از شیشه در بدنه گوشی های پرچمدار بیش از گذشته دیده می‌شود. به کار بردن شیشه در بدنه گوشی های موبایل علاوه بر جلوه زیبایی که به اسمارت فون محبوب شما می‌دهد، مزایایی همچون عدم نیاز به قراردادن خطوط آنتن بر روی گوشی و نیز، اضافه کردن قابلیت‌هایی کاربردی نظیر شارژ بیسیم دارد. اگرچه کاربران این محصولات باید با جاماندن اثر انگشت خود بر روی قاب موبایل کنار بیایند.

از ابتدای اختراع و تولید گوشی های هوشمند، بدنه‌هایی از جنس پلاستیک با بافت‌های لاستیکی بیشترین کاربرد را در این گجت‌ها داشته‌اند. اما در چند سال گذشته، به ندرت گوشی پرچمداری را مشاهده می‌کنید که بدنه آن از جنس پلاستیک باشد. ظاهر نه چندان دلچسب به همراه ضخیم‌بودن بدنه‌های پلاستیکی به کار رفته در اسمارت فون ها، مهمترین عواملی‌ست که باعث شده تا کاربران علاقه چندانی به در دست گرفتن آنها نداشته باشند. با این حال، هنوز هم طرفداران خاص خود را داشته و انتظارات از سازندگان برای تولید محصولاتی از جنس پلاستیک وجود دارد.

دوست دارید بدنه گوشی پرچمدار شما از چه جنسی باشد؟ (نظرسنجی)

البته گزینه‌های عجیب و غریبی نیز در این بین دیده می‌شوند؛ شیائومی از سرامیک در پرچمدار خود استفاده کرده و اچ تی سی نیز بر خلاف انتظار، گوشی اچ تی سی یو اولترا را با بدنه‌ای از جنس یاقوت کبود ساخته است. معمولا ساخت چنین محصولاتی در مقیاس انبوه کاری بسیار سخت بوده که علاوه بر محدود کردن تعداد دستگاه‌های ساخته شده، قیمت آنها را نیز افزایش می‌دهد.

دوست دارید بدنه گوشی پرچمدار شما از چه جنسی باشد؟ (نظرسنجی)

نظر شما چیست؟ ترجیح می‌دهید بدنه گوشی پرچمدارتان از چه جنسی باشد؟ ضمن شرکت در نظرسنجی زیر، دلیل انتخاب خود را نیز با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. واقعا برام عجیبه چرا گوشی هارو از جنس شیشه میسازن که معروفه به حساس بودن و شکستن، کاش اس 9 از جنس فلز یا سرامیک باشه
    هرچند از شیشه میسازن که هزینه تعمیر اضافه بشه

  2. فلز رو دوست دارم..ولی,اگه قرار باشه جز فلز,گزینه دیگه انتخاب کنم ترجیح میدم یاقوت کبود با قابلیت تغییر رنگ مث یو ۱۱ باشه

  3. به نظر من بدنه فلزی مثل نوعی آلمنیوم ضد خش و ضربه یا فولاد ضد زنگ را اگر بتوانند با لایه ای از گرافن که بهترین ماده خنک کننده و انتقال و پخش گرمای بدنه موبایل هم هست و از طرفی هم مقاومت هشت برابر بیشتر از فولاد دارد ،ترکیب اینها با یکدیگر عالی میشه در قالب یک آلیاژ جدید که میتونه جهشی بزرگ در علم مواد و فلزات باشه

    • درود مراد جان. بحث شارژ وایرلس رو هم در نظر بگیرید. ضمن اینکه توانایی ساخت گرافن با میزان استحکام ذاتی در حال حاضر کمی مشکل و دور از دسترسه. همونطور که احتمالا می‌دونید، استحکام واقعی این نیمه‌فلز خیلی کمتر از میزان استحکام اسمی و ذاتیشه

      • زنده باشی جناب حسینی عزیز،باید عرض کنم فقط همینو میدونم که از نوک مداد معمولی که نرم ترین و شکننده ترین نوع کربن هست تا الماس که سخت ترین ماده در جهان هست از عنصر کربن تشکیل شده فقط نوع آرایش و ساختار و پیوند ملکولی تمام این کربن ها که گرافن و گرافیت از خانواده آنهاست با هم فرق میکنه اگر علم بتواند طوری آرایش ملکولی و چیدمان اتمی را با لایه های آلیاژی مختلف فلزی یا پوشش فلزی ترکیب کنه اونوقته که محکمترین بدنه گوشی های هوشمند که تا به حال وجود نداشته،ساخته می شود،ضمن اینکه مشکل گرم شدن بدنه فلزی گوشی ها هم رفع میشود چون گرافیت یا گرافن گرما را به خود جذب نمی کند بلکه آنرا در تمام سطح دفع و پخش میکند و در نتیجه کاهش قابل توجه دمای بدنه فلزی گوشی های موبایل!

  4. سرامیک خیلی ظاهر جذابی به گوشی میده .اسنشال رو ببینید

  5. به نظر من هرچی که میخواد باشه ولی داغ نکنه این داغ کردن گوشی گاهی اوقات خیلی ازار دهندست.

  6. یکی ازدلایلی که عاشق هواوی هستم اینه که بر عکسه همه برند ها که ازشیشه توپرچمداراشون استفاده می کنن هنوز هم ازفلز استفاده می کنه وحتی پرچمدارایندش یعنی میت۱۰هم فلزی هست.

    • با سلام خدمت شما دوست عزیز به نکته خوبی اشاره کردی ولی آگه دقت کرده باشی هواوی انر 8 وانر9و چندتا انر دیگه از بدنه شیشه‌ای استفاده کرده

  7. به نظر من بدنه فلزی دوامش بیشتره
    پلاستیکی که اصلا حرفشو نزن
    شیشه هم که نیاز به مراقبت بالا میخواد
    یاقوت و اینا هم که قیمتو میبره بالا