پلتفرم برنامه‌ نویسی Code Lab

آموزش مفاهیم اولیه به کمک پلتفرم برنامه‌ نویسی Code Lab در ربات کازمو

پلتفرم برنامه‌ نویسی Code Lab اخیرا به ربات کازمو (Cozmo) شرکت Anki اضافه شده است. با استفاده از آن می‌توان مفاهیم برنامه نویسی ساده را به کودکان آموخت.

ربات کازمو در کنار دوست‌داشتنی بودن، فواید فراوانی برای کودکان داشته و روز به روز نیز به کاربردهای آن افزوده می‌شود. هم‌اکنون صاحبان این ربات کودک می‌توانند به کد لب (Code Lab) دسترسی داشته باشند که یک پلتفرم برنامه‌ نویسی بصری بر پایه پروژه Scratch Blocks دانشگاه MIT محسوب می‌شود.

در واقع این پلتفرم برنامه‌ نویسی، تمامی عملکردهای کازمو اعم از حرکت کردن، صحبت کردن و حتی تشخیص و رسیدن به اشیا موجود در اطراف خود را به بلاک‌هایی تفکیک می‌کند که کودکان می‌توانند آن‌ها را مجددا بازسازی کنند. ایده اصلی آن آموزش مفاهیم اولیه برنامه‌نویسی به افراد تازه‌کار است. اما در ادامه می‌توان از آن برای پیاده‌سازی ساختارهای پیچیده نیز استفاده کرد.

پلتفرم برنامه‌ نویسی Code Lab

پلتفرم برنامه‌ نویسی Code Lab کودکان را به چالش می‌کشد

پلتفرم برنامه‌ نویسی Code Lab با به چالش کشیدن کودکان، به آن‌ها کمک می‌کند توانایی خود در این دانش را افزایش دهند. آن‌ها می‌بایست با بازسازی مجدد بلاک‌های تفکیک شده، ربات کازمو را مجبور به انجام یک عمل خاص کنند. کودکان همچنین می‌توانند برای آزمایش، به صورت مستقیم به سراغ تمامی عملکردهایی که در پلتفرم در نظر گرفته شده بروند.

پلتفرم برنامه‌ نویسی Code Lab

فراهم کردن ابزارهایی برای آشنایی کودکان با برنامه نویسی چیز جدیدی نیست، اما استفاده از Code Lab ایده بسیار هوشمندانه‌ای است که توسط Anki ارائه شده است. این پلتفرم سبب می‌شود کاربرد یک اسباب‌بازی گران‌قیمت دارای کارایی محدود، که جذابیت بسیار زیادی برای کودکان دارد، به مراتب افزایش پیدا کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*