بزرگترین سازنده تراشه در دنیا

سامسونگ در یک قدمی اینتل برای کسب جایگاه بزرگترین سازنده تراشه در دنیا

به گفته تحلیلگران مرکز ژاپنی “Nomura Securities”، هم‌اکنون سامسونگ در یک قدمی کسب جایگاه بزرگترین سازنده تراشه در دنیا قرار گرفته و می‌تواند بعد از سال‌ها، اینتل را مغلوب خود کند.

اگرچه چندین سال متوالی‌ست که اینتل به عنوان بزرگترین سازنده تراشه در دنیا شناخته می‌شود، اما پیش‌بینی می‌شود فروش تراشه‌های نیمه هادی سامسونگ در نیمه دوم سال به 15 میلیارد دلار برسد. در این صورت اینتل با پیش‌بینی فروش 14.4 میلیارد دلار، در جایگاه دوم قرار خواهد گرفت.

تا 2 یا 3 سال گذشته، پرچمداران سری گلکسی اس بخش عمده‌ای از فروش سامسونگ را تشکیل می‌دادند. ولی حالا تولید چیپست‌ ها باعث شده تا این شرکت کره‌ای بیش از نصف درآمد خود را از همین راه به دست آورد. البته این به معنای بی اهمیت بودن یا تاثیر پایین گوشی های هوشمند و پرچمداران فعلی همچون گلکسی اس 8 بر فروش بالاتر نیست؛ اما سرمایه‌گذاری 18 میلیارد دلاری اخیر سامسونگ به منظور توسعه فعالیت‌های مرتبط با تراشه‌ها و نمایشگرها، مرکز توجه این شرکت برای آینده را به خوبی نشان می‌دهد.

شاید نیازی به گفتن نباشد اما تنها گوشی های هوشمند گلکسی هستند که با بهره‌گیری از پردازنده‌ها و چیپ‌های مموری جدیدتر، از برنامه‌های جدید سامسونگ سود می‌برند. به هر صورت اینتل باید بعد از گذشت بیش از دو دهه یعنی از سال 1993 تا کنون که اولین پردازنده از سری پنتیوم عرضه شد، خود را برای «دهه سامسونگ» آماده کند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. امیدوارم سامسونگ پردازنده دسکتاپ رو هم تولید کنه تا انتخاب مشتری بالا بره و به مراتب قیمت CPU کاهش پیدا کنه