خودروی پرنده Moller M400 Skycar

خودروی پرنده Moller M400 Skycar بعد از 16 سال به قیمتی گزاف به فروش خواهد رفت

خودروی پرنده Moller M400 Skycar که نمونه اولیه آن در سال 2001 معرفی شد، به زودی مجددا به فروش خواهد رسید. قیمت این ماشین پرنده با وجود قدیمی بودن بسیار زیاد است.

پیش از اینکه اتومبیل پرنده استارتاپ AeroMobil و Terrafugia به دنیای تکنولوژی پای بگذارند، صنعت اتومبیل به داشتن خودروی پرنده Moller M400 Skycar می‌بالید. اگرچه هنوز این محصول به مرحله تولید انبوه نرسیده است، اما افراد می‌توانند نمونه اولیه آن که واقعا به پرواز در می‌آید را خریداری کنند، چرا که اکنون توسط eBay به حراج گذاشته شده است. اما قیمت ماشین پرنده یاد شده بیش از حدی است که تصور می‌کنید.

این خودرو برای نخستین بار در سال 2001 و در جریان رویداد Moller International shareholder از زمین به هوا بلند شد. به خاطر محدودیت‌های آن در نخستین تست نمی‌توانیم آن را واقعا پرواز خطاب کنیم. این وسیله بعدها نیز چند باری در محیط‌های باز و البته محدود، از روی زمین بلند شد. اما این خودرو، با وجود داشتن محدودیت، در همان فرمی اورجینال و نخستین خود به فروش خواهد رسید.

خودروی پرنده Moller M400 Skycar

خودروی پرنده Moller M400 Skycar به هشت موتور Rotapower مجهز شده است که در مجموع 720 اسب بخار فشار تولید کرده و سبب بلند شدن آن از روز زمین به صورت عمودی می‌شوند. به عقیده شرکت سازنده، این وسیله را باید نخستین خودروی VTOL (دارای قابلیت پرواز و فرود به صورت عمودی) دانست که تا آن زمان معرفی شده بود.

خودروی پرنده Moller M400 Skycar

اما اداره هوانوردی فدرال اجازه پرواز را برای این وسیله صادر نکرد. پس اگر فردی دقیقا همان نمونه اولیه را خریداری کند، فقط قادر به تماشای آن خواهد بود! اما اگر فردی در کنار داشتن ثروت، به علم و تکنولوژی نیز علاقه زیادی داشته باشد، می‌تواند در همکاری با شرکت Moller چندین تغییر اساسی در خودرو ایجاد کرده و آن را برای گرفتن تاییدیه از اداره هوانوردی فدرال آماده کند.

خودروی پرنده Moller M400 Skycar

خودروی پرنده Moller M400 Skycar نخستین ماشین VTOL دنیاست

شرکت سازنده به منظور توسعه موتور و فناوری پرواز به کار رفته در نمونه اولیه، حدود 150 میلیون دلار هرینه کرده است. اگر جزو افرادی هستید که پیش از خرید هر محصول بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید، باید در ابتدا 1 میلیون دلار پرداخت کنید که با در نظر گرفته هزینه 150 میلیون دلاری توسعه مجدد آن، چندان زیاد نیست. اما اگر همیشه به صورت دست به نقد محصولات مورد علاقه خود را خریداری می‌کنید، باید برای داشتن ماشین پرنده Moller M400 Skycar حدود 5 میلیون دلار کنار بگذارید.

خودروی پرنده Moller M400 Skycar

به گفته مدیر بازاریابی شرکت Moller، این خودرو پرنده به منظور کمک به سرمایه‌گذاری برای تکمیل سایر پروژه‌های کنونی و همچنین پروژه‌های آتی شرکت به فروش خواهد رفت. به گفته وی، در نسل بعدی ماشین‌های پرنده شرکت از موتورهایی بهینه‌تر استفاده می‌شود که در همه جهات قابل چرخش هستند. از صحبت‌های وی مشخص شد یک پروژه جداگانه و البته بسیار مهم دیگر شرکت در دست تکمیل است که به زودی اخبار بیشتری درباره آن خواهیم شنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*