پهپاد آکیلا فیس بوک

پهپاد آکیلا فیس بوک نخستین پرواز بدون سقوط خود را تجربه کرد

پهپاد آکیلا فیس بوک (Facebook Aquila Drone) سرانجام موفق شد بدون سقوط به پرواز درآید. این هواپیمای بدون سرنشین در نخستین آزمون خود سقوط کرده بود.

پهپاد آکیلا فیس بوک دومین آزمون پرواز خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و در حدود 1 ساعت 46 دقیقه در آسمان پرید. کمپانی فیس بوک اطلاعات این پرواز را در یک پست وبلاگی منتشر کرد و توضیح داد که موفق شده پس از شکست در تست اولیه، اهداف مورد نظر را به سرانجام برساند. در نخستین پرواز، یکی از قسمت‌های بال 20 فوتی آکیلا از بدنه اصلی کنده شد تا پهپاد از مسیر خود منحرف شود و سرانجام با شکست مواجه شود. باد به شدت سرعت پهپاد فیس بوک افزود و حتی تلاش‌های قابلیت پرواز خودکار نیز نتواست مانع از سقوط شدید آن شود.

این بار فیس بوک صدها سنسور را برای جمع آوری داده‌های بیشتری به این پهپاد افزود، نرم افزار پرواز خودکار را اصلاح کرد، یک مکانیسم متوقف کننده افقی را برای فرود موفق به آن اضافه کرد و اسپویلرهایی را به بال‌ها اضافه کرد که باعث افزایش کشندگی و کاهش ارتفاع در طول فرود می‌شود.

پهپاد آکیلا فیس بوک

بدیهیست فیس بوک جزئیات عمیق‌تری در مورد چگونگی تاثیر باد بر روی پرواز پهپادش را نیز منتشر کرده است. گروه پشتیبانی از پهپاد آکیلا فیس بوک در تمام طول روز بر روی بادها نظارت داشته و برنامه فرود را بر اساس جهت باد بارگذاری کرده است، به طوری که آنها اطمینان یابند این پهپاد در جهت موافق باد قرار است فرود آید. این کمپانی آمریکایی می‌گوید که از شکست در نخستین پرواز هواپیمای بدون سرنشین خود درس گرفته و از آن برای بهبود بخشیدن به آن استفاده کرده است.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک در سال 2014 از پهپاد آکیلا رونمایی کرد و از آن به عنوان راهی جهت ارائه خدمات اینترنتی نام برد. طی چند سال آینده این پهپاد کار خودش را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*