هنسی ونوم اف 5

هنسی ونوم اف 5 ، بوگاتی شیرون را به مبارزه می‌طلبد!

هنسی ونوم اف 5 (Hennessey Venom F5)، ابرخودرویی است که می‌خواهد بوگاتی شیرون را به چالش بکشد و رکورد سرعت افسانه‌ای 480 کیلومتر در ساعت را به ثبت برساند.

چند سال پیش، شرکت خودروسازی و تیونینگ آمریکایی به نام Hennessey با تولید ونوم جی تی (Hennessey Venom GT)، ابرخودروهای جهان از جمله بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron) را به چالش کشید. این هایپرکار به یکی از سریع ترین خودروهای جهان تبدیل شد و اکنون این شرکت در تلاش است تا موفقیت خود را با ونوم اف 5 تکرار کند. این مدل هنوز معرفی نشده و قرار است در سال‌های آینده به صورت رسمی از آن رونمایی شود اما از همین الان لقب گردباد اف 5 و سریع‌ترین و قدرتمندترین تندباد زمین را از خود کرده است.

هنسی ونوم اف 5

گفته می‌شود هنسی ونوم اف 5 سرعتی بین 420 کیلومتر بر ساعت تا 511 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. شرکت هنسی نیز اعلام کرده محصول جدیدش قصد دارد بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron) را با سرعت 482 کیلومتر بر ساعت پشت سر بگذارد و به سریع ترین خودروی سوپراسپورت جهان تبدیل شود.

ونوم GT در سال 2011 با پیشرانه 8 سیلندر 7 لیتری تویین توربو به قدرت 1200 اسب بخار عرضه شد و بعدها قدرت آن به 1451 اسب بخار ارتقا پیدا کرد. این ابرخودرو با گیربکس 6 سرعته، دیفرانسیل عقب، وزن 1245 کیلوگرم و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در مدت 2.7 ثانیه، یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان است. هنسی ونوم جی تی با رکورد 13.61 ثانیه برای رسیدن به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت، در کتاب رکوردهای گینس حضور دارد. همچنین این خودرو در فرودگاه مرکز فضایی کندی متعلق به ناسا در یک مسیر مستقیم به سرعت 433 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد و حتی رکورد بوگاتی ویرون سوپراسپورت را با سرعت 432 کیلومتر بر ساعت را شکاند اما از آنجایی که نتوانست این سرعت را در مسیر رفت و برگشت خود حفظ کند، در کتاب رکوردهای گینس پشت سر سوپراسپورت بوگاتی قرار گرفته است.

هنسی ونوم اف 5

حالا هنسی ونوم اف 5 ، بوگاتی شیرون را هدف قرار داده و قصد دارد رکورد حداکثر سرعت آن را جابجا کند. تاکنون جزئیات زیادی از مشخصات این ابرخودرو منتشر نشده اما به‌کارگیری پیشرانه 8 سیلندر تویین توربو با قدرت بیش از 1500 اسب بخار در آن قطعی شده است.

جان هنسی، مدیرعامل شرکت خودروسازی و تیونینگ هنسی در این رابطه اظهار کرد:

من تصور می‌کنم رسیدن به سرعت 460 کیلومتر بر ساعت برای محصول ما امکان‌پذیر است. مطرح شدن چنین ادعایی توسط یک شرکت خودروسازی کوچک‌تر، عجیب و غیرقابل باور است اما شرکت هنسی، سال‌ها پیش با مدل ونوم جی تی، ثبت سرعت 400 کیلومتر بر ساعت که در آن زمان با تردید‌هایی همراه بود را به واقعیت تبدیل کرد. حالا هم این احتمال وجود دارد که رویای تولید یک خودروی جاده‌ای با توانایی رسیدن به سرعت 480 کیلومتر بر ساعت با خودروی ونوم F5 به حقیقت بپیوندد.

هنسی ونوم اف 5

تا به امروز تصاویر غیر رسمی زیادی از ابرخودروی جدید هنسی منتشر شده است. ونوم جی تی بر اساس پلتفرم بهبودیافته لوتوس اگزیج ساخته شده بود اما ونوم اف 5 بر روی شاسی، بدنه و کیت آیرودینامیک فیبر کربنی طراحی شده و از جذابیت و عملکرد فنی بسیار بالایی برخوردار است. هنسی در این پروژه جدید در نظر دارد تا با کاهش وزن در کنار بهره‌مندی از پیشرانه فوق‌العاده قوی و استفاده از جعبه دنده معمولی تک کلاچ به جای نمونه دو کلاچه، ونوم اف 5 را به یک خودروی تاریخ‌ساز تبدیل کند.

هنسی ونوم اف 5 مانند سایر هایپرکارهای امروزی، به صورت موتور عقب در وسط عرضه می‌شود و به احتمال زیاد بیشتر از 500 کیلوگرم سبک‌تر از بوگاتی شیرون است. از این رو می‌توان به این نتیجه رسید که ونوم F5 نسبت قدرت به وزن یک به یک را رعایت کرده و با وزن حدود 1500 کیلوگرم و پیشرانه‌ای به قدرت 1500 اسب بخار، شرایطی آرمانی خواهد داشت.

شرکت هنسی اخیرا دو تصویر جدید با زمینه تاریک منتشر کرده که خطوط اصلی طراحی ونوم اف 5 را به نمایش گذاشته است. به نظر می‌رسد که اسپویلر عقب این خودرو مانند بوگاتی شیرون یا فورد جی تی، امکان تغییر زاویه خواهد داشت تا در سرعت‌های پایین‌تر مخفی شود و در زمان ترمزگیری نیز به کاهش سرعت کمک کند. فعلا تصویری از فضای کابین این ابرخودرو منتشر نشده اما پیش‌بینی می‌شود که دارای طراحی لوکس و زیبا بوده و از ونوم جی تی جادارتر باشد.

در هر صورت، شرکت هنسی پس از تولید ونوم جی تی، قصد دارد توانایی‌های خود را در یک هایپرکار دیگر به نمایش بگذارد و این نوید ظهور یک تولیدکننده جدید ابرخودرو را در صنعت خودروسازی جهان می‌دهد. به این ترتیب یک شرکت آمریکایی هم با استفاده از مهندسان خود در تگزاس، به برندهای سازنده هایپرکار اضافه خواهد شد.

ویدیویی از تولید ابرخودروی هنسی ونوم اف 5