زمان عرضه اندروید O برای گوشی های محبوب اندرویدی

نگاهی به زمان عرضه اندروید O برای گوشی های محبوب اندرویدی

در این مقاله به بررسی زمان عرضه اندروید O برای گوشی‌های محبوب اندرویدی نظیر گلکسی اس 8، ال جی جی 6، اچ تی سی 11، سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم و غیره خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که برخی از این موارد توسط خود شرکت‌ها تایید نشده‌اند.

شاید تا چند ماه پیش همه چیز در مورد آپدیت بزرگ بعدی اندروید گنگ و مبهم بود، اما حالا برای عموم روشن است که اندروید O در آینده‌ای نزدیک برای دیوایس‌های مختلف عرضه خواهد شد. اگر اطلاعات پیشین ما هرآنچیزی بود که تا به حال می‌دانستیم، تنها باید می‌گفتیم که تعداد محدودی از کاربران اندرویدی از همان روز اول قادر به دریافت این به روزرسانی هستند. در ابتدا کاربران گوشی های گوگل پیکسل این آپدیت را دریافت خواهند کرد، اما بعدی کیست؟ در ادامه خواهیم دید.

اما این همه سر و صدا برای چیست؟ آیا اندروید O آپدیت بسیار مهمی برای سیستم عامل موبایلی گوگل است؟ در بیشتر موارد، این نسخه از پلتفرم اندروید ارائه کننده بهبودهای فراوانی در زیر قاب گوشی‌های هوشمند است که به لطف مجموعه‌ای از بازنگری‌های اندروید به ارمغان آمده است. نوتیفیکیشن‌ها مسلما بهتر از قبل شده‌اند و ما منو تنظیمات بازطراحی شده‌ای را شاهد خواهیم بود که می‌خواهد همه چیز را منظم و حساب شده در کنار یکدیگر قرار دهد. این‌ها تنها بخش کوچکی از مزیت‌های اندروید O هستند. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی هرچه بیشتر با قابلیت‌های جدید این نسخه، مطلب را مشاهده کنید.

هنوز هم یک سوال مهم بی‌پاسخ مانده است

زمان عرضه اندروید O

جدیدترین برآورد زمانی که ما از آپدیت بزرگ آینده اندروید داشته‌ایم، به نظر می‌رسد باید در نیمه دوم مرداد ماه منتظر  پرده برداری از نسخه نهایی اندروید O باشیم. جدیدترین شنیده‌ها از شایعات حاکی آن است که احتمالا زمان عرضه اندروید O برای گوشی های گوگل پیکسل بین 10 الی 17 مرداد ماه خواهد بود. این شایعات همچنین ادعا می‌نند که دیگر خبری از نسخه چهارم پیشنمایش توسعه دهندگان در کار نیست و این عدد بر روی 3 باقی می‌ماند. در حال حاضر کاربران ماجراجوی اندرویدی از نسخه سوم پیشنمایش توسعه دهندگان اندروید O بر روی گوشی‌های سازگار خود بهره می‌برند.

زمان عرضه اندروید O برای گوشی های محبوب اندرویدی

تمامی این‌ها با عرضه ناگهانی اندروید 7 نوقات در 22 آگوست سال 2016 (یکم شهریور 95) منطبق است که می‌تواند امسال نیز تداوم داشته باشد. این گونه به نظر می‌رسد که گوگل نسبت به سال‌های گذشته ایده‌های بهتری برای عرضه اندروید دارد و می‌خواهد تا فصل پاییز دیگر تمامی شرکت‌ها نسخه‌های جدید اندروید را در اختیار کاربرانشان قرار دهند.

نسخه اندرویدزمان عرضه
اندروید 4 Ice Cream Sandwich26 مهر 1390
اندروید 4.3 Jelly Bean19 تیر 1391
اندروید 4.4 KitKat9 آبان 1392
اندروید 5 Lollipop21 آبان 1393
اندروید 6 Marshmallow13 مهر 1394
اندروید 7 Nougat1 شهریور 1395
*اندروید 8 O*مرداد 1396

اما همچنان سوال مهم دیگری باقی است

کدام گوشی‌ها و چه زمانی اندروید O را دریافت می‌کنند؟

در زیر بنا به اطلاعاتی که از سوی منابع مختلفی به گوش رسیده، ما لیستی از گوشی‌های دریافت کننده و زمان عرضه اندروید O برای آن‌ها را ذکر کرده‌ایم. از آن‌جایی که این اطلاعات ابتدایی هستند، انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک با تغییراتی مواجه شوند.

گوگل

گوگل پیکسل / پیکسل ایکس ال

گوگل عرضه اندروید O را همراه با گوشی‌های پیکسل خود آغاز خواهد کرد.

نکسوس 6 پی / نکسوس 5 ایکس

پرچمداران قدیمی گوگل نیز پس از گوشی‌های پیکسل اندروید O را دریافت خواهند کرد و زمان آن باید پیش از پایان سال باشد.

سامسونگ

گلکسی اس 8 / گلکسی اس 8 پلاس

در حال حاضر اطلاعی از زمان عرضه اندروید O برای گوشی های سری گلکسی S8 در دست نیست و باید نسبت به تجربیات گذشته‌ای که داشتیم زمان آن را بین ماه‌های دی و بهمن بدانیم. این آپدیت برای نسخه‌های مخصوص شرکت‌های مخابراتی ممکن است تا فروردین ماه نیز منتشر نشود.

گلکسی نوت 8

هنوز مشخص نیست که آیا گلکسی نوت 8 همراه با اندروید O عرضه خواهد شد یا خیر. با این حال اگر چنین نباشد مطابق گلکسی اس 8، زمان عرضه اندروید O برای این گوشی نیز بین اسفند و بهمن خواهد بود.

گلکسی اس 7 / گلکسی اس 7 اج

پرچمداران قبلی سامسونگ زمانی که به بحث داغ آپدیت‌های نرم افزاری می‌رسند، از اهمیت کمتری برای این کمپانی کره‌ای برخوردارند. ما نباید متعجب شویم اگر آن‌ها  آپدیت جدید اندروید را در زمانی بین اسفند تا اردیبهشت دریافت کنند.

گلکسی اس 6 / گلکسی اس 6 اج / گلکسی اس 6 اج پلاس

اندروید O آخرین به روزرسانی نرم افزاری برای این سه محصول خواهد بود. به نظر می‌رسد هر سه آن‌ها آپدیت مذکور را در بهار 96 دریافت کنند.

ال جی

ال جی وی 30

از آنجایی که گوشی ال جی وی 20 در سال گذشته نخستین محصولی بود که همراه با اندروید نوقا روانه بازار شد، این احتمال وجود دارد که گوشی ال جی وی 30 نیز نخستین گوشی حاوی اندروید O در بازار باشد.

ال جی جی 6

آخرین پرچمدار ال جی احتمالا تا پایان سال جاری میلادی (زمانی بین ماه آذر و دی) این به روزرسانی را دریافت خواهد کرد. با توجه به تجربیات گذشته، این زمان می‌تواند برای نسخه‌های مخصوص شرکت‌های مخابراتی نیز صدق کند.

ال جی وی 20

هنوز مشخص نیست که فبلت ال جی V20 چه زمانی اندروید O را دریافت کند، اما احتمالا اواخر سال 2017 یا اویل سال 2018 این عمر صورت بگیرد.

ال جی جی 5

از آنجایی که گوشی G5 تنها محصولی بود که اوایل ماه مه سال 2017 آپدیت اندروید نوقا را دریافت کرد، این احتمال وجود دارد که صاحبان این گوشی باید یک سال دیگر برای چشیدن طعم اندروید O منتظر بمانند.

اچ تی سی

اچ تی سی 11

اچ تی سی متعهد شده است که آپدیت‌های جدید اندروید را در فاصله زمانی 90  روزه در اختیار گوشی‌های پرچمدار خود قرار دهد. ظاهرا اچ تی سی 11 نیز به همین روال، حداکثر تا اواخر سال 2017 آپدیت اندروید O را دریافت خواهد کرد.

اچ تی سی 10

از آنجایی که اچ تی سی 10 پرچمدار قبلی غول تایوانی محسوب می‌شود، احتمالا این گوشی کمی دیرتر و اوایل سال 2018 میلادی آپدیت مربوطه را دریافت خواهد کرد.

سونی

سونی اکسپریا ایکس زد پرمیوم / اکسپریا ایکس زد اس

گوشی‌های پرچمدار سونی احتمالا تا اواخر سال 2017 میلادی (زمانی بین ماه آذر و دی) آپدیت جدید اندروید را دریافت می‌کنند.

وان پلاس

وان پلاس 5

گوشی OnePlus 5 که امسال سر و صدای زیادی را نیز به پا کرده است، احتمالا همانند سایر پرچمداران دنیای اندرویدی تا اواخر سال 2017 آپدیت اندروید O را دریافت خواهد کرد.

وان پلاس 3 / وان پلاس 3 تی

Pete Lau مدیرعامل شرکت وان پلاس متعهد شده است که این دو گوشی به طور قطع تا اواخر سال 2017 آپدیت جدید اندروید را دریافت می‌کنند.

نوکیا

شرکت HMD Global متعهد شده است که تمامی گوشی‌های اندرویدی نوکیا شامل Nokia 3، Nokia 5 و Nokia 6 آپدیت اندروید O را دریافت خواهند کرد، پس باید منتظر خبرهای خوبی باشیم. با این تفاسیر هنوز زمان دریافت آپدیت جدید اندروید توسط این گوشی‌ها اعلام نشده است و ما در حال حاضر اطلاع دقیقی از این مورد نداریم.

نوکیا 5

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. گوشی های موتورولا چی من گوشیم
    ‌ moto z play هست برا این گوشی هم میاد؟؟

  2. لطفا در ترجمه دقت کنید، در سایت منبع برای گوشی S6 گفته اوایل بهار 2018 اما در ترجمه شما ذکر شده بهار 96 در صورتی که اصلا این تاریخ گذشته و رفته و تقریبا 9 ماه با تاریخ مذکور فاصله داره، این اشتباه در قسمت های دیگه متن هم مشاهده میشه. لطفا اصلاح کنید

  3. توی یک لیست دیگه ای که دیدم u ultra هم بود،چرا اینجا نیست؟؟؟؟؟

  4. با سلام خدمت مترجمان محترم گجت نیوز.از دیشب تا الان 3 تا خبر جدید از گلکسی نوت 8 در سایت sammobile قرار داده شده.در صورت امکان لطفا ترجمه کنید و در سایت قرار بدید.با تشکر.

  5. پس گوشی های هواوی چی؟

  6. نوتی ۵ که بالاتر از s۶ است چرانه

  7. من نکسوس ۵ ایکس الان اندروید o دارم خیلی خوبه…

  8. سلام دوستان گجت نیوز لطفا خبر اشتباه به مردم ندید چند وقت پیش سام موبایل اعلام کرد که خوانواده ی galaxy s6 به اندروید 8 اپدیت نمی شوند لینک متن رو هم میذارم لطفا این پست رو اصلاح کنید https://www.sammobile.com/samsung-galaxy-android-8-o-update

    • دوست عزیز، بهتر بود پیش از متهم کردن ما به انتشار اخبار نادرست، ابتدا نگاهی به منبع مطلب می انداختید. همانطور که مشاهده میکنید، منبع مطلب سایت معتبر فون آرنا هست و این مطلب عینا ترجمه سایت فون آرنا. از همه مهتر این مطلب کمتر از 48 ساعت پیش منتشر شده و لینکی که شما معرفی کرده اید مربوط به 3 هفته پیش است. بدیهی است اخبار جدید تر همواره اعتبار بیشتری داشته و حتی اگر اطلاعات نادرست باشد، انگشت اتهام به سمت سایت منبع خواهد بود؛ نه گجت نیوز.
      پیروز باشید