تیپ رزمی روسی

تیپ رزمی روسی در ارتش آمریکا؛ وقتی ایالات متحده به پیشواز جنگ جهانی سوم می‌رود!

به مدت چند دهه است که ارتش آمریکا جایی در عمق خاک ایالت کالیفرنیا (California)، خود را برای جنگ جهانی سوم آماده می‌کند. بدین منظور ارتش این کشور یک تیپ رزمی روسی تشکیل داده است تا نقش نیروهای حریف را ایفا کنند.

ارتش ایالات متحده آمریکا در مرکز آموزشی ملی فورت ایروین (Fort Irwin)، که خارج از شهر بارستو (Barstow) در ایالت کالیفرنیا واقع شده است، یک محیط آموزشی بسیار گران قیمت با ارتشی تمرینی از نیروهای دشمن ساخته است تا سربازانش همواره به‌طور پیوسته و توقف‌ناپذیری مشغول انجام رزمایش و تمریناتی کامل و جامع به‌منظور داشتن آمادگی دائمی برای نبرد با دشمن باشند.

تیپ رزمی روسی

نفربر زرهی آمریکایی M113 که با تغییر شکل، نقش تانک‌های روسی را ایفا می‌کند.

فورت ایروین یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های نظامی این کشور است و مساحتی بالغ بر 2600 کیلومتر مربع از خاک بیابان را به خود اختصاص داده است. این پایگاه از سال 1979 به عنوان مرکز تمرینی ملی برگزیده شد و بیش از 40 سال است که نیروهای فعال خدمتی از ارتش و گارد ملی آمریکا، از سراسر کشور به‌منظور اجرای تمرینات مشابه شرایط واقعی نبرد در مقابل چند تیپ رزمی روسی به این مرکز آموزشی می‌آیند.

تیپ رزمی روسی

جنگنده‌های آمریکایی F-16C و F-15C که با استتاری مشابه جنگنده‌های روسی، نقش دشمن را در تمرین هوایی پرچم قرمز ایفا می‌کنند.

این تمرینات را می‌توان مشابه رزمایش‌ها و تمرینات هوایی پرچم قرمز دانست که همه سال چندین بار در خاک ایالات متحده آمریکا برگزار و در آن جنگنده‌ها و دیگر هواپیماها مانند سوخت رسان‌ها، آواکس‌ها و… از آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو و حتی غیر عضو ناتو همچون هند، در آن شرکت می‌کنند. در این تمرینات نیز شرایطی مشابه شرایط واقعی میدان نبرد هوایی شبیه‌سازی می‌شود تا خلبانان مهارت خود را سنجیده و آن را ارتقا دهند.

تیپ رزمی روسی

خودرو هاموی آمریکایی که به شکل خودرو گشت روسی BRDM-2 در آمده است.

در این تمرینات زمینی، هنگ یازدهم پیاده نظام زرهی (یکی از واحدهای رزمی فعال در ارتش آمریکا) همواره نقش لشکر شصتم مکانیزه ارتش روسیه را ایفا کرده و در اصل به عنوان نیروهای دشمن در این تمرینات حضور دارد. از نیروهای این هنگ تحت عنوان OPFOR یاد می‌شود. نیروهای این هنگ آمریکایی به شدت دوره دیده هستند و از تجهیزات روسی وهمچنین تجهیزات آمریکایی که به شکل تجهیزات روسی درآمده‌اند استفاده می‌کنند تا شرایط واقعی نبرد را به بهترین شکل ممکن شبیه‌سازی کنند.

تیپ رزمی روسی

نفربر زرهی آمریکایی M113 که با تغییر شکل، نقش خودرو رزمی پیاده نظامی روسی BMP-2 را ایفا می‌کند.

تجهیزات آمریکایی تغییر شکل داده شده که در این چند تیپ رزمی روسی بکار می‌روند، با نام OSV شناخته می‌شوند. ناگفته نماند در بیشتر مواقع، تغییر شکل این تجهیزات آمریکایی نیازمند خلاقیت بالایی است و کاری بیش از افزودن چند صفحه فایبرگلاسی به خودرو مورد نظر می‌باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*