تامین قطعات اپل وظیفه جدید شرکت تایوانی TSMC

تامین قطعات اپل دیگر با سامسونگ نخواهد بود

تامین قطعات اپل یکی از وظایف دیرینه سامسونگ بوده است اما به نظر می‌رسد که دیگر شرکت اپل در این مورد به سامسونگ وابسته نیست.

با وجود این‌که سامسونگ یکی از رقبای بزرگ اپل در بازارهای جهانی به شمار می‌آید، از دیرباز تامین کننده قطعات اپل هم بوده است. در راستای اقدامات گوناگون اپل برای رهایی از وابستگی به سامسونگ و شرکت‌های تامین کننده دیگر، این شرکت ساخت تراشه A11 خود را به طور کلی به یک شرکت تایوانی به نام TSMC سپرد. رئیس این شرکت تایوانی، موریس چانگ (Morris Chang)، در راستای قرارداد جدیداش با اپل میلیونر شد. سهام TSMC بعد از این اتفاق 27% افزایش یافت و ارزش شرکت نام‌برده به 1 میلیارد دلار رسید.

شرکت TSMC در ساخت تراشه‌های خود از فناوری 10 نانومتری استفاده می‌کند، این شرکت در حال کار بر روی فناوری 7 نانومتری هم هست که تا سال آینده به آن می‌رسد و به احتمال زیاد ده‌ها میلیون از تراشه‌های مورد نیاز اپل، سالانه توسط این شرکت تولید خواهند شد. هر دو مدل جدید iPad Pro که به تراشه A10X مجهز شده‌اند با فناوری 10 نانومتری ساخته شده‌اند و اولین گجت‌های اپل با این فناوری به شمار می‌آیند. تراشه A11 هم با همین فناوری آماده خواهد شد که به معنی حرارت کمتر، سرعت بیشتر و مصرف انرژی کم‌تر در محصولات آینده اپل است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*