آخرین مطالب
15
امروز

کمپانی اچ تی سی برای موفقیت در بازار نیازمند چیست؟ تحلیل وضعیت غول گوشی ساز تایوانی

کمپانی اچ تی سی اخیرا از گوشی HTC U11 رونمایی کرده است. آیا این گوشی می‌تواند باعث موفقیتشان در بازار شود و بار دیگر نام اچ تی سی را بر روی زبان‌ها بیاورد؟

با بازگشت به دوران طلایی گوشی اچ تی سی وان، قطعا به یاد میاورید که این کمپانی ارائه کننده قدرتمندترین سطح سخت افزاری در بازار بود. هیچ گوشی هوشمند دیگری نظیر اچ تی سی وان از یک بدنه تمام  آلومینیومی که بسیار جذاب به نظر می‌رسید، برخوردار نبود. اسپیکرهای بوم ساند هر رقیبی را می‌بلعید و هیچ گوشی همانند آن حاوی دو اسپیکر جذاب نبود.

اگر چه این شرکت تصمیم گرفت پس از آن سه نسل دیگر نیز از این طرح استفاده کند تا به نوعی درجا بزند و سایر کمپانی‌ها خودشان را به HTC برسانند. سامسونگ نیز پرچمداران خودش را از بدنه‌ای پلاستیکی به بدنه‌ی شفاف شیشه‌ای که این روزها می‌بینید تبدیل کرده است. حتی شرکت‌های کوچکی نظیر ZTE و هواوی نیز محصولاتی با قیمت‌های بسیار پایین و کیفیتی بسیار بالا روانه بازار می‌کنند که رقابت را در بازار سخت و سخت‌تر می‌کند.

اچ تی سی یو پلی

در این شکی نیست که اچ تی سی هنوز هم سخت افزار جذابی را تولید می‌کند. به طور مثال، قابلیت Edge Sense یا حاشیه‌های حساس که همراه گوشی اچ تی سی یو 11 (HTC U11) معرفی شد شاید کمی عجیب و غریب باشد، اما کاملا متفاوت از آنچیزی است که دیگر سازندگان سخت افزاری تا به امروز تولید کرده‌اند. این کمپانی همچنین از طراحی فلزی گوشی هایش فاصله گرفته و از جنس متفاوتی برای قاب پشتی محصولاتش استفاده می‌کند، اما آیا سخت افزار این محصول به قدری کافی است که مشتریان را ترغیب به خرید این دیوایس کند؟

در حالی که صنعت با تکامل سخت افزاری اچ تی سی پیشرفت کرده است، اما اگر بخواهیم صادقانه بگوییم آن‌ها هیچ کاری برای بهبود نرم افزاری محصولاتشان نکرده‌اند. بسیاری از تولیدکنندگان تصمیم گرفته‌اند حجم نرم افزاری محصولاتشان را کاهش دهند، اما همچنان قابلیت‌های جذابی به اندروید در حال اضافه شدن است و اچ تی سی نیز ارائه کننده نسخه‌ای از اندروید است که در سایر گوشی های غیر پیکسلی و نکسوسی شاهد آن هستیم. شما ممکن است مشکلی با آن نداشته باشید، اما شما باید این سوال را از خودتان بپرسید که چه چیزی یک گوشی را هیجان انگیز و جذاب می‌کند؟ ترمیم نرم افزاری اچ تی سی تقریبا 4 نسل پیش رخ داده است و از آن زمان تا به حال، شاهد تکامل لاک پشتی آن بوده‌ایم.

گالری بالا اسکرین شات‌هایی را از گوشی های اچ تی سی One M9، اچ تی سی 10 و اچ تی سی U11 نشان می‌دهد. قطعا تغییراتی بین رابط کاربری آن‌ها دیده می‌شود، اما به طور کلی این تغییرات آنقدر بزرگ نیستند که بتوانند ملموس باشند. رابط کاربری Sense این شرکت یکی از تمیز‌ترین‌ها در بین رابط کاربری‌های اندرویدی است، اما اندکی کهنه شده و نیاز بازسازی در آن به شدت حس می‌شود. U11 فرصت عالی برای این تغییر بود که متاسفانه چنین چیزی رخ نداد.

پس کمپانی اچ تی سی دقیقا به چه چیزی برای بازگشت نیاز دارد؟ سخت افزار این گوشی خلاقانه است، اما نمی‌تواند همانند زمانی که بدنه فلزی این گوشی فوق‌العاده چشمگیر بود، دل مشتریان را برباید. قابلیت Edge Sense نیز ایده‌ی مبتکرانه‌ای است، اما آیا آن به قدری کافی است که بتواند مشتریان را از سمت سامسونگ و سایر برندها به سمت اچ تی سی سوق دهد؟ این روزها رقابت در بازار بسیار شگفت انگیز است و اچ تی سی نیز کار بسیار دشواری را دارد. قیمت یک فاکتور مهم است.

این کمپانی می‌خواهد به عنوان یک برند برتر محصولاتش را با قیمتی درخور آنها عرضه کند، اما عموم مردم دیگر چنین چیزی را در نظر ندارند. به ویژه وقتی جک هدفون محبوب کاربران را از محصول پر ریسک خود حذف کنید، هرچند این حرکت به سمت آینده است اما شما عملا برخی از خریداران خود را حذف می‌کنید. حال از آنجایی که قیمت محصولاتی نظیر گلکسی اس 8 ارزان‌تر از پرچمدار اچ تی سی هستند، این امر می‌تواند به خودی خود مشتریان زیادی را از خرید اچ تی سی یو 11 پشیمان کند. چه دلیلی دارد وقتی بزرگترین رقیب ارزان‌تر است، ما محصولی را خریداری کنیم که از امکانات کمتری برخوردار است!

این رقابت تنها با سامسونگ نیست. کمپانی‌هایی نظیر وان پلاس با ارائه محصولی فوق‌العاده و قیمت بسیار پایین‌تر بازار را با چالش عجیبی روبرو می‌کنند. حتی خود اچ تی سی نیز با خودش رقابت می‌کند! اینک گوشی اچ تی سی 10 با قیمت 499 دلار همچنان به عنوان یک جایگزین و رقیبی عالی برای اچ تی سی یو 11 شناخته می‌شود.

اچ تی سی 10

کمپانی اچ تی سی ممکن است نیازمند یک رویکرد ارزش محور باشد تا بتواند خودش را به سمت بالا بکشاند. برخی شاید استدلال کنند که این کار نباید انجام گیرد، زیرا شهرتش را تیره می‌کند اما ارائه یک محصول رقابتی ارزان قیمت با مشخصات فنی بالارده به طور چشمگیری فروش را بهبود خواهد بخشید. مطمئنان این امر سود اچ تی سی را کاهش می‌دهد، اما در عوض می‌تواند تعداد محصولات بیشتری را به فروش برساند. آیا تا به حال یک مشتری پر و پا قرص برای هر یک از گوشی های U Ultra، 10 و یا U11 دیده‌اید؟ احتمالا نه! مشتریان نیازمند دلایل بهتری برای خرید این گوشی ها هستند و قیمت گذاری سامسونگ و دیگر کمپانی‌ها نیز می‌تواند به خوبی مشتریان را از خرید چنین محصولاتی دور کند.

در انتها این شرکت باید مطمئن شود که می‌تواند همواره فروشگاه‌ها را از محصولات خود پر نگه دارد. اچ تی سی 10 هنوز هم محصول فوق‌العاده‌ای است، اما برخی از شرکت‌های مخابراتی نظیر AT&T که مشتریان زیادی را از سراسر جهان دارند فروش این گوشی را متوقف کرده‌اند. این درحالیست که بررسی‌های اولیه در زمان عرضه بسیار مثبت بود و به نوعی یادآور اچ تی سی وان M7 بود. ما دقیقا نمی‌دانیم چه اتفاقی بین شرکت اچ تی سی و AT&T افتاده است، اما هر چه که هست این می‌تواند ضرر بزرگی برای گوشی ساز تایوانی به حساب آید.

شما چه فکر می‌کنید؟ کمپانی اچ تی سی به چه چیزی برای بازگشت به سطح اول بازار نیاز دارد؟ آیا آنها باید در بخش نرم افزاری گوشی هایشان بازنگری کنند؟ اگر شما هم از علاقه‌مندان به کمپانی تایوانی اچ تی سی هستید دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

۴ دیدگاه

  1. دلیل فروش کم محثولات اچ تی سی بد بودنشون نیست ، اتفاقا دلیلش خوب بودن یا بهتره بگیم بیش از حد خوب بودنشونه ، هرکسی که گوشی هشت نسل پیش اچ تی سی رو هم که داشته باشه هنوز داره ازش استفاده میکنه ، اچ تی سی مال ادمای خاصه ، قرار نیست شما دست هرکسی ببینی این گوشیو ، بازاریابیشون ضعیفه ، مثل سامسونگ یا اپل یک دپلت پشت سر این گوشیا نیست که ساپورت مالی بکنه اچ تی سی رو ، شما ببینید الان زیباترین بدنه متعلق به یو یازده هست ، بهترین صدا ، بهترین دوربین ، اندروید خالص که باعث میشه در گذر زمان هنگ نکنه ، و یکی از بهترین و روون ترین رابط های کاربری ، ولی شما وقتی بری تو بازار و هر مغاره ای فقط سامسونگ داشته باشه و شما یک مشتری ساده باشی اصلا از کجا میخوای بفهمی اچ تی سی چیه ؟ فروشنده از فروش سامسونگ سود بیشتری میکنه و مشتری هم محصول پر زرق و برقی گیرش میاد ، اما کیفیت چی میشه ؟ اچ تی سی با کیفیت ترین گوشیارو همیشه زده و میزنه ، شاید دوربینشون خوب نبود که اونم الان شده بهترین ، مسله نداشتن خلاقیت هم نیست چرا که اولین دوربین دو گانه ، اولین گوشی تمام فلزی و حالا همین اج سنس رو اچ تی سی اورده ، مسله در دسترس بودن و تبلیغات سرسام اوره سامسونگ و دیگر گوشیهای ارزون و بی کیفیته چینیه ، کسی که بنتلی میخواد سوار شه تعدد و ارزونیه پراید براش مهم نیست ، پس مشتریهای خاص برای گوشی خاص ..

    (13)
  2. ببین در اینکه گوشیاشون بهترین و با کیفیت ترینن هیچ شکی نیست کافیه شما ی سرچ ساده در مورد پرچمدارای سامسونگ و اپل بزنی ببین چقد مشکل دارن ولی همه چیز کیفیت نیست اچ تی سی بازاریابی رو باخته دقیقا و فقط همین مشکل اچ تی سی هستش.اون موقع نشستن با خودشون گفتن :خب بازار که دست ماست بهترین گوشیا ماله ماست پس چرا پول تبلیغات بدیم؟؟

    (8)
  3. اج سنس
    کیفیت صدای عالی
    ضبط صدای سه بعدی
    و….
    مشتری جذب اینا نمیشه و جذب جک هدفون اس8 میشه??
    قیمت اس8 حدود 750 دلاره و یو 11 650 دلار..بر چ اساس اس8 ارزونتره?? همین قیمتای اشتباه ک گفتین برا زیر سوال بردن این مطلب و سایت اندروید اتوریتی و کجت نیوز کافیه
    قرار نیس هر چرتو پرتیو ترجمه کنین..خودتونم حداقل یکم خلاقیت داشته باشین و ی سری چیزارو کمو زیاد کنین

    (6)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*