گوشی پرچمدار نوکیا 8

نوکیا 9 را فراموش کنید؛ گوشی پرچمدار نوکیا 8 مجهز به اسکنر عنبیه چشم در راه است

در حالی که همه فکر می‌کردیم نوکیا 9 نام پرچمدار اندرویدی نوکیا است اما شایعه جدید ادعا می‌کند این گوشی نوکیا 8 (Nokia 8) نام داشته و به اسکنر عنبیه چشم مجهز است. این گوشی که طی یکی دو ماه آینده معرفی خواهد شد از سخت افزاری قدرتمند شامل چیپست اسنپدراگون 835 برخوردار است.

پس از معرفی گوشی های نوکیا 3، نوکیا 5 و نوکیا 6 در کنگره جهانی موبایل امسال، اچ ام دی گلوبال شرایط حضور نخستین گوشی های هوشمند اندرویدی برند نوکیا را در سراسر جهان مهیا کرد. گوشی هایی که انتظار می‌رفت چند ماه گذشته در قفسه فروشگاه‌ها با آن‌ها ملاقات کنیم و به گفته اچ ام دی نهایتا تا پایان ماه مه این کار قرار بود صورت بگیرد، اما اینگونه نشد. رفته رفته بازارهای جهانی در حال استقبال از این محصولات هستند و همین چند روز پیش بود که خبر عرضه نوکیا 5 به ایران را نیز بر روی خروجی سایت قرار دادیم.

اما جدا از این محصولات که در صف گوشی های پایین رده و میان رده قرار دارند، نوکیا خبر از عرضه یک گوشی بالارده برای رقابت با بزرگانی همچون اپل و سامسونگ نیز داده بود. ما احتمالا طی 2-3 ماه آینده شاهد رونمایی از آن خواهیم بود اما نمی‌دانیم دقیقا چه زمانی این اتفاق رخ می‌دهد. محصولی که تا به امروز آن را «نوکیا 9» صدا می‌زدیم، اما به نقل از یک گزارش جدید از سوی چین اچ ام دی قصد دارد به جای این اسم، نام پرچمدار جدید گوشی هایش را «نوکیا 8»  بگذارد. در هر صورت از نظر طراحی و سخت افزاری، نوکیا 8 هیچ تفاوتی با شایعاتی که در مورد نوکیا 9 شنیده بودیم، ندارد و به نظر می‌رسد با فراموش کردن نامی که تا به حال پرچمدار نوکیا را صدا می‌زدیم، باید به اسم جدید آن عادت کنیم. البته جدا از نام، قابلیت‌های جدید دیگری نیز شامل یک اسکنر عنبیه چشم به این گوشی اضافه خواهد شد.

گوشی پرچمدار نوکیا 8

متن‌هایی که در تصاویر تبلیغاتی مربوط به پرچمدار آینده نوکیا به زبان فنلاندی نوشته و در آن صراحتا نام Nokia 8 قید شده است، خبر از بدنه‌ای آلومینیومی (درست همانند اطلاعات پیشین)، حاشیه‌هایی بسیار کم همراه با لبه‌های فلزی خمیده‌ای می‌دهد که نمایشگر گوشی را لمس می‌کنند. با این حال یک تغییری که نسبت به شایعات قبلی شنیده می‌شود، مربوط به جایگاه دوربین دوگانه آن است که در مرکز قاب پشتی قرار نداشته و در سمت چپ گوشی جای خواهد داشت. به لیست این تغییرات باید یک درگاه USB نوع C را نیز اضافه کنیم. همچنین یک اسکنر عنبیه چشم در بالای نمایشگر تعبیه خواهد شد که در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از آن به بیرون درز پیدا نکرده است، اما قطعا نوکیا این را می‌داند که برای جذب مخاطب باید از بهترین تکنولوژی ممکن برای این بخش استفاده کند. دیگر مشخصات فنی نوکیا 8 نیز برازنده‌ی یک پرچمدار باکیفیت است. این محصول از یک چیپست اسنپدراگون 835 قدرت می‌گیرد که با یک رم 4/6 گیگابایتی و حافظه 64 گیگابایتی همراه خواهد شد. دوربین دوگانه این گوشی از سنسورهای 13 مگاپیکسلی برخوردار است در حالی که یک نمایشگر 5.3 اینچی QuadHD نیز بر روی قاب جلویی نقش بسته است.

گوشی پرچمدار نوکیا 8

نوکیا 8 تکمیل کننده محصولات میان‌رده این کمپانی است و با توجه به جذابیت گوشی میان رده و مقرون به صرفه نوکیا 6 که با استقبال فوق‌العاده‌ای توسط کاربران همراه شد، همه دوست دارند قدرتنمایی نوکیا در سگمنت پرچمداران را نیز از نزدیک مشاهده کنند. محصولی که با قیمت 700 دلاری وارد بازارهای غربی خواهد شد و قصد دارد با گوشی های اندرویدی دیگر هم قدرت خود همچون سونی اکسپریا ایکس زد و سامسونگ گلکسی اس 8 رقابت کند.

ما در حال حاضر هیچ اطلاعی از قیمت و زمان عرضه نوکیا 8 نداریم، اما با توجه به شایعات پیشین و البته اخبار تازه‌ای که دریافت کرده‌ایم، این گوشی طی یکی دو ماه آینده رسما معرفی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*