جعبه گشایی و بررسی اولیه سامسونگ گلکسی نوت فن ادیشن

جعبه گشایی و بررسی اولیه گلکسی نوت فن ادیشن سامسونگ

در این مقاله به جعبه گشایی و بررسی اولیه گوشی سامسونگ گلکسی نوت فن ادیشن (Samsung Galaxy Note Fan Edition)، نسخه بهبود یافته گلکسی نوت 7 خواهیم پرداخت.

دلایل زیادی وجود دارد که عاشق گوشی های سامسونگ باشیم، به خصوص نمایشگر و دوربین آن‌ها که همواره جزو بهترین‌ها بوده‌اند. اما در اینجا موارد خسته‌کننده‌ای نظیر ناسازگاری عملکرد در طول زمان نیز وجود دارد که ممکن است باعث آزرده خاطر کردن کاربران بشود. همین وضعیت دوم است که باعث می‌شود من هیچگاه سیم کارت خودم (نویسنده منبع) را به داخل یکی از گوشی های سری گلکسی S به منظور استفاده طولانی مدت نیاندازم. با این حال محصولات سری Note متفاوت هستند و به رغم سکته‌های مشابه در بخش عملکرد دستگاه که ناگزیر با آن روبرو می‌شدم، کار با قلم هوشمند S-Pen تجربه بسیار ارزشمندی بود. هرچند من از آن برای انجام امور حرفه‌ای استفاده نکردم، بلکه از آن برای سرگرمی استفاده کرده‌ام. نمایشگرهای زیبا و سایر محاسن سری Galaxy Note سامسونگ می‌تواند من را به تماشای نسل جدید این گوشی تشویق کند.

گلکسی نوت 5 بلوغ کیفیت سامسونگ در تولید یک پکیج استایلوس را به نمایش می‌گذاشت که همراه با قابلیت‌های اضافی S-Pen، عملکردی بهتر از سری Galaxy S داشته است. قابلیت‌های گلکسی نوت 7 به شدت من را تحت تاثیر خود قرار داده بود. خیلی زود یکی از آن‌ها را پیش خرید کردم. جدای این که نوت 7 در زیر قاب خود از یک چیپست اسنپدراگون 820 برخوردار بود، اما احساسی که کار با آن به من القا کرد به هیچ عنوان شبیه به یک پرچمدار گران قیمت نبود. این گوشی از مشکل باتری رنج می‌برد و در هنگام شارژ شدن به شدت گرم می‌شد. اما این مشکلات بر روی من تاثیری نگذاشت.

زمانی که گلکسی S8 عرضه شد، همه چیز از دید من خوب به نظر می‌رسید اما تنها جایگیری اسکنر اثر انگشت بود که باعث از بین بردن لذت هرآنچه نصیبم گشته بود شد. لذتی که همراه با رابط کاربری جدید سامسونگ به خوبی در اختیار صاحبان این گوشی قرار خواهد گرفت. با این حال، من کمی نگران این بودم که نسل جدید گلکسی نوت نیز دنباله رو سری S باشد و باز هم اسکنر اثر انگشت در کنار دوربین گوشی تعبیه شود. هرچند با توجه به شایعات اخیر، ظاهرا همینگونه است و اسکنر اثر انگشت گلکسی نوت 8 نیز در بدترین جای ممکن گوشی تعبیه خواهد شد.

اما وقتی نام «فن ادیشن» به گوش من خورد، به شدت کنجکاو شدم تا آن را بررسی کنم. به نظر می رسد سامسونگ اشتباهات گذشته (در بخش‌های پردازنده، باتری و نرم افزار) را جبران کرده است؛ بنابراین من به عنوان یک عاشق فناوری که تجربه کار با نسخه معیوب گلکسی نوت 7 و حال اینک سامسونگ گلکسی نوت فن ادیشن را دارم، می‌توانم قاضی خوبی برای رتبه دهی به این محصول جدید باشم.

چه چیزی درون جعبه است؟

هیچ چیز جدیدی به داخل جعبه راه نیافته است، تنها یک قلب بزرگ بر روی آن به چشم می‌خورد. روشن است که هدف سامسونگ از این کار ابراز علاقه به طرفدارانش و عاشقان گوشی از رده خارج شده گلکسی نوت 7 است. همراه با خود گوشی، ایربادها، شارژر، کابل USB نوع C، آداپتور OTG، آداپتور microUSB و نوک‌های مختلف قلم هوشمند سامسونگ در این جعبه جای قرار دارند.

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی نوت فن ادیشن

من نگاهی به تفاوت‌های گلکسی نوت 7 و گلکسی نوت فن ادیشن داشتم. باتری اینک کوچکتر و ایمن‌تر شده است، بنابراین شارژ دستگاه بدون هرگونه رخ دادن حادثه‌ای انجام می‌گیرد. اولین چیزی که من در مورد این نسل از گوشی های گلکسی نوت شنیده بودم، سیلیکون داخل آن بود. به جای یک چیپست اسنپدراگون 821، مدلی که من خریدم حاوی یک چیپست 8 هسته‌ای اگزینوس 8890 است. عملکرد دستگاه معقولانه است و حتی اگر مشخصات آن چیز دیگری را نشان دهد، به هیچ عنوان یادآور اتفاقات سال گذشته نخواهد بود. در سمتی دیگر دوربین این فبلت بزرگ مطابق استانداردهای سامسونگ است و عالی به نظر می‌رسد.

رابط کاربری جدید Samsung Experience UI به خوبی در یک نمایشگر 5.7 اینچی آمولد عمل می‌کند. تنظیمات پیشفرض آن برای کار کردن در رزولوشن 1080p تنظیم شده‌اند و شما می‌توانید آن را به 2K یا حتی 720p نیز به دلخواهتان درآورید. حرکات در رابط کاربری نرم است، اگر چه آن به اندازه‌ی کافی برای رقابت با گوشی های قدرتمند امسال نرم و بدون ایراد نخواهد بود.

دلایل خرید گلکسی نوت فن ادیشن

تنها اگر از عاشقان محصولات سری نوت سامسونگ هستید و نمی‌توانید تا عرضه گلکسی نوت 8 صبر کنید، هم اکنون گوشی سامسونگ گلکسی نوت فن ادیشن وارد بازار شده است و با قیمتی بین 795 دلار الی 925 دلار به فروش می‌رسد. شاید این گوشی جزو بهترین انتخاب‌ها برای تابستان سال 2017 نباشد، اما مطمئنا از شهرت برند سامسونگ استفاده خواهد کرد و فروش آن همانطور که از نامش پیداست، نزد طرفداران گلکسی نوت 7 از رده خارج شده محبوب خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. وقی که نوت 8 داره میاد چه کاریه 7 رو بخره

  2. 925 دلار،؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟داداش نوت 8 ک جدید تره 900 دلاره اونوقت این 925 دلاره!؟؟؟!!؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟