گوشی موبایل گلکسی اس 9

گوشی موبایل گلکسی اس 9 در دو نسخه با تراشه های مختلف عرضه خواهد شد

بنابر جدیدترین اخبار، سال آینده گوشی موبایل گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) با تراشه های 7 نانومتری اختصاصی و 8 نانومتری کوالکام به فروش خواهد رسید.

در نگاه اول، این موضوع چندان غافلگیرکننده نخواهد بود. سال گذشته تراشه اسنپدراگون 835 توسط سامسونگ تولید شد؛ اما تنها نسخه مخصوص بازار آمریکا از گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به آن مجهز شدند و نسخه جهانی این گوشی ها با تراشه اختصاصی سامسونگ یعنی اگزینوس 8895 در اختیار کاربران قرار گرفتند. هرچند، اخیرا اطلاعات منتشر شده که نشان می‌دهد اسنپدراگون 845 با فناوری ساخت 7 نانومتری توسط شرکت “TSMC” تولید می‌شود.

حال این سوال مطرح می‌شود که چرا زمانی که یک تکنولوژی پیشرفته‌تر و کارآمدتر وجود داشته و می‌توان تراشه‌ها را با ویژگی‌های بهتری تولید کرد، سامسونگ از چیپ‌های 8 نانومتری استفاده کرده و چیپ‌های 7 نانومتری کوالکام را خریداری خواهد کرد؟ در این رابطه باید گفت سامسونگ با کاهش سرمایه‌گذاری در زمینه تولید تراشه های 7 نانومتری، تمرکز اصلی خود را روی تراشه هایی با فناوری ساخت 6 نانومتری قرار داده و از سال 2019، قصد تولید آنها را دارد. در این صورت، کره‌ای‌ها از همین حالا یک قدم جلوتر از TSMC خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*