آیا نمایشگر اولد آیفون 8 می‌تواند صاحبان آیفون‌های قدیمی را تشویق به خرید کند؟

در حالی که گفته می‌شود آیفون بعدی اپل از پنل OLED برخوردار است، آیا نمایشگر اولد آیفون 8 (Apple iPhone 8) می‌تواند صاحبان آیفون‌های قدیمی را تشویق به خرید این گوشی کند؟

انتظار می‌رود اپل در پاییز امسال از یک آیفون بازطراحی شده همراه با نمایشگری رونمایی کند که اغلب پنل جلویی گوشی را در بر می‌گیرد. آیفون 8 (نامی که بسیاری از تحلیلگران آن را صدا می‌زنند) ظاهرا از یک نوع جدید تکنولوژی نمایشگرها به نام اولد برخوردار خواهد بود که می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل فروش آن نیز لقب گیرد. نمایشگرهای اولد از رنگ‌های دقیق‌تر، سیاهی تیره‌تر و مصرف انرژی کم‌تر بهره می‌برند. اما به عقیده برخی از کارشناسان، نمایشگر اولد آیفون 8 شاید برای بسیاری از خریداران به قدری کافی نباشد تا آن‌ها را تشویق به ارتقا آیفونشان کند.

تحلیلگران شرکت بارکلیز در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد عنوان کرده‌اند که مشتاقانه در انتظار تماشای مزایایی هستند که با تعویض نمایشگرهای ال سی دی آیفون های کنونی با نمایشگرهای اولد به دست خواهد آمد. مارک مسکوویتز و تیم وی در شرکت بارکلیز اینگونه می‌اندیشند:

با توجه به سال پیش، نمایشگر اولد تا زمانی که از نظر ویژگی‌ها برتر ظاهر شوند و باعث بهبود سیستم، به ویژه در آیفون ها شوند، کماکان گزینه‌های مطلوبی برای سرمایه گذاری هستند. همراه با لود، ما در تلاشیم تا ببینیم چه مزایایی باعث می‌شود یک مشتری اقدام به جایگزین کردن دیوایسش با یک دیوایس جدیدتر کند. در حالی که عمر باتری همراه با OLED بهبود پیدا می‌کند، گفتگوهای ما با فعالات حوزه صنعت نشان می‌دهد که نمایشگر جدید اولد برای اکثر مصرف کنندگان هیچ تغییری در تجربه کارایی را به همراه نداشته است.

نمایشگر اولد آیفون 8 برای قیمت گذاری نجومی آن کافی نیست

البته اپل به ندرت از فناوری‌های خالصی برای فروش محصولاتش در بازار استفاده می‌کند و آن‌ها همواره استاد افزایش تقاضا از طریق پیشرفت‌های مختلف بوده‌اند. با این حال تحلیلگران بارکلیز اعلام کرده‌اند که اگر نمایشگر اولد آیفون 8 تنها حاوی کیفیت بهتری باشد، نمی‌تواند دل متوسط کاربران اپل را به دست آورد و باعث شود آن‌ها همچنان آیفون های قدیمی‌تر خود را حفظ کنند. به اعتقاد آن‌ها یک نمایشگر OLED جدید تنها مشخصه کافی برای افزایش قیمت آیفون بازطرای شده نخواهد بود. برخی از شایعات تازه به گوش رسیده ادعا می‌کنند که احتمالا قیمت این مدل از آیفون ها، بیش از 1200 دلار خواهد بود که افزایش بسیار زیادی نسبت به سال‌های اخیر است. البته انتظار می‌رود اپل به جز نمایشگر اولد آیفون 8 از قابلیت‌های بیشتری نظیر شارژ بیسیم و قابلیت‌های جدید دوربین نیز بر روی آیفون ویژه خود مورد استفاده قرار دهد.

علاوه بر آیفون بازطراحی شده، اپل به دنبال 2 مدل دیگر آیفون است که از قیمت به مراتب کمتری برخوردارند. این دو دیوایس ظاهرا چیزی شبیه به آیفون 7 و آیفون 7 پلاس خواهند بود و از نظر قیمتی نیز کاملا به آن‌ها نزدیک (بین 700 الی 1000 دلار) هستند. به نقل از شرکت KGI Securitires، این دو آیفون از نمایشگرهای ال سی دی بهره‌مند خواهند بود. اما جدای نمایشگر احتمالا دیگر قطعات داخلی این دو محصول نیز ارتقا خواهد یافت.

نمایشگر اولد آیفون 8

البته تغییر نمایشگر آیفون‌های اپل از LCD به OLED چندان هم بی‌دردسر نیست. چرا که سامسونگ به عنوان بزرگترین تولیدکننده پنل‌های نمایشگر اولد گوشی‌های هوشمند از آنجایی که خود نیز دو گوشی مجهز به چنین نمایشگرهایی دارد، با محدودیت‌های تولید روبرو است و شاید نتواند تمامی خواسته‌های اپل را برآورده کند. از این رو اگر تمامی این شایعات درست باشند، آیفون 8 یک نسخه بسیار محدود و البته گران قیمت خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*