آیفون اپل

لزوم استفاده از سنسور تشخیص چهره سه بعدی آیفون 8 برای بهره‌وری از تکنولوژی واقعیت افزوده

آیا سنسور تشخیص چهره سه بعدی آیفون 8 برای بهره‌وری از تکنولوژی واقعیت افزوده بر روی این گوشی قرار خواهد گرفت یا اهداف دیگری را دنبال می‌کند؟ در ادامه بیشتر این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

اپل همراه با معرفی ARKit در کنفرانس توسعه دهندگان خود (WWDC 2017) رسما از علاقه‌مندی خود به افزودن تکنولوژی واقعیت افزوده به محصولاتش پرده گشود. حال به نقل از یک گزارش جدید از سوی شرکت “Fast Company” به نظر می‌رسد که آیفون 8 اپل نیز از سخت افزاری متناسب برای بهره‌وری از تکنولوژی واقعیت افزوده برخوردار خواهد بود تا نخستین گوشی مجهز به تکنولوژی AR اپل لقب گیرد.

این گزارش اطلاعاتی را در ارتباط با سنسور تشخیص چهره سه بعدی آیفون 8 اپل می‌دهد و ادعا می‌کند که گوشی جدید اپل به لطف این سنسور می‌تواند ارائه کننده تشخیص عمق بهتری برای اپلیکیشن های مبتنی بر واقعیت افزوده، همراه با یک نوع دقیق‌تری از سیستم فوکوس خودکار برای عکاسی باشد. منابع این کمپانی گفته‌اند که سنسور مربوطه از سیستم لیزری VSCEL برخوردار است، اگرچه آن‌ها اشاره کرده‌اند که احتمال عدم استفاده از آن در آیفون های سال 2017 اپل به جهت پیشرفت ناکافی مهندسان اپل وجود دارد.

این نخستین باری نیست که در مورد سنسور تشخیص چهره سه بعدی آیفون 8 و ارتباط این گوشی موبایل با دنیای AR می‌شنویم. در اوایل سال جاری نیز این خبر به انتشار رسیده بود و شنیده بودیم که یک اسکنر 3 بعدی لیزری به منظور شناسایی هرچه بهتر صورت بر روی قاب جلویی آیفون 8 تعبیه خواهد شد و جایگزین بالقوه‌ای برای تاچ آی دی خواهد بود. حال اینکه آیا چنین اقدامی بیشتر به منظور کمک در پیشبرد تلاش‌های واقعیت افزوده اپل صورت خواهد گرفت و یا تنها با هدف اسکن سه بعدی چهره برای موارد امنیتی انجام می‌گیرد، مسئله‌ایست که شرکت Fast Company به صورت واضح آن را توضیح نداده است.

در حالی این اخبار و شایعات شنیده می‌شود که خود اپل آن‌ها را تکذیب یا تایید نکرده است. جدای این قابلیت‌ها شنیده می‌شود که آیفون 8 اپل با قیمتی بیش از هزار دلار به فروش خواهد رسید که به طبع می‌تواند گران قیمت‌ترین پرچمدار حال حاضر جهان نیز لقب گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*