برده داری کودکان در مریخ

ناسا ادعای برده داری کودکان در مریخ را تکذیب کرد: هیچ مستعمره ای در مریخ نداریم!

آژانس فضایی ناسا (NASA) ضمن تکذیب ادعای برده داری کودکان در مریخ ، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هنوز هیچ مستعمره‌ای در مریخ توسط انسان برپا نشده است.

پیش‌تر به بررسی ادعای برده داری ناسا در مریخ پرداختیم. برنامه رادیویی «جنگ اطلاعات» (InfoWars) در روزهای گذشته با طرح ادعایی جنجالی، انتقادهای بسیاری را به مقامات بلندپایه ناسا وارد کرد. الکس جونز (Alex Jones) به عنوان یکی از فعالان عرصه نظریه‌پردازان توطئه، با دعوت کردن مهمان هفته این برنامه رادیویی، ناسا را به برده داری کودکان در مریخ متهم کرد. اکنون آژانس فضایی ناسا در دفاع از خود می‌گوید که چنین چیزی صحت ندارد و انسان هیچ مستعمره‌ای را در مریخ نساخته است.

با وجود آنکه پروژه مارس وان علاقمند است که به زودی انسان را به سیاره مریخ بفرستد، اما ناسا حضور انسان در مریخ را در برهه زمانی فعلی به طور کامل رد می‌کند. اما ادعای برده داری کودکان در سیاره مریخ تا چه اندازه جدی است؟ با توجه به حساسیت این موضوع، مقامات ناسا سریعا واکنش نشان داده و با انتشار بیانیه‌ای سعی دارند که از عدم وجود انسان در کره مریخ ، به مردم اطمینان خاطر بدهند. در واقع، در سیاره سرخ هیچ انسانی حضور ندارد؛ تنها چند ربات با اهداف علمی و آزمایشی در این سیاره فعالیت می‌کنند.

اگر تاکنون از ادعای برده داری کودکان در مریخ بی‌اطلاع بوده‌اید، این بدان معناست که شما زمان چندانی را صرف نظریه‌های توطئه نمی‌کنید؛ چرا که این ادعا چندین دهه از سوی نظریه‌پردازان توطئه مطرح می‌شود و ادعای برده داری کودکان در مریخ یکی از موضوعات پررنگ در ادعاهای توطئه‌پردازان است.

در برنامه این هفته «جنگ اطلاعات»، مهمانی با نام رابرت دیوید استیل (Robert David Steele) حاضر شد و از سوی الکس جونز به عنوان یک «محقق» معرفی گردید. او در این باره اظهار کرد:

طرح این موضوع می‌توانند شنوندگان شما را شوکه کند؛ ولی ما معتقد هستیم که ناسا طی یک برنامه 20 ساله، کودکان را به سیاره سرخ منتقل می‌کند و یک تجارت بین سیاره‌ای را راه‌اندازی کرده است. آنان با رسیدن به سیاره مریخ، چاره‌ای به جز همکاری با ناسا ندارند.

البته باید توجه داشت که هیچ شواهد معتبری برای طرح این ادعا وجود ندارد، اما با این حال ناسا بیانیه‌ای را در این رابطه منتشر کرده است.

برده داری کودکان در مریخ

بابک فردوسی به عنوان مهندس سیستم ایرانی-آمریکایی که در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا فعالیت دارد در این باره می‌گوید:

هیچ انسانی در کره مریخ وجود ندارد. مریخ‌نوردهای ناسا به طور فعال در سطح این سیاره هستند، در هفته گذشته شایعات مختلفی بر عدم فعالیت‌های مریخ‌نوردهای ناسا منتشر شد که حقیقت ندارند. مطالعات فعلی انسان بر روی مریخ به کمک مریخ‌نوردهای رباتیک صورت می‌گیرد و هیچ انسانی در سطح این سیاره وجود ندارد.

طرح ادعای برده داری کودکان در مریخ ، برای دانشمندان ناسا تا حد بسیاری تعجب‌برانگیز بوده است. اما علت اصلی طرح چنین ادعایی چیست؟ باید گفت که طرح چنین نظریه‌هایی از سوی الکس جونز و افرادی با عقاید او، تصورهای علمی و تخیلی دنیای ما را به واقعیت نسبت می‌دهد. تصوراتی که در آن، گروهی از افراد ثروتمند و بانفوذ، کودکان را از دنیای خود خارج کرده و به مکانی بسیار دور منتقل می‌کنند.

الکس جونز، فعالیت رسمی خود را در حوزه نظریه‌های توطئه از دهه 90 میلادی آغاز کرد. فعالیت‌های او در سال‌های اخیر رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته و به علت حمایت‌های او از دونالد ترامپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری، چهره‌ای فعال‌تر از قبل به خود گرفته است. همچنین جالب است بدانید که رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده آمریکا نیز از علاقمندان به جونز بوده و فعالیت‌های او را تحسین می‌کند!

اگر می‌خواهید ایده‌های بلندپروازانه الکس جونز را به شکل جدی‌تر دنبال کنید، پادکست «تجربه جو روگان» (Joe Rogan Experience) را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ این پادکست آغازی بر نظریه‌پردازی‌های جنجالی برنامه‌های الکس جونز است.

با وجود آنکه ناسا ادعای برده داری کودکان در مریخ را تکذیب می‌کند، باید توجه داشت که مخفی‌سازی تمامی این راکت‌ها و برنامه‌های فضایی تا حد بسیاری غیرممکن به نظر می‌رسد. آیا طرح ادعای جنجالی برده داری کودکان در مریخ باعث شده است که آژانس فضایی ناسا و مقامات دولتی سعی در انکار هرگونه فعالیت انسانی در مریخ داشته باشند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. هیچ انسانى به جز مریخ نوردان ناسا که در حال فعالیت در این کره هستند وجود ندارد و اما هیچ مستعمره اى در مریخ نداریم!!

  2. واقعا کی باورش میشه که اینارو امکان نداره کسی تو مریخ باشه

  3. همین الانشم با این تکنولوژی نمیشه دوام آورد تو مریخ چه برسه به اینکه خیلی قبلتر اینکارو کرده باشن