هدست واقعیت مجازی مستقل سامسونگ (ExynosVR III)

اطلاعاتی از هدست واقعیت مجازی مستقل سامسونگ (ExynosVR III) منتشر شد

اطلاعاتی از هدست واقعیت مجازی مستقل سامسونگ با کدنام  Samsung ExynosVR III به بیرون درز پیدا کرده است. در ادامه بیشتر با این هدست آشنا خواهیم شد.

اطلاعاتی از یک نمونه اولیه هدست واقعیت مجازی مستقل به بیرون درز پیدا کرد که اوایل این هفته از طریق یکی از شرکت‌های توسعه دهنده آن به نام Visual Camp به بیرون درز پیدا کرده بود. ظاهرا کدنام اصلی این هدست اگزینوس وی آر 3 (ExynosVR III) است که می‌تواند تکمیل کننده دو نسل پیشین هدست های اگزینوس باشد.

از مهم‌ترین قابلیت‌های این هدست باید به سیستم تشخیص صوت و تصویر اشاره کرد. تکنولوژی ردیاب چشم Visual Camp به هدست اجازه می‌دهد تا بفهمد چشمان شما بر روی کجا تمرکز کرده‌اند. در حالی که آن منطقه متمرکز چشم شما را شفاف می‌کند، وضوح محیط‌های اطراف آن را کمی کاهش خواهد داد. این قضیه باعث می‌شود عمر باتری هدست ExynosVR III نیز افزایش پیدا کند.

هدست واقعیت مجازی مستقل سامسونگ (ExynosVR III)

مشخصات فنی هدست واقعیت مجازی مستقل سامسونگ

هدایت هدست واقعیت مجازی مستقل سامسونگ چگونه هدایت خواهد شد؟ در داخل این دستگاه یک پردازنده 10 نانومتری شش هسته‌ای قرار گرفته است که قدرت و انرژی لازم را به هدست خواهد رساند. این پردازنده از یک جفت هسته Samsung M2 با سرعت کلاک 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با سرعت کلاک 1.7 گیگاهرتز برخوردار است. پردازشگر گرافیکی Mali G71 نیز در داخل پکیج قدرت دهی این هدست قرار دارد. دو نمایشگر با وضوح +WQHD با نرخ رفرش 90 هرتز یا یک نمایشگر 4K با نرخ رفرش 75 هرتز نیز در جلوی دستگاه تعبیه شده است.

هدست واقعیت مجازی مستقل سامسونگ (ExynosVR III)

هدست ExynosVR III درست همانند اچ تی سی وایو نیازمند اتصال به گوشی برای به ارمغان آوردن قدرت و پردازشگرها و نمایشگر نیست. همانطور که ما گفتم این هدست، یک سیستم مستقل است که باعث می‌شود بر خلاف هدست سامسونگ گیر وی آر، نیازی به ظرفیت‌های یک گوشی هوشمند جهت استفاده نباشد. Suk Yunchan مدیرعامل شرکت Visual Camp اینگونه می‌گوید:

با همکاری شرکت سامسونگ الکترونیکس، تکنولوژی ما در MWC 2017 به رسمیت شناخته شد که ما را قادر ساخت یک پلتفرم جدید را برای آینده بازارهای جهانی تامین کنیم. در حال حاضر، ما به ارتقا کیفیت فناوری‌ها و محصولات خود ادامه خواهیم داد.

هنوز مشخص نیست چه زمانی هدست واقعیت مجازی مستقل سامسونگ قابل عرضه خواهد بود و قیمت آن چقدر است. ما بر این باوریم که سامسونگ علاقه دارد این محصول را مهیای عرضه در فصل تعطیلات 2017 کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*