ثبت سند خودرو

ثبت سند خودرو در دفترخانه الزامی نیست؛ رسمیت برگه سبز خودرو

سردار منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد دیگر ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها الزامی نیست و از این پس سند خودروی صادر شده از سوی پلیس رسمیت خواهد داشت.

مجلس برای موضوع ثبت سند خودرو ، حق را به پلیس داد

سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی ایران سرانجام به ابهامات موجود در خصوص ثبت سند خودرو پاسخ داد تا به کش و قوس‌های میان کانون سردفترداران و پلیس پایان دهد. به گفته منتظرالمهدی، به دنبال مکاتبه فرمانده ناجا با مجلس شورای اسلامی و درخواست برای تعیین تکلیف قانونی موضوع ثبت سند خودرو، سرانجام قانون حق را به پلیس داد. سخنگوی نیروی انتظامی اظهار کرد:

با توجه به اعلام نظر نهایی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی و بر اساس ماده 22 قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، مسئولیت صدور گواهینامه اسناد مالکیت و پلاک خودرو را بر عهده دارد. همین‌طور در ماده 29 قانون تخلفات رانندگی مصوب سال 1389 و ماده 47 قانون ثبت اسناد، تنها به ثبت اموال غیرمنقول اشاره شده و مستند قانونی مبنی بر اجباری بودن مراجعه به دفترخانه ثبت اسناد برای نقل و انتقال خودرو مشاهده نشده است.

بر همین اساس، ماده 1387 قانون مدنی نیز تصریح کرده که سند خودروی صادر شده از سوی پلیس رسمیت دارد و حتی با توجه به ماده 35 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، این سند در محاکم قضایی به عنوان سند رسمی تلقی خواهد شد. به این ترتیب با توجه به موارد فوق، سرانجام تکلیف این موضوع نیز به صورت واضح و رسمی مشخص شد و دیگر نیازی به ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*