شکایت کوالکام از اپل

شکایت کوالکام از اپل به منظور جلوگیری از فروش گوشی های آیفون در آمریکا

به تازگی رسانه‌های مختلف از شکایت کوالکام از اپل به دنبال نقض قوانین مربوط به پتنت‌ ها خبر داده‌اند. همچنین کوالکام با این طرح این دعوی می‌خواهد فروش گوشی های آیفون در آمریکا را متوقف کند.

در گذشته اپل بابت دریافت حق امتیاز بیش از حد و غیر منصفانه بر علیه کوالکام شکایت کرده بود. پس از آن، کوالکام با طرح شکایتی اعلام کرد اپل سطح چیپ‌های این شرکت را پایین‌تر از محصولات اینتل نشان داده است. حال این کمپانی با شکایت از طریق کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا و دادگاه فدرال مدعی شده اهالی کوپرتینو حق امتیاز مربوط به 6 مورد از پتنت‌هایی که از آنها در دستگاه‌های مختلف استفاده می‌شود را پرداخته نکرده‌اند. به علاوه، آنها خواستار صدور دستور توقف فروش، بازاریابی، تبلیغات، واردات، انبارداری و استفاده از تمام محصولات اپل در آمریکا شده‌اند.

معاون اجرایی کوالکام، دان روزنبرگ (Don Rosenberg) در این رابطه می‌گوید:

پتنت‌هایی که ما مدعی نقض آنها شده‌ایم، بیانگر 6 مورد از تکنولوژی های ما از میان هزاران فناوری مختلف بوده و هر کدام از آنها برای کارکرد صحیح آیفون ها حیاتی هستند. اپل در حال استفاده از تکنولوژی های کوالکام بوده و از پرداخت حق امتیاز برای آنها امتناع می‌کند.

این پتنت‌ها با بهینه‌سازی باتری، مدیریت شبکه و عملکرد سیستم مرتبط بوده و در کنار یکدیگر به افزایش بهره‌وری در مصرف باتری و اطلاعاتی که از طریق شبکه، ارسال و دریافت می‌شوند کمک بسزایی می‌کنند.

آغاز تحقیقاتی رسمی در رابطه با شکایت کوالکام از اپل از ماه آینده میلادی

انتظار می‌رود ماه آینده میلادی تحقیقات رسمی برای ادعای این اتهامات آغاز شود. رسیدگی موردی به موضوعات مختلف نیز به سال آینده موکول خواهد شد. علاوه بر این، کوالکام در دادگاه منطقه‌ای آمریکا هم با شکایت از اپل خواستار صدور حکم قضایی شده است. در واقع آنها می‌خواهند تا زمانی که اپل حق امتیاز مربوط به این شش پتنت را پرداخته نکرده، استفاده از آنها را متوقف کند.

در گذشته نیز اپل با طرح شکایتی مشابه، خواستار توقف فروش گوشی های سامسونگ و اچ تی سی شده بود که نتیجه آن چیزی نبود جز ممنوعیت فروش برخی از گوشی های هوشمند این شرکت کره‌ای در آمریکا که چهار سال از عرضه آنها می‌گذشت. اما آیا اپل باز هم می‌تواند در این نبرد پتنتی پیروز باشد؟

شکایت کوالکام از اپل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این نبرد پتنتی هم دیگه داره شورش در میاد کاشف برق کجایی که بدون دادن حق امتیاز دارن از تکنولوژیت در گوشی استفاده میکنن