ال جی V30

ال جی V30 ؛ مشخصات فنی، ویژگی ها، زمان عرضه و قیمت (جمع بندی شایعات)

ال جی V30 پرچمدار جدید شرکت ال جی است که کمتر از چند ماه دیگر معرفی خواهد شد. با توجه به اخبار گوناگون پیرامون مشخصات فنی، قیمت و زمان عرضه آن، تمامی اخبار مربوط به ال جی وی 30 را در این مطلب جمع‌بندی خواهیم کرد.

بر اساس شایعاتی که تاکنون درباره ال جی وی 30 شنیده‌ایم، ال جی تا چند ماه دیگر یک محصول فوق‌العاده قدرتمند را به دنیای گوشی های هوشمند معرفی خواهد کرد. این محصول قرار است تا تبدیل به پیشرفته‌ترین گوشی موبایل ال جی شود. تاکنون دو دستگاه از سری V این شرکت معرفی شده‌اند که به ترتیب وی 10 و وی 20 نام دارند. اما ویژگی‌های بارز ال جی V30 چه چیزهایی هستند؟

طراحی

تاکنون هیچ تصویری از این گوشی موبایل به بیرون درز نکرده است و تنها با چند رندر مفهومی ال جی وی 30 مواجه هستیم که یک دید کلی درباره نحوه طراحی آن به کاربر می‌دهند. این رندرها نشان می‌دهند برخلاف ال جی وی 10 که دارای یک نمایشگر جانبی در بالاترین قسمت دستگاه است، صفحه نمایش دوم مدل جدید در پایین آن قرار می‌گیرد. برخی از قسمت‌های نمایشگر دوم همچون نوتیفیکیشن‌ها ثابت بوده و همیشه نمایش داده می‌شوند، اما برای دسترسی به سایر قسمت‌های آن، باید دستگاه را به صورت عمودی به بالا کشید.

گفته می‌شود این رندرها شباهت بسیار زیادی با محصول نهایی دارند، اما هیچ تضمینی برای به واقعیت تبدیل شدن آن‌ها وجود ندارد. ایوان بلس به عنوان یکی از افشاکنندگان اطلاعات محبوب توییتری، چند تصویر دیگر از ال جی V30 در اختیار ما قرار داده که نحوه طراحی کشویی آن را بهتر نشان می‌دهند.

ال جی V30

به نظر ما پیاده‌سازی یک طرح کاملا متفاوت توسط ال جی بسیار عالی است، اما نباید فراموش کرد این محصول جدید مطمئنا نمایشگری کوچکتر از نمایشگر 5.7 اینچی ال جی V10 و ال جی V20 نخواهد داشت. افزودن یک ساختار کشویی به چنین دستگاهی، وزن آن را شدیدا بالا برده و ضخامت کلی آن را در عصری که گوشی‌سازان به دنبال نازک‌تر کردن محصولات خود هستند، زیاد می‌کند.

این سبک از طراحی احتمال شکست خوردن این گوشی موبایل در بازارهای سراسر جهان را افزایش می‌دهد. مهمترین گوشی موبایلی که در چند سال اخیر با این سبک از طراحی تولید شده بلک بری پریو است که البته با بالا کشیدن صفحه نمایش، به جای نمایشگر دوم صفحه کلید فیزیکی معروف بلک بری در آن دیده می‌شود.

بر اساس شایعات، پنل پشتی این دستگاه شیشه‌ای خواهد بود که مزایا و معایب خاص خود را دارد. استفاده از چنین پنلی سبب زیباتر شدن دستگاه شده و به شرکت سازنده اجازه می‌دهد ال جی V30 را مجهز به تکنولوژی شارژ وایرلس کند. از طرفی دیگر، پنل شیشه‌ای مقاومت به مراتب کمتری داشته و احتمال شکستن آن بالاست. به این ترتیب زیبایی این پنل همیشه در معرض خطر قرار دارد. دو محصول پیشین سری V، در تست‌های سقوط استاندارد عملکرد خوبی از خود نشان دادند، اما بعید نیست ال جی V30 در این زمینه ضعیف ظاهر شود.

هنوز هیچ اطلاعاتی درباره مقاومت و یا عدم مقاومت این گوشی موبایل در برابر نفوذ آب همچون ال جی جی 6 وجود ندارد. اگر ساختار کشویی دستگاه را واقعی تلقی کنیم، بدون شک خبری از این قابلیت در آن نخواهد بود.

صفحه نمایش

بعید به نظر می‌رسد اندازه نمایشگر ال جی وی 30 از صفحه نمایش 5.7 اینچی دو محصول پیشین همین سری کوچکتر باشد، اما همچنان ابعاد دقیق آن در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است. یکی دیگر از مشخصات نامعلوم مربوط به نمایشگر، نسبت ابعاد تصویر آن است، چرا که مشخص نیست آیا ال جی از همان نسبت متداول 16:9 استفاده خواهد کرد یا اینکه تصمیم می‌گیرد همچون ال جی جی 6، نسبت ابعاد تصویر را به 18:9 تغییر دهد.

ال جی V30

تغییر این نسبت به معنی تغییر کل ساختار گوشی موبایل خواهد بود، چرا که دستگاه باید لاغر اندام‌تر و کشیده‌تر طراحی شود. استفاده از نسبت‌های ابعاد صفحه عجیب و غریب جزو ترفندهای داغی است که کمپانی‌هایی همچون سامسونگ، ال جی و اسنشال به دنبال آن هستند و بعید نیست ال جی آن را در پرچمدار جدید سری V نیز پیاده کند.

پشتیبانی ال جی V30 از هدست واقعیت مجازی

برخلاف ابعاد، درباره نوع پنل صفحه نمایش ال جی وی 30 اطلاعات خوبی داریم. اگرچه هیچ خبری به صورت مستقیم درباره آن منتشر نشده، اما از آنجایی که شرکت گوگل تایید کرده پرچمدار بعدی ال جی از هدست واقعیت مجازی دی‌ دریم پشتیبانی خواهد کرد، می‌توان مطمئن بود این پنل از نوع AMOLED است. از نظر مشخصات فنی، داشتن یک پنل نمایشگر AMOLED جزو ملزومات پشتیبانی از این هدست است.

گوگل دی دریم

سخت افزار

اگرچه ال جی در پرچمدار سال 2017 سری G از برترین چیپست موبایل همین سال استفاده نکرد، اما بر اساس شایعات، مشخصات سخت افزاری ال جی V30 در بالاترین حد ممکن در مقایسه با دیگر پرچمداران قرار خواهد داشت. استفاده از چیپست اسنپدراگون 835، 6 گیگابایت حافظه رم و حداقل 64 گیگابایت ظرفیت داخلی علاوه بر پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، حداقل انتظار ما از پرچمدار جدید ال جی است.

ال جی V30

نرم افزار

ال جی وی 20 را باید نخستین گوشی موبایلی بدانیم که به صورت پیش‌فرض همراه با اندروید 7.0 نوقا عرضه شد، پس طبیعی است سیستم عامل ال جی وی 30 نیز جدیدترین نسخه اندروید نوقا باشد. از آنجایی که مدتی است نسخه بتای اندروید O نیز منتشر شده، بعید نیست نسخه پایدار آن تا زمان معرفی این گوشی موبایل عرضه شود و شاهد مجهز شدن ال جی V30 به اندروید 8 باشیم.

دوربین و قابلیت‌های چند رسانه‌ای

در این موضوع که دوربین ال جی وی 30 همچون ال جی وی 20 و ال جی جی 6 یکی از بهترین‌های بازار خواهد بود هیچ شکی نیست. به عبارت دیگر، انتظار داریم دوربین این دستگاه نیز دوگانه بوده و یک سنسور عادی در کنار یک سنسور دارای زاویه باز در آن به کار رود. با استفاده از این ساختار دوربین می‌توان تصاویر عریض بسیار زیبایی مخصوصا از مناظر طبیعی ثبت کرد. بر اساس شایعات، دوربین سلفی ال جی V30 نیز دوگانه خواهد بود، اما هنوز نوع سنسورها و مزیت آن در مقایسه با دوربین‌های سلفی عادی مشخص نیست.

ال جی V30

پیش‌بینی می‌شود این گوشی موبایل نیز همچون ال جی وی 10 و وی 20، از نظر قابلیت‌های نرم افزاری دوربین همه چیز تمام باشد. ضبط ویدیو با کیفیت تصویر و کیفیت صدای بسیار بالا، مبدل دیجیتال به آنالوگ صوت قدرتمند در کنار میکروفون‌های پیشرفته، از جمله قابلیت‌های مهم این دوربین در بخش فیلم برداری خواهند بود. در نرم افزار دوربین ال جی وی 20 یک حالت دستی برای به دست گرفتن کنترل همه چیز حین فیلم برداری و عکس برداری وجود دارد و انتظار داریم این قابلیت را در محصول جدید این سری نیز مشاهده کنیم.

باتری

اگر پنل پشتی دستگاه شیشه‌ای باشد، با احتمالی زیاد تکنولوژی شارژ بی‌سیم را در ال جی V30 مشاهده خواهیم کرد. داشتن پنل شیشه‌ای همچنین به این معناست که باتری پرچمدار جدید ال جی غیر قابل تعویض است. درباره ظرفیت باتری آن هیچ اطلاعاتی وجود ندارد.

قیمت، زمان معرفی و عرضه

بر اساس بسیاری از شایعات، رونمایی ال جی وی 30 یک روز پیش از آغاز نمایشگاه IFA 2017 برلین اتفاق خواهد افتاد، نمایشگاهی که از اول سپتامبر (دهم شهریور) آغاز می‌شود. کشور کره همانند همیشه نخستین جایی است که این گوشی موبایل در آن عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود ال جی V30 در سراسر جهان عرضه نشود، اما کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا حتما آن را دریافت خواهند کرد. قیمت ال جی وی 30 حدود 700 دلار تخمین زده می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*