نمایشگاه IFA 2017

نمایشگاه IFA 2017 ؛ منتظر چه گوشی‌هایی از سوی ال جی، سامسونگ و غیره باشیم

نمایشگاه IFA 2017 از تاریخ 10 الی 15 شهریور ماه در برلین برگزار خواهد شد. ال جی، سامسونگ، سونی و سایر شرکت‌های بزرگ سازنده چه گوشی‌هایی را در این رویداد تکنولوژی معرفی خواهند کرد؟

اگر از عاشقان دنیای بیکران گوشی های هوشمند هستید، برای محدوده زمانی 10 الی 15 شهریور ماه هیچ برنامه‌ای نریزید؛ چرا که در این زمان، در کشور آلمان قرار است طبق روال هر سال نمایشگاه بین المللی رادیویی برلین (نمایشگاه IFA 2017) برگزار شود و گجت نیوز نیز طبق روال هر سال،‌ پوشش خبری کاملی از این رویداد خواهد داشت.

نمایشگاه IFA 2017 امسال نیز همانند سال‌های قبل بر روی گوشی‌ها متمرکز است

در حالی این رویداد حوزه تکنولوژی از 10 شهریور ماه آغاز به کار می‌کند، بسیاری از بزرگان صنعت گوشی سازی با حضور در آن از تازه‌ترین دستاوردهای خود پرده برداری می‌کنند. طبق روال هرسال شرکت‌هایی همچون سامسونگ، ال جی، سونی و بسیاری دیگر از بزرگان این صنعت جدیدترین گوشی های هوشمند خود را به برلین می‌آورند تا طرفداران حوزه فناوری با آن‌ها از نزدیک ملاقات کنند. در این مقاله سعی بر آن داریم تا شما را با هر آنچه که قرار است در نمایشگاه IFA 2017 توسط گوشی سازان معروف و محبوب رونمایی شود را معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

ال جی – LG

ال جی در تاریخ 9 شهریور، درست یک روز پیش از برگزاری این نمایشگاه از محصول جدید خود پرده می‌گشاید. تمامی سرنخ‌ها به یک گوشی اندرویدی جدید به نام ال جی وی 30 (LG V30) اشاره دارند.

برای کسانی که با این محصول آشنا نیستند، گفتنیست که ال جی دو گوشی ال جی وی 10 و ال جی وی 20 را در سال‌های 2015 و 2016 عرضه کرد که ارائه کننده سخت افزاری بالارده با قابلیت‌هایی جذاب نظیر نمایشگر دوم و سخت افزار صوتی باکیفیت هستند. امسال نیز قرار است نسل جدید این مدل همراه با سخت افزاری کمی قدرتمندتر، از نظر ظاهری باریک‌تر و از نظر مشخصات فنی سنگین‌تر روانه معرفی شود.

نمایشگاه IFA 2017

از آنجایی که گوشی های میان رده‌ای جدید سری Q ال جی معرفی شده‌اند، ما شک داریم سخت افزار دیگری از سوی شرکت ال جی در این نمایشگاه پرده برداری شود. با این حال ما مطمئنیم که گوشی سه گوشی ال جی کیو 6، کیو 6 پلاس و کیو 6 ای را نیز به این مراسم خواهد آورد.

______________________________

سامسونگ – Samsung

ما با اعتماد به نفس کامل می‌گوییم که سامسونگ قرار است در نمایشگاه IFA 2017 از گوشی هوشمند گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) رونمایی کند. با این حال، رونمایی اصلی از این گوشی در یک رویداد جداگانه بین تاریخ 23 الی 26 آگوست (یکم الی چهارم شهریور) انجام خواهد گرفت. اما به طبع، به خاطر اعتبار بیشتر نمایشگاه تکنولوژی برلین، ما شانس آن را خواهیم داشت تا در IFA از نزدیک با فبلت نوت 8 ملاقات کنیم.

نمایشگاه IFA 2017

شایعات بر این باورند که سامسونگ قرار است از چند گوشی میان رده جدید مجهز به دوربین دوگانه در آینده‌ای نزدیک رونمایی کند. گفته می‌شود که این محصولات متعلق به خانواده Galaxy C هستند و از آنجایی که مخصوص بازارهای آسیایی هستند، بعید به نظر می‌رسد در نمایشگاه IFA 2017 رونمایی شوند.

در بخش گجت های پوشیدنی نیز احتمالا سامسونگ خانواده Samsung Gear را به روزرسانی کند. اگرچه تا به امروز هیچ شایعه‌ای در این مورد وجود ندارد، اما اگر با ساعت هوشمند گیر اس 4 سامسونگ در این رویداد بین‌المللی ملاقات کردیم هم نباید تعجب کنیم.

______________________________

سونی – Sony

درست همانند ال جی، کمپانی سونی نیز در نهم شهریور ماه و درست یک روز پیش از برگزاری نمایشگاه IFA 2017 میزبان یک رویداد خبری است. در این رویداد خبری ما انتظار دیدار با گوشی های بالارده و پرچمدار اکسپریا هستیم که ظاهرا سونی اکسپریا ایکس زد اس (Sony Xperia XZs) و سونی اکسپریا ایکس زد 1 (Sony Xperia XZ1) نام خواهند داشت. علاوه بر این شایعات خبر از مشغول کار بودن سونی بر روی یک گوشی با حداقل حاشیه تصویر می‌دهند. آیا یکی از این دو محصول، گوشی بدون حاشیه سونی است؟ در حال حاضر ما نمی‌توانیم آن را تایید کنیم، اما طولی نمی‌کشد تا به پاسخ این سوال برسیم.

نمایشگاه IFA 2017

همچنین سونی آماده‌ی رونمایی از یک گوشی جدید به نام اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت (Sony XZ1 Compact) است. این محصول را می‌توان نسخه جمع و جور و کوچک شده‌ی سونی اکسپریا ایکس زد 1 دانست که همچنان از قابلیت‌های جذابی برخوردار است.

______________________________

لنوو/موتورولا – Lenovo/Motorola

نهم شهریور روز شلوغی برای ما است، چرا که شرکت لنوو نیز در این زمان میزبان یک رویداد خبری است. اطلاعاتی در حال حاضر به دست ما رسیده پیش پا افتاده است، اما احتمالا در این مراسم غول چینی از محصولات برند یوگا خود و احتمالا یک هدست واقعیت مجازی مستقل مجهز به پلتفرم Google Daydream VR پرده برداری خواهد کرد.

نمایشگاه IFA 2017

موتورولا در نظر دارد در تاریخ 3 مرداد ماه و با فاصله از نمایشگاه IFA 2017 از گوشی های موتو زد (Moto Z)، موتو زد 2 فورس (Moto Z2 Force)، موتو جی 5 اس و موتو جی 5 اس پلاس خود رونمایی کند.

______________________________

هواوی – Huawei

در نمایشگاه IFA سال گذشته، کمپانی هواوی از دو گوشی میان رده و جذاب خود به نام‌های هواوی نوا و هواو نوا پلاس پرده گشایی کرد. تبلت متمرکز بر فعالیت‌های مالتی‌مدیای هواوی به نام MediaPad M3 نیز یکی دیگر از محصولاتی بود که شاهد حضور آن در رویداد تکنولوژی برلین بودیم. امسال انتظار می‌رود شاهد نسل جدید هر سه این محصولات باشیم؛ اگرچه این تنها یک حدس و گمان است.

انتظار می‌رود هواوی از فبلت بالارده Mate 10 خود طی ماه‌های پیش رو پرده برداری کند که البته آن هم انتظار می‌رود اواخر سال اتفاق بی‌افتد و خبری از آن در IFA نباشد.

______________________________

اچ تی سی – HTC

در گذشته اچ تی سی گوشی های هوشمند خودش را در نمایشگاه IFA رونمایی می‌کرد، به همین خاطر می‌توانیم انتظار پرده برداری از دو گوشی میان رده را نیز در این رویداد داشته باشیم.

ما معتقدیم این گوشی های میان رده ارائه کننده قابلیت‌های Edge Sense یا همان حاشیه‌های حساس به لمس که پیشتر در گوشی اچ تی سی یو 11 دیده بودیم باشند.

______________________________

ایسوس – Asus

زنفون، نام خانواده گوشی های کمپانی ایسوس است و چهاریم نسل آن‌ها طی ماه‌های آینده رونمایی خواهد شد. هرچند گوشی ZenFone 4V در بسیاری از نقاط جهان رونمایی شده است، اما معرفی جهانی خانواده زنفون 4 هنوز تکمیل نشده و IFA بهترین مکان برای این کار است.

نمایشگاه IFA 2017

انتظار می‌رود 5 گوشی از سوی این شرکت در نمایشگاه IFA 2017 رونمایی شود که شامل گوشی بالارده زنفون 4 پرو (Asus ZenFone 4 Pro) و یک گوشی با باتری شگفت انگیز به نام زنفون 4 مکس (Asus ZenFone 4 Max) خواهد بود.

______________________________

بلک بری – BlackBerry

شایعات خبر از در حال کار بودن بلک بری بر روی دو گوشی به کدنام‌های Krypton و Juno هستند. این کلماتی است که از سوی ایوان بلس به عنوان یکی از بزرگترین افشاکنندگان حوزه تکنولوژی شنیده می‌شود. هنوز هیچ چیزی از این دو محصول نمی‌دانیم، اما به نظر می‌رسد حداقل تا چند ماه آینده گوشی بلک بری کی وان (BlackBerry KeyOne) پرچمدار کانادایی‌ها باشد و آن‌ها در دسته گوشی های میان رده قرار گیرند.‌

باید دید آیا شرکت بلک بری و شریک تجاری آن‌ها، کمپانی تی سی ال در نمایشگاه IFA 2017 حضور به عمل می‌آورند یا خیر!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*