برلیانس سی 3

برلیانس سی 3 ؛ مشخصات، امکانات و قیمت کراس اوور جدید پارس خودرو

برلیانس سی 3 ، مینی کراس اوور چینی است که به زودی توسط پارس خودرو روانه بازار می‌شود. در ادامه مطلب، مشخصات، امکانات و قیمت این محصول را بررسی می‌کنیم.

امروزه مردم علاقه بسیار زیادی به خودروهای کراس اوور نشان می‌دهند و محبوبیت خودروهای این کلاس در سراسر جهان حتی از خودروهای سدان نیز بیشتر شده است. به همین دلیل اکنون شرکت های خودروسازی طیف متنوعی از این بلندقامتان را به بازار عرضه می‌کنند. در این میان، مینی کراس اوورها نیز برای افرادی که به خودروهای هاچ بک علاقه دارند اما می‌خواهند ارتفاع خودرویشان بیشتر باشد، طراحی شده است. از جمله مینی کراس اوورهایی که در بازار ایران حاضر هستند می‌توان به رنو ساندرو استپ وی، دانگ فنگ اچ 30 کراس و لیفان ایکس 50 اشاره کرد.

برلیانس سی 3

حال قرار است خودروی جدیدی وارد بازار مینی کراس اوورهای کشورمان شود. برلیانس سی 3 اتومبیل خوش قیافه‌ای است که به زودی توسط پارس خودرو وارد خیابان‌های کشور می‌شود. برلیانس C3 در واقع همان مدل H320 است که ارتفاع آن کمی بالاتر آورده شده و البته تغییرات جزئی مانند روف ریل، پوشش سیاه‌رنگ گلگیرها، تایر اسپورت و نوار نقره‌ای رنگ بر روی رکاب به آن اضافه شده است. برگ برنده پارس خودرو برای فروش خوب این خودرو، طراحی مناسب برلیانس‌های موجود در ایران خواهد بود.

برلیانس سی 3

در طراحی برلیانس سی 3 ، پوشش‌های نقره‌ای رنگ پلاستیکی دور چراغ‌های مه‌شکن و زیر ورودی هوا تناسب خوبی را با جلوپنجره خودرو به وجود آورده‌اند. در میان اجزای بخش عقب خودرو نیز می‌توانیم این تناسب را مشاهده کنیم و هماهنگی چراغ‌های جلو و عقب هم به زیبایی هر چه بیشتر C3 کمک کرده است. مجموع این عوامل باعث شده محصول جدید پارس خودرو در ظاهر شبیه به خودروهای ارزان‌قیمت نباشد. در کل می‌توان گفت همکاری برلیانس با بی ام و برای بخش طراحی از مشارکت دانگ فنگ با پژو در طراحی خودروهایی مانند اچ 30 کراس بهتر از آب درآمده است.

برلیانس سی 3

طراحی داخلی خودرو کمی ساده و از مد افتاده به نظر می‌رسد اما باز هم طراحی داشبورد و کنسول وسط قابل قبول هستند. استفاده از رنگ‌های کرم و سیاه در داشبورد، تا حدود زیادی عیب‌های طراحی غیر مدرن کابین خودرو را پوشانده است و کیفیت قطعات به کار رفته در فضای داخلی نیز نسبت به قیمت خودرو انتظارات را برآورده می‌کند.

برلیانس سی 3

توان فنی برلیانس سی 3

از نظر فنی، برلیانس سی 3 از همان موتور 1.5 لیتری مدل H320 استفاده می‌کند. این پیشرانه، قدرت 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و گشتاور 138 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه را ارائه می‌دهد. برای مقایسه، خودروی ساندرو استپ وی دارای پیشرانه 1.6 لیتری با قدرت 105 اسب بخار و دانگ فنگ اچ 30 کراس نیز دارای موتور 1.6 لیتری TU5 با قدرت 106 اسب بخار (همان موتور پژو 206 تیپ 5) است. همچنین به احتمال زیاد، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت برلیانس C3 حدود 11 تا 14 ثانیه خواهد بود.

قدرت تولیدی توسط پیشرانه محصول جدید پارس خودرو به وسیله گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شوند. این گیربکس، پیش از این عملکرد مناسبی را در برلیانس H320 نشان داده بود و می‌توان آن را بهترین گیربکس موجود در این بازه قیمتی به شمار آورد. مصرف سوخت خودرو نیز در مدل دستی حدود 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر و در مدل اتوماتیک حدود 6.7 لیتر برای هر صد کیلومتر اعلام شده است. علاوه بر این، موتور برلیانس C3 استاندارد آلایندگی یورو 5 را کسب کرده است.

برلیانس سی 3

قابل توجه است که فروش این مینی کراس اوور حتی در خود چین هم هنوز آغاز نشده و به این ترتیب اطلاعات دقیق‌تری در مورد عملکرد خودرو در دست نیست. از نظر سطح تجهیزات و امکانات رفاهی نیز نباید انتظار خیلی زیادی از محصولی در این بازه قیمتی داشته باشیم. پیش‌بینی می‌شود همان امکانات قرار گرفته در برلیانس H320 در مدل C3 نیز قرار گرفته باشد که از جمله آن می‌توان به کیسه های هوا برای سرنشینان جلو، سانروف برقی، شیشه بالابرهای برقی، تنظیم صندلی راننده در 8 جهت و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره کرد. سیستم مولتی مدیا هم در مدل‌های جدید اچ 320 وجود داشته که احتمالا در برلیانس سی 3 نیز شاهد آن خواهیم بود.

برلیانس سی 3

پیش از این قرار بود برلیانس سی 3 در زمستان سال گذشته در بازار ایران عرضه شود اما این موضوع به مرداد امسال موکول شد. بر اساس اعلام شرکت پارس خودرو، C3 با قیمت 55 تا 60 میلیون تومانی وارد بازار کشورمان می‌شود تا با خودروهایی چون ساندرو استپ وی و دانگ فنگ H30 کراس رقابت کند. البته اچ 30 کراس ایران خودرو با قیمت 45 میلیون تومانی، حداقل از نظر قیمت‌گذاری، گوی رقابت را از محصولات پارس خودرو ربوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*