تراشه های 6 نانومتری

سامسونگ تولید تراشه های 6 نانومتری را زودتر از دیگر شرکت‌ها آغاز می‌کند

بعد از محول شدن مسئولیت تولید تراشه اسنپدراگون 845 با فناوری ساخت 7 نانومتری به شرکت “TSMC”، حالا سامسونگ تمرکز اصلی خود را روی تولید تراشه های 6 نانومتری قرار داده است.

تولید تراشه های 6 نانومتری سامسونگ از سال 2019 آغاز می‌شود

زمانی که سامسونگ در سال 2019 میلادی تولید تراشه های 6 نانومتری را آغاز خواهد کرد، TSMC در حال تولید تراشه های 7 نانومتری خواهد بود. در عوض برای سال بعد، سامسونگ از چیپ‌های 8 نانومتری (نسخه بهبود یافته چیپ‌های 10 نانومتری) استفاده می‌کند. به علاوه، این موضوع بدان معنا نیست که کره‌ای‌ها تولید چیپست هایی با فناوری ساخت 7 نانومتری را متوقف می‌کنند. در واقع آنها قصد دارند نسخه‌های مهمتر از محصولات سری اگزینوس را هرچند در تعداد محدود، اما با این فناوری پیشرفته عرضه کنند.

هر دو شرکت سامسونگ و TSMC برای تولید این تراشه ها به ماشین های ASML نیاز دارند، اما موجودی آنها کافی نیست. به همین جهت سامسونگ می‌خواهد دو دستگاه از آنها را امسال و هفت دستگاه دیگر را سال آینده نصب کند.

طی سال‌های گذشته این دو تولیدکننده با در پیش گرفتن سیاست‌های خاص خود، تصمیم‌های متفاوتی گرفته‌اند که از جمله آنها می‌توان به عبور از تولید تراشه‌های 20 نانومتری توسط سامسونگ و تراشه‌های 10 نانومتری توسط TSMC اشاره کرد؛ تصمیم‌هایی که خوشبختانه تا به امروز موفقیت آمیز بوده‌اند. اما آیا سامسونگ با تمرکز بر روی تراشه های 6 نانومتری، گوی رقابت را از تایوانی‌ها می‌رباید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*