تکنولوژی ژست حرکتی اپل

انتشار پتنت تکنولوژی ژست حرکتی اپل جهت استفاده در دستگاه‌های سرگرمی

پتنتی مربوط به تکنولوژی ژست حرکتی اپل منتشر شده است که به نظر می‌رسد در آینده ای نزدیک شاهد حضور آن در دستگاه‌های سرگرمی اپل شامل اپل تی وی خواهیم بود.

اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) سه شنبه پتنتی جذاب متعلق به کمپانی اپل را منتشر کرد. این پتنت در واقع یک رابط کاربری است که به کاربران اجازه می‌دهد دیوایس های الکترونیکی خود را به لطف تکنولوژی ژست حرکتی دستی کنترل کنند. در حالی که این پتنت‌ها عملکرد دقیق تکنولوژی مربوطه را به نمایش نمی‌گذارند، اما اسناد خاصی همراهشان وجود دارد که به استفاده از آن در بخش‌های هیجان انگیزی از جمله کنترل بازی های رایانه ای، کنسول‌ها و لوازم خانگی مختلف نظیر تلویزیون و پخش کننده تاکید دارد.

پتنت تکنولوژی ژست حرکتی اپل

البته یک پتنت هیچگاه نمی‌تواند تضمینی برای تولید یک محصول باشد، اما حداقل می‌تواند به ما بفهماند که اپل علاقه‌مند به فعالیت در چه حوزه‌هایی است. توسعه تکنولوژی ژست حرکتی می‌تواند دستاورد عظیمی برای کوپرتینو تلقی شود و گسترش آن دو پلتفرم واقعیت مجازی / واقعیت افزوده را به سطح تازه‌ای از تجربیات کاربری خواهد رساند. متن این ثبت اختراع مشخص می‌کند که سیستم تشخیص ژست های حرکتی مربوط به تکنولوژی‌های روز دنیا است، اما سخت است بخواهیم به جزئیات آن بپردازیم و بگوییم چنین سیستمی با چه دستوراتی به کار خواهد افتاد.

از رابط کاربری توصیف شده در این پتنت می‌توان در نقشه برداری عمیق به واسطه مادون قرمز استفاده کرد که بخشی از بدن کاربر را در بر می‌گیرد و هر حرکت آن را دنبال می‌کند. کاملا مشخص نیست که آیا این اینترفیس نیازمند سخت افزار اضافی هست یا خیر، اما نیاز به یک دستکش مجهز به سنسور حس می‌شود. با این حال ممکن است شناسه حرکتی بخشی از دستگاه‌ها باشد.

در سال گذشته نیز یک پتنت شبیه به کینکت مایکروسافت از سوی اپل به انتشار رسید و این شرکت اخیرا یک استارتاپ فعال در حوزه تکنولوژی ردیاب چشم را نیز خریداری کرده است. به غیر از آن، اپل هفته گذشته یک پتنت دیگر را نیز به نام خود ثبت کرد که مربوط به نقشه برداری 3 بعدی و بازی‌های تعاملی بود و این احتمال وجود دارد که آن‌ها در حال کار بر روی عینک های هوشمند باشند. بنابراین آخرین ثبت اختراع اپل می‌تواند به طور بالقوه با مجموعه‌ای از ابزارها (فراتر از دستگاه‌های خانگی و بازی های رایانه ای) ارتباط برقرار کند. آیا به زودی می‌توانیم با این تکنولوژی در محصولات اپل ملاقات کنیم؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*