نوکیا 8

نوکیا 9 یا نوکیا 8 ؛ پرچمدار اچ ام دی گلوبال کدام گوشی است؟

نوکیا 9 (Nokia 9) و نوکیا 8 (Nokia 8) گوشی‌های جدیدی هستند که گفته می‌شود به زودی توسط کمپانی اچ ام دی گلوبال عرضه خواهند شد، اما هنگامی که صحبت از پرچمدار 2017 نوکیا به میان می‌آید، همه چیز در هاله‌ای از ابهام فرو می‌رود.

در ماه‌های گذشته شایعات و خبرهای متعددی درباره این دو محصول جدید نوکیا منتشر شده، اما با این وجود، ما هنوز مطمئن نیستیم که با چه دستگاه‌هایی روبرو خواهیم شد. در ابتدا به نام نوکیا 8 و نوکیا 9 اشاره شد و سپس مشخصات این دو دستگاه در بسیاری از رسانه‌های خبری دیده شد، اما تنها چیزی که به طور مشخص از آن نام برده می‌شد، وجود پردازنده اسنپدراگون 835 در گوشی پرچمدار این برند بود. همچنین در این گزارشات به دوربین دوگانه زایس نیز اشاراتی می‌شد.

با این حال همه چیز به صورت یک رمز و راز باقی مانده است. حدس و گمان‌های زیادی درباره پرچمدار 2017 نوکیا زده می‌شود و ما دقیقا نمی‌دانیم که باید چه چیزی را باور کنیم، بنابراین بیایید به همه گزینه‌های مختلفی که در پیش رویمان قرار دارد، نگاهی بیندازیم.

تئوری اول: دوربین دوگانه در هر دو گوشی نوکیا 9 و نوکیا 8 خودنمایی خواهد کرد

چندی پیش وب سایت Nokia Power User دو طرح اسکیس را به نمایش گذاشت که گفته می‌شد به نوکیا 8 و نوکیا 9 تعلق دارد. اگر این یک طراحی واقعی از این دو گوشی هوشمند باشد پس باید گفت که هر دو گوشی با دوربین دوگانه رخ نشان خواهند داد.

در طرح های به تصویر کشیده شده، بیشترین تفاوت‌ها به پنل جلویی هر دو دستگاه مربوط می‌شود. گوشی نوکیا 8 با حاشیه‌های بزرگتری در دور صفحه نمایش دیده شده که در قسمت پایین آن، دکمه اصلی این دستگاه که با اسکنر اثر انگشت همراه خواهد بود، قرار گرفته است. اما گوشی نوکیا 9 چیزی شبیه به ال جی جی 6 و یا گلکسی اس 8 است. حاشیه‌های دور قاب صفحه نمایش در بالا و پایین آن بسیار نازک بوده و اسکنر اثر انگشت آن نیز در زیر دوربین پنل پشتی جاسازی شده است.

گفته می‌شود که اگر این دو گوشی، دو مدل متفاوت باشند، مشخصات سخت افزاری یکسانی نخواهند داشت. گوشی نوکیا 8 در دسته بندی گوشی‌های میان رده بازار قرار می‌گیرد و احتمالا با پردازنده میان رده جدید کوالکام، اسنپدراگون 660 قدرتنمایی خواهد کرد.

از سویی دیگر، در آن طرف پرچمدار نوکیا 9 وجود دارد. گوشی هوشمندی که قدرت پردازشی خود را از اسنپدراگون 835 تامین می‌کند.

از لحاظ حافظه رم نیز گوشی نوکیا 8 به احتمال بسیار زیاد دارای 4 گیگابایت رم بوده و موبایل نوکیا 9 در دو نسخه، یک نسخه با 6 گیگابایت رم و دیگری با 8 گیگابایت رم عرضه خواهد شد که احتمالا نسخه دوم وارد بازارهای آسیایی می‌شود. درست شبیه به نوکیا 6 که در اروپا با 3 گیگابایت رم عرضه شد، در حالی که کاربران چینی نسخه 4 گیگابایت حافظه رم را در اختیار داشتند.

تئوری دوم: گوشی نوکیا 9 و نوکیا 8 در واقع یک دستگاه هستند

شایعات اخیر نشان می‌دهند، ممکن است گوشی هوشمندی با نام نوکیا 9 وجود نداشته باشد و در عوض پرچمدار جدید این کمپانی با نام نوکیا 8 رخ نشان دهد. به نظر می‌رسد که این خبر به نامه ارسالی ماه ژوئن از طرف اچ ام دی گلوبال به کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) مربوط باشد. در آن نامه در خواست شده بود که مدل TA-1004 به TA-1012 تغییر نام داده شود، بنابراین شاید در همان زمان بوده که نام نوکیا 9 به گوشی نوکیا 8 تغییر پیدا کرده است.

حال اگر قرار باشد که این خبر را درست فرض کنیم، پس شاید طرح‌های اسکیسی که پیش از این منتشر شده  بود، به جای آن که به دو گوشی هوشمند مجزا مربوط شود، به دو نمونه اولیه از یک دستگاه اشاره دارد.

این موضوع به نظر می‌رسد که با توئیت روز گذشته ایوان بلاس همخوانی داشته باشد. او در قالب یک تصویر ارائه شده، گوشی نسبتا زیبایی را به نمایش گذاشت که با یک دوربین دوگانه جلوه گری می‌کرد. بر روی نمایشگر این دستگاه، ساعت 8:00 حک شده است.

نوکیا 8

یکی از کاربران توئیتر به این نکته اشاره کرده که ممکن است نام نوکیا 8 به طور تصادفی انتخاب نشده باشد. دوربین دوگانه اصلی این دستگاه که با چیدمان عمودی سنسورها دیده می‌شود، شکلی درست شبیه به شماره 8 دارد.

در این مورد مشخصات نوکیا 8 این گونه عنوان شده است؛ یک گوشی هوشمند که زینت بخش پنل جلویی آن نمایشگری 5.3 اینچی با کیفیت تصویری کواد اچ دی ( رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل) بوده و پردازنده اسنپدراگون 835 در آن قدرتنمایی می‌کند. این دستگاه در دو نسخه عرضه خواهد شد که یک نسخه از 4 گیگابایت رم برخوردار بوده و نسخه دیگر به 6 گیگابایت رم مجهز است.

برخی شایعات می‌گویند که گوشی Nokia 8 در 31 جولای برابر با 9 مرداد ماه رونمایی خواهد شد. اگر این تئوری درست باشد، پس به زودی شاهد معرفی موبایل نوکیا 8 خواهیم بود.

تئوری سوم: تمامی شایعات غلط است

تئوری سوم می‌گوید که ممکن است ما نشانه‌ها را اشتباه متوجه شده‌ایم و اچ ام دی گلوبال نیز تصمیم گرفته تا ما را به اشتباه بیندازد. اگر این مورد درست باشد، گوشی نوکیا 9 پرچمدار جدید این کمپانی با دوربین دوگانه خواهد بود و نوکیا 8 یک گوشی هوشمند میان رده با اسنپدراگون 660 است و یا ممکن است که به طور کل، داستان دیگری روایت شود!

این موضوع نشان می‌دهد که تنها اطلاعات ما درباره گوشی‌های میان رده اچ ام دی درباره پردازنده‌های آنهاست.

در حال حاضر خبرهای منتشر شده درباره گوشی نوکیا 9 و نوکیا 8 بسیار گیج کننده است. شاید لازم است تا کمی زمان بگذرد و واقعیت‌های مربوط به این دو دستگاه خود را از پشت پرده‌های حدس و گمان، نشان دهد.

شما بگویید که کدام تئوری را بیشتر قبول دارید؟ به نظر شما کدام گوشی پرچمدار نوکیا خواهد بود؟ شاید حدس شما به واقعیت نزدیک‌تر باشد، شاید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. نوکیا ۸ و نوکیا ۹ دو گوشی مجزا هستند .نوکیا ۹ حسگر عنبیه و رم ۶ یا ۸ دارد و بدون حاشیه ست.اما نوکیا ۸ رم ۴ گیگ دارد و حسگر عنبیه ندارد