مشکل عدم مقیاس بندی صحیح در ویندوز

رفع مشکل عدم مقیاس بندی صحیح در نسخه بعدی ویندوز 10

مایکروسافت برای رفع مشکل عدم مقیاس بندی صحیح در ویندوز دست به کار شده است. کاربران Windows Insider اکنون در حال تست بیلد جدید برای اطمینان از رفع این مشکل ویندوز هستند.

اگر برنامه‌های 32 بیتی را در ویندوز حین استفاده از نمایشگرهای دارای تعداد نقطه بالا در هر اینچ (DPI) استفاده کرده باشید، احتمالا با مشکل عدم توانایی سیستم عامل برای مقیاس‌ بندی به صورت صحیح برخورد کرده‌اید. از آنجایی که حتی دستگاه‌های ساخت خود مایکروسافت یعنی محصولات سری سرفیس نیز از این قانون مستثنی نبوده و از مشکل عدم مقیاس بندی صحیح در ویندوز رنج می‌برند، این غول نرم افزاری سرانجام تصمیم گرفت چاره‌ای برای رفع مشکل بیندیشد.

مشکل عدم مقیاس بندی صحیح در ویندوز

البته این نخستین باری نیست که مایکروسافت برای حل مشکل مقیاس بندی در ویندوز دست به کار شده است، اما در بیلد 16237 ویندوز 10، که اکنون کاربران Windows Insider در حال استفاده از آن هستند، پیشرفت‌های بیشتری دیده می‌شود. در این ورژن، نحوه‌ای که سیستم عامل به انطباق DPI واکنش نشان داده و به اپلیکیشن‌ها برای سازگار کردن خود اطلاع‌رسانی می‌کند، تغییر کرده است.

روش رفع مشکل عدم مقیاس بندی صحیح در ویندوز در گذشته

در حال حاضر، اگر تنظیمات DPI، حین اتصال به یک نمایشگر و یا هر نوع دستگاه دیگر، توسط کاربر و یا به صورت دستی تنظیم شوند، برای اعمال تنظیمات جدید تعیین شده برای DPI در تمامی اپلیکیشن‌ها، باید یک بار از حساب کاربری خود در ویندوز بیرون آمد و دوباره به آن لاگین کرد. مایکروسافت در تلاش است تا این مشکل ویندوز را به صورت اجرای فرآیند لاگین/ لاگ اوت به صورت خودکار حل کند.

مشکل عدم مقیاس بندی صحیح در ویندوز

با این راه حل، مشکل به صورت کامل رفع نخواهد شد و مخصوصا در برنامه‌هایی که در برابر تغییر مقیاس بندی مقاوت می‌کنند، مشکل همچنان باقی می‌ماند. البته به جز تلاش برای رفع مشکل عدم مقیاس بندی صحیح در ویندوز ، چند قابلیت دیگر نیز در بیلد جدید گنجانده شده‌اند. به عنوان نمونه، اکنون مرورگر مایکروسافت اج قادر است هر متن درون صفحه وب و یا پی دی اف که به صورت هایلایت درآمده را بخواند.

تغییر مهم دیگر به مرکز اعلانات مربوط می‌شود. اکنون دکمه‌های نوتیفیکیشن با در نظر گرفتن کل طول پنل، دقیقا در وسط قرار خواهند گرفت. همچنین آیکون x اکنون تبدیل به یک پیکان شده است که ارتباط بیشتری با عملیات لغو کردن دارد. علاوه بر این موارد، نخستین نوتیفیکیشن قابل اعمال، به صورت پیش‌فرض بسط پیدا خواهد کرد.

دیگر قابلیت‌های این بیلد مربوط به پنل اموجی جدید با پشتیبانی از اموجی نسخه 5.0 و امکان تایپ به منظور جستجو می‌شوند. همچنین با بردن نشانگر ماوس بر روی هر اموجی، می‌توانید خیلی سریع معنی دقیق آن را متوجه شوید تا بلکه از هر مورد، در جای صحیح خود استفاده کنید. همانند هر به‌روزرسانی دیگر، به منظور رفع مشکلات جزیی تغییرات دیگری نیز صورت گرفته‌اند که قابل مشاهده نبوده و فقط تاثیر خود را بر روی عملکرد سیستم عامل می‎گذارند. با مراجعه به صفحه مربوط به این بیلد در وب سایت windows.com می‌توانید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اگه منظور از نسخه بعدی ویندوز همون ویندوز 10 اس هستش ویندوز 10 اس نسخه اصلاح شده ویندوز سنتی است. و این مشکل به سالها قبل بر میگردد. زمانی که اینتل و موتورلا بر سر معمای پردازندهای کامپیوتری دچار اختلاف شدند و در آن زمان ماکروسافت با اینتل متحد شد و ویندوز را بر اساس معماری آن شرکت بنیان نهاد. ولی شرکت های رقیب از تلاش نااستادند و در نهایت با اندروید ویندوز را به چالش کشیدند. امروزه ماکروسافت میخواهد به معماری ارم برگردد. ولی این راهی به شدت دشوار است. ویندوز ار تی و جدیدا اس تلاشهای ماکروسافت برای جبران خطای گذشته است.