نیسان وانت

بازنشستگی نیسان وانت در سال 97؛ پادرا جایگزین نیسان آبی می‌شود

با اعمال استانداردهای جدید خودرویی، تولید برخی خودروها از سال 1397 متوقف خواهد شد که یکی از آن‌ها نیسان وانت است. قرار است پلتفرم جدید پادرا جایگزین نیسان آبی شود.

نیسان‌های آبی‌رنگ یا همان زامیاد که از سال‌ها پیش، جایگاه قابل توجهی را در میان خودروهای باری کوچک به دست آورد، تا پایان سال 1397 از چرخه تولید خارج خواهد شد. مدیرعامل شرکت خودروسازی زامیاد نیز با تایید این خبر، از تولید پلتفرم جدیدی با نام پادرا خبر داد که قرار است جایگزین نیسان وانت شود.

وانت پادرا

وانت پادرا

مصرف بالای سوخت و ایمنی نامناسب نیسان وانت

نیسان وانت بارها به دلیل مصرف بالای سوخت و وضعیت ایمنی مورد انتقاد قرار گرفته بود و اخیرا نیز چالش‌هایی بر سر سیستم ترمز آن ایجاد شد. بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران هم یک بار با نام بردن این خودروی باری به عنوان یک خودروی آلاینده و پرمصرف، پیشنهاد داده بود آن را آتش بزنند. مدیرعامل شرکت خودروسازی زامیاد در مورد این خودرو می‌گوید در چند سال گذشته، ارتقای وانت نیسان آبی در دستور کار قرار گرفته و آن را به یورو 4 ارتقا دادیم. مصرف سوخت و آلایندگی این محصول کاهش پیدا کرد و توانستیم بسیاری از استانداردهای موجود را روی آن اعمال کنیم.

نیسان وانت

فریدون حمیدی در ادامه اضافه کرد:

ما خودروی پادرا را برای این که بتوانیم محصول جدیدی در این کلاس به مشتریان عرضه کنیم، ارائه کرده‌ایم که با استقبال خوبی در بازار مواجه شد. در حال حاضر به دلیل برخی محدودیت‌ها از جمله محدودیت رنگ، نتوانستیم با تیراژ بالا در بازار ظاهر شویم. برای سال جاری، تولید محصول پادرای دوگانه سوز را در دستور کار قرار داده‌ایم و در حال اخذ استانداردهای آن هستیم.

به گفته مدیرعامل شرکت زامیاد، از آنجایی که دیگر تامین استانداردهای 22گانه خودرویی با این پلتفرم ممکن نیست، تصمیم داریم پلتفرم آن را تا پایان سال 1397 ارتقا داده و عملا با نیسان وانت آبی خداحافظی کنیم. به این ترتیب این خودرو که از نظر ظرفیت عملیات باربری، خدمت بزرگی به کشورمان کرده به خاطره‌ها می‌پیوندد و خودروی پادرا جای آن را خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*