نخستین شرکت تریلیون دلاری

اپل در حال تبدیل شدن به نخستین شرکت تریلیون دلاری است

به عقیده تحلیلگران، شرکت اپل روند رشد فوق‌العاده خوبی دارد، به طوری که پیش‌بینی شده در آینده‌ای نه چندان دور تبدیل به نخستین شرکت تریلیون دلاری در تاریخ خواهد شد.

اپل در حال حاضر ارزشمندترین شرکت در سراسر دنیا محسوب می‌شود. به لطف موفقیت بسیار زیاد گوشی های موبایل آیفون، اکنون ارزش اپل به بیش از 752 میلیارد دلار رسیده است. بر اساس گفته‌های یک تحلیلگر Drexel Hamilton با نام برایان وایت (Brian White)، این شرکت در آینده‌ای نزدیک به ارزشی بالغ بر 1 تریلیون دلار دست پیدا می‌کند و از این نظر در تاریخ جاودانه خواهد شد.

به عقیده وی، سرعت رو به جلوی این شرکت با رونمایی جدیدترین محصولاتش در سال 2017 و به مناسبت دهمین سال معرفی نخستین گوشی موبایل آیفون، شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت. با وجود نزدیک بودن اپل به مقام نخستین کمپانی تریلیون دلاری در تاریخ، به عقیده آقای وایت این کمپانی در حال حاضر به صورت درست ارزش‌گذاری نشده و ارزش کنونی آن بیش از مبلغ یاد شده است.

نخستین شرکت تریلیون دلاری

این صحبت بر اساس نسبت 16:9 شرکت بیان شده است. برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، این عدد بیانگر نسبت ابعاد نمایشگر یک آیفون نیست، بلکه به نسبت قیمت – سود شرکت اشاره دارد، به این معنی که ارزش سهام اپل به ازای هر سهم سود خالص، 16.9 دلار است. این میزان برای کمپانی‌های ارزشمند دیگر دنیا بسیار گران قیمت‌تر است. به عنوان نمونه قیمت یاد شده برای کمپانی‌هایی همچون مایکروسافت، گوگل و آمازون به ترتیب برابر 30، 31 و 183 دلار است که از نسبت قیمت – سود اپل به مراتب بیشتر هستند.

عرضه آیفون 8 کمک شایانی به تبدیل شدن اپل به نخستین شرکت تریلیون دلاری می‌کند

به عقیده آقای وایت، این میزان برای اپل طی دوازده ماه آینده به 202 دلار خواهد رسید. با توجه به سهام 5.4 میلیارد دلاری آن، نسبت قیمت – سود اپل باید به 185 دلار برسد تا بلکه این شرکت بتواند به اولین شرکت تریلیون دلاری دنیا تبدیل شود. علاوه بر سه گوشی موبایل آیفون 7 اس، آیفون 7 اس پلاس و مخصوصا آیفون 8 که به احتمال زیاد دارای قیمت‌‌های بالایی هستند، اسپیکر هوشمند هوم پاد نیز تا انتهای سال جاری عرضه خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها، فروش بی‌نظیری در انتظار این محصولات است که به تریلیونی شدن ارزش اپل کمک زیادی می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*