کانن EOS 6D Mark II

دوربین‌های کانن EOS 6D Mark II و EOS 200D معرفی شدند

کانن EOS 6D Mark II و کانن EOS 200D معرفی شدند. در ادامه بیشتر با مشخصات فنی، قیمت، امکانات و بیشینه رزولوشن سنسور این دوربین ها آشنا می‌شویم.

کانن بعد از گذشت سال‌ها از معرفی دوربین EOS 6D، نسخه جدید آن را معرفی کرد. سنسور از نوع CMOS تمام فریم این محصول جدید، دارای رزولوشن 26.2 مگاپیکسل است. به عنوان دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به مجهز شدن به پردازشگر تصویر DIGIC 7، بازه ISO صد تا چهل هزار، امکان ثبت تصاویر پشت سر هم با نرخ 6.5 فریم در هر ثانیه، فوکوس خودکار Dual Pixel به همراه قابلیت تشخیص فاز، منظره‌یاب اپتیکال دارای 45 نقطه و صفحه نمایش 3 اینچی لمسی اشاره کرد.

کانن EOS 6D Mark II

این دوربین جدید کانن در بخش اتصالات نیز غنی ظاهر شده است. داشتن اتصال وای فای داخلی، ان اف سی، بلوتوث و جی پی اس از قابلیت‌های مهم آن برای کمک به اتصال دوربین به دیگر دستگاه‌ها هستند. برای محافظت از آن حین استفاده در شرایط جوی نامناسب، یک قاب محافظ مخصوص برای پوشش دادن کل دستگاه نیز در نظر گرفته شده است. متاسفانه برخلاف آن چه به نظر می‌رسد، این دوربین آن‌چنان گزینه ایده‌آلی برای عکاس‌های حرفه‌ای نیست.

معایب کانن EOS 6D Mark II

عدم امکان فیلم برداری 4K و محدود بودن به رزولوشن فول اچ‌دی با نرخ 60 فریم در ثانیه، عدم وجود جک هدفون و کفایت شدن به همان میکروفون ورودی، پشتیبانی از تنها یک کارت حافظه جانبی، پوشش‌دهی 98 درصدی منظره‌یاب به جای 100 درصد و مخصوصا نبود دسته فرمان برای مشخص کردن نقطه فوکوس، از ایرادات این دوربین برای کاربران بسیار حرفه‌ای هستند. با وجود تمامی این محدودیت‌ها، قیمت کانن EOS 6D Mark II برابر هزار و نهصد و نود و نه دلار است!

کانن EOS 200D

دیگر محصولی که این شرکت به تازگی معرفی کرده کانن EOS 200D نام دارد که ممکن است در ایالات متحده آمریکا آن را با نام Rebel SL2 بشناسند. این محصول جانشین مستقیم EOS 100D، که معرفی آن به چند سال قبل برمی‌گردد، محسوب شده و یک DSLR کامپکت خوب برای افراد تازه‌کار به شمار می‌آید. مهمترین مشخصه فنی آن داشتن یک سنسور CMOS با رزولوشن 24.2 مگاپیکسلی است. سنسور آن همانند دیگر محصولات نیمه حرفه‌ای، به جای تمام فریم از نوع APS-C است.

کانن EOS 200D

فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS، پردازشگر تصویر DIGIC 7، بازه ISO بین صد تا بیست و پنج هزار و ششصد، منظره‌یاب اپتیکال دارای 9 نقطه و نمایشگر 3 اینچی لمسی از دیگر مشخصات فنی این دوربین هستند. بیشینه رزولوشن آن در بخش فیلم برداری فول اچ‌دی با نرخ 60 فریم در ثانیه بوده و در بخش اتصالات، تنها شاهد وای فای، بلوتوث و ان اف سی هستیم.

قیمت کانن EOS 200D همراه با یک لنز EF-S 18-55m f/4-5.6 IS STM برابر 699 دلار است، اما با خرید بدنه آن به تنهایی تنها 549 دلار پرداخت خواهید کرد. هر دو دوربین جدید این شرکت از نیمه‌های ماه جاری میلادی عرضه خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*