فیلترینگ هوشمند اینستاگرام

احتمال توقف فیلترینگ هوشمند اینستاگرام و لزوم رفع فیلتر توییتر از زبان وزیر ارتباطات

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در مراسم افتتاح پروژه‌های جدید ایرانسل، توضیحاتی را در مورد احتمال توقف فیلترینگ هوشمند اینستاگرام و لزوم رفع فیلتر توییتر بیان کرد.

وزیر ارتباطات در این مراسم به لزوم استفاده مدیران از شبکه اجتماعی فیلتر شده توییتر اشاره کرد و از کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ خواست تا در این مورد تجدید نظر کند. محمود واعظی در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های اپراتور دوم در راستای شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در طی یک هفته، چهار جلسه درباره اینترنت نامحدود تشکیل داده و کار کارشناسی تقریبا به اتمام رسیده است. روز یکشنبه نیز جلسه‌ای در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گذاشته خواهد شد و امیدواریم طرح اینترنت نامحدود در این جلسه توسط اعضا به تصویب برسد.

فیلترینگ هوشمند اینستاگرام

توضیح وزیر ارتباطات در مورد طرح اینترنت نامحدود

به گفته واعظی، پیش از این حجم فروشی اتفاق می‌افتاد و کیفیت و سرعت خیلی مهم نبود. اما اکنون مکانیزمی را طراحی کرده‌ایم تا پیش‌بینی کنیم مصرف معمولی کاربران، بنگاه‌ها و افرادی که کارهای تحقیقاتی می‌کنند چقدر است. به این ترتیب در بازه‌ای تا سرعت 2 مگابیت بر ثانیه، کاربران می‌توانند چندین ساعت در روز از اینترنت بین‌الملل و ده برابر آن از اینترنت داخلی استفاده کنند. برای سرعت‌های 3 تا 6 مگابیتی و همچنین سرعت‌های 6 تا 16 مگابیتی نیز هزینه‌های دیگری در نظر گرفته شده است. وزیر ارتباطات ابراز امیدواری کرد که با این کار تحولی ایجاد شود و مردم دیگر نگران مساله حجم اینترنت نباشند. بر این اساس اگر در روز یکشنبه، طرح اینترنت نامحدود در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شود، این طرح تا یک یا دو ماه آینده توسط اپراتورهای مختلف به اجرا خواهد رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در مورد رفع فیلتر سایت‌ها برای انجام کارهای تحقیقاتی و همچنین ارائه اینترنت با توجه به سن، جنس و نیاز کاربر گفت:

پیش از این، سیستم فیلترینگ ما تنها در مرز گیت وی ورودی به کشور اعمال می‌شد اما در فاز بعدی، اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت می‌توانند با استفاده از تجهیزاتی که در اختیار دارند، از همان ابتدا فیلترینگ را اعمال کنند. اگر بنا بر تشخیص کارگروه تعیین مصادیق، برای مثال یک استاد دانشگاه بخواهد از برخی سایت‌ها برای انجام کارهای تحقیقاتی خود استفاده کند که در حال حاضر فیلتر است، اپراتور ارائه‌دهنده اینترنت می‌تواند آن سایت را برای کاربر باز کند.

احتمال توقف فیلترینگ هوشمند اینستاگرام

واعظی درباره توقف فیلترینگ هوشمند اینستاگرام بیان کرد:

با اجازه شورای عالی فضای مجازی با مدیر اینستاگرام تماس گرفتیم و آن‌ها نیز اعلام آمادگی کردند تا در یک بازه زمانی درباره موضوعاتی که از نظر ما نامناسب است و در مورد محدودیت‌های خودمان با آن‌ها صحبت کنیم. برخی موضوعات از نظر قانون و فرهنگ ما قابل قبول نیست و مدیران اینستاگرام نیز اعلام کردند که آمادگی دارند این مسائل را در ایران رعایت کنند. با توجه به این موضوع که اینستاگرام رمزنگاری شده، می‌توانیم موضوع پالایش محتوا در این شبکه را با مذاکره حل کنیم.

وی در پایان تاکید کرد که اگر این مشکلات از مبدا حل شود، فیلترینگ هوشمند اینستاگرام متوقف شده و تجهیزات فیلترینگ هوشمند را در جای دیگری استفاده می‌کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*