مقایسه گلکسی نوت اف ای

مقایسه گلکسی نوت اف ای با گلکسی نوت 7 اورجینال

مقایسه گلکسی نوت اف ای با گلکسی نوت 7 اورجینال یک روز پس از معرفی رسمی این گوشی موبایل منتشر شد. در ادامه بیشتر با تغییرات نسخه جدید گلکسی نوت 7 آشنا می‌شوید.

سامسونگ گلکسی نوت اف ای روز گذشته به صورت رسمی معرفی شد. این دستگاه با عنوان فن ادیشن نیز شناخته می‌شود، به طوری که در پنل پشتی آن عبارت Galaxy Note Fan Edition حک شده است. اگرچه مشاهده دوباره گلکسی نوت 7 آرزوی قلبی همه طرفداران سامسونگ است، اما نکته ناراحت‌کننده اینجاست که تنها 400 هزار دستگاه از این مدل موجود بوده و اولویت اول عرضه همانند همیشه با بازارهای کره جنوبی است و هنوز درباره بازارهای احتمالی دیگری که این محصول را دریافت خواهند کرد صحبتی به میان نیامده است.

از آنجایی که این مدل نام گلکسی نوت 7، که کاربران خاطره خیلی خوبی از آن ندارند، را به دوش می‌کشد، اطلاع از تغییرات پدید آمده در آن بسیار مهم است. در ادامه با مقایسه گلکسی نوت اف ای با گلکسی نوت 7 اورجینال به این تغییرات پی خواهیم برد.

مجهز شدن به یک باتری کوچکتر

مهمترین تفاوت گلکسی نوت اف ای با نسخه اورجینال پرچمدار سال 2016 سری Note باتری کوچکتر آن است، به طوری که به جای یک باتری 3 هزار و دویست میلی‌آمپر ساعتی شاهد به کار رفتن یک باتری 3 هزار و دویست میلی‌آمپر ساعتی در آن هستیم. از آنجایی که علت انفجار گلکسی نوت 7 مشکل در باتری آن اعلام شد، اطمینان از وجود یک باتری سالم در نسخه جدید مهمترین کاری بود که سامسونگ باید انجام می‌داد.

مقایسه گلکسی نوت اف ای

مقایسه گلکسی نوت اف ای نشان داد مهمترین تغییر آن باتری دستگاه است

این غول کره‌ای اعلام کرده برای اطمینان از سلامت و ایمنی باتری نسخه جدید، آن را از دل یک آزمایش هشت مرحله‌ای گذرانده است. همانطور که با گذشت حدود دو ماه از زمان عرضه گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس و فروش بالغ بر 6 میلیون دستگاه از آن‌ها گزارشی درباره انفجار دستگاه‌ها اعلام نشده، این دستگاه نیز به طور کامل ایمن ساخته شده است.

به‌روز شدن چیپست دستگاه

گلکسی نوت 7 اورجینال در بیشتر بازارهای دنیا به همراه تراشه اگزینوس 8890 و در برخی بازارها همراه با چیپست اسنپدراگون 820 عرضه شده بود. با مقایسه گلکسی نوت اف ای و گلکسی نوت 7 مشخص شد مهمترین تفاوت آن با نسخه اورجینال بعد از باتری، استفاده از یک تراشه به‌روزتر است. در این دستگاه شاهد به کار رفتن تراشه اسنپدراگون 821 هستیم.

مقایسه گلکسی نوت اف ای

دلیل عدم استفاده از اسنپدراگون 835 در آن کاملا واضح است. محصول بعدی سری Note تا کمتر از دو ماه دیگر معرفی خواهد شد. از آنجایی که امروز اسنپدراگون 835 را به عنوان برترین چیپست موبایل می‌شناسند، سامسونگ با قرار دادن آن در گلکسی نوت اف ای دیگر برگ برنده‌ای حین رونمایی از گلکسی نوت 8 نخواهد داشت.

تغییرات ظریف ظاهری

از مقایسه گلکسی نوت اف ای با نسخه اورجینال پرچمدار پیشین سری Note به یک تغییر ظاهری جزیی اما تاثیرگذار پی بردیم. همانند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، در زیر اسپیکر مکالمه گوشی موبایل خبری از لوگوی سامسونگ نیست.

مقایسه گلکسی نوت اف ای

دیگر تغییر ظاهری آن باز هم به یک نوشته مربوط می‌شود، این بار به جای حذف، شاهد افزوده شدن یک عبارت در پنل پشتی هستیم که نشان می‌دهد این دستگاه، نسخه‌ای دیگر از یک محصول قدیمی است.

استفاده از رابط کاربری گلکسی اس 8

سامسونگ در گلکسی نوت اف ای از جدیدترین نسخه رابط کاربری خود که در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس نیز قرار گرفته استفاده کرده است. از نظر ظاهری تفاوت فاحشی میان این نسخه و رابط کاربری گلکسی نوت 7 وجود ندارد، اما قابلیت‌های جدیدی در آن مشاهده می‌شوند.

مقایسه گلکسی نوت اف ای

به کار رفتن دستیار صوتی بیکسبی

عرضه گلکسی نوت اف ای سبب شد دستیار هوشمند بیکسبی که سامسونگ همراه با رونمایی از پرچمداران جدید سری S آن را معرفی کرد، دیگر منحصر به این دو گوشی موبایل نباشد. اگرچه امکان استفاده از این دستیار در نسخه رفع عیب شده فراهم شده است، اما همچون گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس هیچ دکمه فیزیکی اختصاصی برای فراخوانی آن بر روی بدنه وجود ندارد.

مقایسه گلکسی نوت اف ای

وجود صفحه نمایش منحنی که امروز کاربران را به سمت پرچمداران جدید سامسونگ متمایل می‌کند، در سال 2016 در گلکسی نوت 7 به کار رفته بود. این گوشی موبایل علاوه بر زیبایی ظاهری قابلیت‌های دیگری نیز داشت. مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، گسترده‌تر شدن کاربرد قلم S-Pen و دیگر موارد نمونه‌ای از قابلیت‌های مهم گلکسی نوت 7 بودند. اگرچه مشاهده دوباره آن در یک قالب جدید بسیار خوشحال‌کننده اما دو نکته منفی درباره آن وجود دارند.

نخست اینکه با توجه به استقبال همیشگی که از سوی کاربران کره جنوبی درباره محصولات خاص سامسونگ دیده‌ایم، بعید به نظر می‌رسد از این 400 هزار دستگاه موجود، سهمی به بازارهای دیگر کشورها برسد. همچنین گلکسی نوت 7 محصولی متعلق به سال 2016 بوده و در حالت کلی، دیگر همان چهره سابق که در زمان رونمایی ابتدایی داشت را در نگاه کاربران ندارد. به همین دلیل می‌توان قیمت 610 دلاری تعیین شده برای آن را بسیار بالا دانست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. عاشق سری نوتم نوت ۵ حرف نداره تو همه چی سره فقط ضد آب نیست. اینم بیاد نو بازار میخرمش

  2. یعنی ایران هم میاد یا اینکه تحریمیم باز؟؟؟؟