کانال تلگرام مربوط به داعش

هزاران کانال تلگرام مربوط به داعش در هر ماه فیلتر می‌شوند

هر کانال تلگرام مربوط به داعش به محض رویت توسط شرکت سازنده این برنامه فیلتر می‌شود. فیلتر تمامی کانال های تلگرام داعش مدت‌هاست در دستور کار قرار دارد.

پیام‌رسان‌هایی که در آن‌ها از رمزنگاری بسیار پیشرفته استفاده می‌شود، گاهی مورد سو استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان نمونه‌ای از این پیام‌رسان‌ها می‌توان به تلگرام اشاره کرد. پیام‌‎هایی که در گفتگوی مخفیانه (سکرت چت) این برنامه رد و بدل می‌شوند، بعد از مدت زمانی مشخص پاک شده و هیچ رد و اثری از آن‌ها باقی نمی‌ماند. از آنجایی که امکان ضبط و کنترل سرى گفتگوهای این‌‎چنینی وجود ندارد، گروه‌های تروریستی مختلفی از جمه داعش به استفاده از این پیام‌رسان روی آورده‌اند.

رفته رفته کشورهای بیشتری درباره استفاده گروه‌های تروریستی از تلگرام به خاطر قابلیت ایجاد کانال در آن و همچنین رمزنگاری پیشرفته، ابراز نگرانی می‌کنند. چند روز پیش، به دستور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسخه وب تلگرام در اندونزی فیلتر شد. این وزارت‌خانه دولت اندونزی تهدید کرد به زودی خود اپلیکیشن را نیز فیلتر خواهد کرد. دلیل این کار، گسترش تبلیغات تروریستی عنوان شده است.

روسیه یکی دیگر از کشورهایی است که دل خوشی از دست تلگرام ندارد. اگرچه حدود سه ماه از حمله تروریستی سن پترزبورگ و کشته‌شدن پانزده شهروند می‌گذرد، اما به عقیده دولت روسیه، تلگرام مقصر اصلی این قضیه است.

اندونزی به خاطر فعالیت تعداد زیادی کانال تلگرام مربوط به داعش احساس خطر کرده است

پاول دورف به عنوان بنیان‌گذار و مدیر عامل تلگرام، از اینکه دولت اندونزی فیلتر کردن تلگرام را عملی ضروری دیده است ابراز ناراحتی کرد. وی اعلام کرد تیم پشتیبانی تلگرام، تمامی کانال های گروه های تروریستی که دولت اندونزی گزارش کرده را حذف کرده است. اکنون تلگرام در حال گردآوری تیمی آشنا به فرهنگ و زبان اندونزی است. به عقیده این شرکت، فرآیند حذف هر کانال تلگرام مربوط به داعش و دیگر گروه‌های تروریستی، با این کار سریعتر انجام می‌شود.

به گفته پاول دورف، اگرچه تلگرام از رمزنگاری پیشرفته استفاده کرده و شدیدا حامی حفظ حریم خصوصی است، اما هیچ دوستی با تروریست‌ها ندارد. به همین دلیل هر ماه هزاران کانال تلگرام که به نوعی با داعش ارتباط دارند حذف می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*