بودجه نظامی آمریکا

اگر ناسا بودجه نظامی آمریکا را در اختیار داشت چه کارهایی می‌توانست انجام دهد؟ + ویدیو

بودجه نظامی آمریکا حدود 600 میلیارد دلار است. در این مطلب مشاهده خواهید کرد که اگر ناسا چنین بودجه عظیمی داشت، چه کارهایی می‌توانست انجام دهد؟

ناسا در دهه 60 میلادی و زمانی که همه چیز غیرممکن به نظر می‌رسد، ماموریت فرود انسان‌ها بر روی ماه را انجام داد. از آن زمان به بعد این سازمان فضایی، سطوح بیگانه دیگر مانند مریخ، تیتان (قمر مشتری) و هر سیاره دیگری در منظومه شمسی را مورد بررسی قرار داده است.

بودجه ناسا برای اهدافی که در سر دارد بسیار کم است. شما تصور کنید اگر ناسا، چند صد میلیارد دلار در سال یعنی به اندازه بودجه نظامی آمریکا بودجه داشت، چه کارهایی می‌توانست انجام دهد. ایالات متحده در زمینه اکتشافات فضایی بیشتر از هر کشور دیگری در جهان هزینه می‌کند، اما با این حال هنوز هم ناسا در مقایسه با بودجه کل فدرال، مقدار زیادی کمبود دارد. ناسا اولین مرد را در سال 1969 به ماه فرستاد و از آن زمان، بودجه آن از 4.5 درصد بودجه فدرال به کمتر از 0.5 درصد کاهش یافته است.

بودجه ناسا

اما اگر بودجه ناسا کاهش پیدا نکرده بود، این سازمان فضایی چه کارهایی می‌توانست انجام دهد؟ چقدر ما به سکونت در مریخ یا دیدن یک سیستم ستاره‌ای دیگر نزدیک شده بودیم؟ در اینجا بودجه ناسا را با بودجه ارتش آمریکا در سال 2016 مقایسه خواهیم کرد. بودجه نظامی سال 2016 آمریکا حتی با ده‌ها میلیارد دلار صرفه‌جویی برای انجام ماموریت سرنشین‌‌دار به مریخ کافی است. ناسا برآورد می‌کند که تا اواخر دهه 2030 یا اوایل دهه 2040 میلادی برای فرود اولین انسان‌ها در مریخ، 450 میلیارد دلار هزینه خواهد کرد.

ناسا با 600 میلیارد دلار، چه کارهای دیگری می‌تواند انجام دهد؟ بیایید نگاه کنیم چگونه ناسا بودجه خود را در سال 2016 اختصاص داده است. این بودجه به سادگی هزینه پروژه‌های در حال انجام ناسا را برآورده می‌کند که عبارتند از:

  • هزینه تولید و پرتاب قدرتمندترین موشک در تاریخ جهان، سیستم پرتاب فضایی
  • قدرتمندترین تلسکوپ فضایی که تاکنون ساخته شده است، تلسکوپ فضایی جیمز وب
  • شراکت با اسپیس ایکس در انجام اولین ماموریت خود در مریخ در سال 2018، ماموریت اژدهای سرخ
  • ماموریت های ناسا در ایستگاه فضایی بین المللی از سال 2024 میلادی

ویدیویی از کارهایی که ناسا می‌تواند با بودجه نظامی آمریکا انجام دهد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*