نتیجه تست وان پلاس 5 در برابر نفوذ آب

نتیجه تست وان پلاس 5 در برابر نفوذ آب ؛ پرچمدار نیمه مقاوم چینی!

تست وان پلاس 5 در برابر نفوذ آب با وجود اذعان شرکت به مقاوم نبودن این گوشی موبایل در برابر نفوذ آب انجام شد. نتیجه این تست مقاومت OnePlus 5 بسیار جالب بوده است.

اگر یک گوشی‌ساز ادعا کند محصول جدیدش دارای استانداردهای مقاومتی بوده و در برابر ضربه و همچنین نفوذ گرد و غبار و آب مقاوم است، افراد و شرکت‌های مختلف برای اطمینان از این ادعا تست‌های مختلفی را بر روی آن انجام می‌دهند. اما اگر یک گوشی موبایل دارای چنین استانداردهایی نباشد، مطمئنا با اشتیاق بیشتری چنین تست‌هایی را انجام خواهند داد، چون نتایج جالب‌تری به دست می‌آیند.

وان پلاس 5 یکی دیگر از قدرتمندترین پرچمداران سال 2017 مجهز به اسنپدراگون 835 و 8 گیگابایت حافظه رم است که یکی از مهمترین ضعف‌های آن در مقایسه با دیگر پرچمداران کنونی، عدم مقاومت در برابر نفوذ آب است. اخیرا شاهد انجام تست وان پلاس 5 در برابر نفوذ آب بوده‌ایم که با وجود اجرا نشدن بر اساس استانداردها، معیار خوبی برای اندازه‌گیری جان‌سختی یک گوشی موبایل است.

نتیجه تست وان پلاس 5 در برابر نفوذ آب

در دیگر گوشی های موبایلی که به صورت رسمی به محصولی مقاوم در برابر نفوذ آب معروفند، ترکیبی از چسب و لاستیک در فریم آن‌ها به کار رفته است تا از ورود حتی یک قطره آب به دستگاه با وجود بردن آن به زیر آب به صورت کامل، جلوگیری شود. در کالبدشکافی وان پلاس 5 مشخص شد هیچ چسبی بین شیشه نمایشگر و فریم این گوشی موبایل وجود نداشته و همچنین هیچ لاستیکی در اطراف محل قرارگیری سیم کارت مشاهده نشد.

اما در حالت کلی و با توجه به ساختار درونی قطعات وان پلاس 5 می‌توان پیش‌بینی کرد در صورت سقوط آن در یک ظرف دارای آب، اتفاق خاصی نخواهد افتاد، اما آیا کاربری حاضر است برای اطمینان از این نظریه، به صورت داوطلبانه و با مسئولیت خود دست به کار شود؟

نتیجه‌گیری از تست وان پلاس 5

در تست وان پلاس 5 در برابر نفوذ آب مشخص شد این دستگاه برخلاف بسیاری دیگر از محصولات فاقد استانداردهای مقاومتی، آن‌چنان در برابر صدمات ناشی از قطرات آب آسیب‌پذیر نیست، پس حین استفاده از آن در حمام و یا پاشیدن لیوان آب بر روی دستگاه، به احتمال زیاد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. این‌ها نتیجه‌گیری‌هایی هستند که از یک تست ساده به دست آمده‌اند و ممکن است حین انجام مجدد همین تست‌ها، نتایج یکسانی به دست نیاید! بر اساس آن‌ها می‌توان نتیجه گرفت پرچمدار جدید وان پلاس حین بروز حوادث احتمالی آن‌چنان آسیب‌پذیر نیست، اما به عیچ عنوان نباید آن را از روی بی‌احتیاطی در درون ظرف آب بیندازید. قیمت وان پلاس 5 در ایران به حدی است که باید با جان و دل از آن مراقبت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*