رفع فیلتر یوتیوب

رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ اسپات برای دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از رایزنی با دادستانی و بررسی شرایط به منظور رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ اسپات برای دانشگاه‌ها خبر داد.

محمد جواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مراسم رونمایی از نسل سوم شبکه علمی کشور در سازمان امور دانشجویان حاضر شد و وعده داد که تمامی دانشگاه‌های ایران تا پایان آبان 1397 به شبکه علمی کشور متصل می‌شوند. به گفته جهرمی، در حال حاضر دانشگاه‌ها در حوزه دسترسی دچار مشکلاتی هستند و برخی از دانشگاه‌های کشور از جمله چند دانشگاه تهران به فیبر نوری متصل نیستند؛ بنابراین تصمیم داریم تا در موافقت‌نامه‌ای که در سال جاری تنظیم می‌شود، اعتباری برای این منظور به دانشگاه‌ها اختصاص دهیم.

ارسال درخواست رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ اسپات به دادستانی

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه به موضوع رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ اسپات پرداخت و گفت:

با توجه به حجم درخواست‌های مجموعه دانشگاهی برای دو سرویس یوتیوب و بلاگ اسپات که مبنعی بسیار بزرگ برای به اشتراک گذاشتن مقالات علمی است، درخواست رفع فیلتر این سرویس‌ها را به دادستانی ارسال کرده‌ایم. ما تلاش می‌کنیم تا شرایطی ایجاد شود که دانشگاهیان بتوانند از یوتیوب و بلاگ اسپات استفاده کنند اما تصمیم‌گیری در جای دیگری انجام می‌شود.

رفع فیلتر یوتیوب

جهرمی در ادامه اضافه کرد که اگر ما به عنوان مجری، بتوانیم خطوط قرمز را کنترل کرده و در کنار هم قرار دهیم، دادستانی مخالفتی با این موضوع نخواهد داشت. با توجه به رمزی بودن برخی از این سایت‌ها و نبود قابلیت فیلترینگ هوشمند، شاید این کار در قالب مذاکره با سرویس‌دهنده یا استفاده از راهکارهای دیگر صورت بگیرد.

وی در پایان در خصوص زمان رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ اسپات عنوان کرد که اخیرا گفتگوهایی در این باره داشتیم و درخواست مکتوب را نیز به مقامات ارسال کرده‌ایم تا در دستور کار کارگروه برای تصمیم‌گیری قرار بگیرد و نتیجه آن به صورت رسمی اعلام شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*