فیلم برداری دوربین اکسپریا ایکس زد پریمیوم

تست توانایی فیلم برداری دوربین اکسپریا ایکس زد پریمیوم به صورت مداوم (ویدیو)

قابلیت فیلم برداری دوربین اکسپریا ایکس زد پریمیوم در یک تست جالب مورد آزمایش قرار گرفت. هدف از این آزمایش، بررسی میزان دوام گوشی موبایل پیش از داغ کردن بود.

فیلم برداری با رزولوشن 4K قابلیت تقریبا جدیدی است که طی چند سال اخیر به برخی از گوشی های هوشمند اضافه شده است. نه تنها دستگاه‌های مجهز به این قابلیت محدود هستند، بلکه همین تعداد نیز به صورت مداوم قادر به فیلم برداری با این وضوح تصویر نیستند. متداول‌ترین مشکلی که در میان دستگاه‌های دارای دوربین‌های مجهز به فیلم برداری 4K وجود دارد، داغ شدن سریع حین انجام این کار است، به حدی که نرم افزار دستگاه برای جلوگیری از پدید آمدن مشکلات سخت افزاری ضبط ویدیو را قطع می‌کند.

دوربین اکسپریا ایکس زد پریمیوم

کاربران فعال در کانال Phone Battles یوتیوب، برای ارزیابی توانایی فیلم برداری دوربین سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم دست به کار شدند و آن را با چندین گوشی موبایل دیگر سونی، که دوربین همگی آن‌ها نیز دارای این قابلیت است، مقایسه کردند. مهمترین تفاوتی که اکسپریا ایکس زد پریمیوم با دیگر گوشی های موبایل دارای امکان فیلم برداری 4K دارد، صفحه نمایش آن است، به طوری که رزولوشن آن نیز 4K در نظر گرفته شده است.

دوربین اکسپریا ایکس زد پریمیوم

آن‌ها برای این آزمایش، چندین گوشی موبایل اکسپریا را در کنار هم قرار داده و دکمه آغاز ضبط ویدیو را در تمامی آن‌ها به صورت یکجا لمس کردند. متاسفانه در این آزمایش، اکسپریا زد 3 وی خیلی زودتر از حدی که تصور می‌کردیم جا زد و بعد از داغ کردن دستگاه، ضبط ویدیو در آن متوقف شد. اکسپریا زد 3 پلاس در مقایسه با گوشی موبایل پیشین عملکرد بهتری داشت، اما دوام شش دقیقه‌ای آن نیز چنگی به دل نمی‌زند.

قدرت دوربین اکسپریا ایکس زد پریمیوم

با مقایسه زمان‌های به دست آمده در جدول زیر متوجه عملکرد خیره‌کننده و باورنکردنی دوربین اکسپریا ایکس زد پریمیوم می‌شوید. دوربین جدیدترین پرچمدار سونی با اقتدار کامل برای یک ساعت و چهل دو دقیقه به صورت مداوم فیلم برداری کرد. نکته بسیار جالب‌تر اینجاست که بعد از این مدت، توقف ضبط ویدیو، همچون مدل‌های بالا به دلیل داغ شدن دستگاه نبود، بلکه حافظه داخلی اکسپریا ایکس زد پریمیوم به پایان رسید.

مدت زمان فیلم برداریگوشی موبایل
2:55Xperia Z3v
6:16+Xperia Z3
10:23Xperia M5
16:19Xperia Z5 Premium
32:07Xperia Z5
39:42Xperia XZ
48:32Xperia XZs
1:42:37Xperia XZ Premium

البته در برخی گوشی های موبایل، به صورت عمدی زمان فیلم برداری محدود شده است تا از داغ شدن دستگاه جلوگیری شود. به عنوان نمونه، سامسونگ برای فیلم برداری 4K با دوربین گلکسی اس 8، یک محدودیت ده دقیقه‌ای اعمال کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. پرچم سونی همیشه بالا

  2. من که خودم بادوربین نوت ۵ سامی ۶ دقیقه فلم برداری کردم هیچ گونه مشکلی ندیدم حالا که اطلاع حاصل کردم دوباره امتحان میکنم ونتیجه را اینجا بازگو میکنم