خودروهای کارکرده

کاروانا ؛ سیستمی جدید برای فروش خودروهای کارکرده در آمریکا

کاروانا (Carvana) یک پلتفرم تجارت الکترونیک مدرن است که در برخی مناطق ایالات متحده آمریکا جهت فروش خودروهای کارکرده و حتی تحویل آن در درب منزل راه‌اندازی شده است.

شاید تنها چند مورد شغل در سراسر جهان وجود داشته باشد که مردم اعتماد کمی به آن‌ها دارند؛ یکی از این مشاغل، فروش ماشین های دست دوم است. بیشتر مشتریان به فروشندگان خودروهای کارکرده ، اعتماد کافی ندارند و برای خرید اتومبیل، بسیار دقت می‌کنند تا سرشان کلاه نرود و اتومبیل معیوب نصیبشان نشود. به تازگی، شرکت‌هایی در برخی کشورهای پیشرفته وارد کار شده‌اند تا دید مردم را نسبت به خودروهای کارکرده تغییر دهند و اعتماد آن‌ها را به دست بیاورند. شرکت کاروانا (Carvana)، ایده جدیدی را در این زمینه مطرح کرده و این ایده را در مناطق جنوبی ایالات متحده آمریکا به اجرا درخواهد آورد.

خودروهای کارکرده

کاروانا، خودروهای کارکرده را درب منزل به مشتریان تحویل می‌دهد

کاروانا یک سیستم فروش غول پیکر برای خودروهای کارکرده است که در 27 شهر مختلف آمریکا از جمله آتلانتا، نشویل و سراسر تگزاس راه‌اندازی شده و حدود 8 هزار دستگاه خودروی دست دوم را به فروش می‌رساند. این پلتفرم عظیم و غول پیکر، اتومبیل‌ها را با قیمت بسیار مناسب به فروش می‌رساند و حتی این امکان برای مشتریان فراهم شده تا ماشین خریداری شده را درب منزل به همراه مدارک دریافت کنند. کاروانا برای اجرای این پروژه، بیش از نیم میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده و در صورت موفقیت ایده مذکور، قطعا در آینده شاهد گسترش آن خواهیم بود.

خودروهای کارکرده

شاید بزرگ‌ترین نگرانی برای این پروژه، مدیرعاملی ارنی گارسیا سوم در شرکت کاروانا است. بخش بزرگی از سرمایه نیم میلیارد دلاری برای راه‌اندازی این پلتفرم از طریق سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار نیویورک به دست آمده اما بزرگ‌ترین سهام‌دار Carvana، ارنست گارسیا دوم است. وی در اوایل دهه 1990 میلادی به دلیل تقلب وام محکوم شده بود و حالا پسر او یعنی ارنی گارسیا سوم به عنوان مدیرعامل این شرکت مشغول به کار شده است. این موضوع، نگرانی برخی از مردم در مورد احتمال کلاه‌برداری را به دنبال داشته است؛ اما تقلب در چنین پروژه‌ای با سرمایه‌گذاری نیم میلیارد دلاری، جای ریسک بسیار بالایی دارد و این ریسک بالا، احتمال کلاه‌برداری از مشتریان را کاهش خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*