اپلیکیشن های محبوب آی او اس

اپلیکیشن های محبوب آی او اس به مرور زمان فضای بیشتری از حافظه دستگاه را می‌طلبند

آمارهای منتشر شده از سوی یک شرکت تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد اپلیکیشن های محبوب آی او اس در طول زمان نیازمند فضای بیشتری از حافظه دستگاه شما هستند.

بدون شک طی سال‌های اخیر فضای ذخیره سازی داخلی آیفون های اپل با افزایش قابل توجهی همراه بوده است. به نقل از یک گزارش منتشر شده توسط “Sensor Tower”، حداقل حافظه داخلی یک آیفون در سال 2013 متعلق به آیفون 5 اس و به مقدار 16 گیگابایت بوده؛ این درحالیست که سال گذشته حداقل حافظه داخلی آیفون 7 به مقدار 32 گیگابایت است.

اما این یک حقیقت است که اپل هیچ اقدامی را برای کاهش اندازه فایل‌های اپلیکیشن های محبوب پلتفرم آی او اس انجام نداده است. این یکی از عمده‌ترین دلایلی است که بسیاری از کاربران آیفون ها را مجبور می‌کند تا برای آماده کردن فضای کافی جهت نصب اپلیکیشن های جدید، برخی از برنامه‌های نصب شده گوشی خود را حذف کنند.

اپلیکیشن های محبوب آی او اس

در این مقاله اطلاعات شگفت انگیزی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. اپلیکیشن های محبوب آی او اس در آمریکا در ماه مه سال 2013 نیازمند تنها 164 مگابایت فضای خالی بوده‌اند. ماه گذشته این لیست به روزرسانی شد که نشان می‌دهد برای نصب این 10 اپلیکیشن نیازمند 1.9 گیگابایت فضای داخلی آزاد است. این بدان معناست که حافظه داخلی مورد نیاز برای نصبشان 12 درصد در طول چهار سال گذشته افزایش پیدا کرده است. سال 2015 یک یورش عظیمی در ارتباط با حجم اپلیکیشن های شخص ثالث انجام گرفت. پس از آن، اپل حجم ماکزیموم برنامه‌ها را از 2 گیگابایت به 4 گیگابایت ارتقا بخشید. این محدودیت بر اساس اندازه گیری اولیه دانلود یک برنامه انتخاب شده است.

در میان 10 مورد از اپلیکیشن های محبوب آی او اس در آمریکا، اسنپ چت (Snapchat) از سال 2013 تا کنون بیشترین افزایش حجم را با رشد باورنکردنی 5100 درصدی داشته است. اوبر (Uber) با رشد 22 برابری در رده دوم قرار گرفته است. حتی اپلیکیشن استریم موسیقی اسپاتیفای (Spotify) که در این لیست کمترین افزایش حجم را طی سال‌های اخیر داشته است، با افزایش 600 درصدی همراه بوده است. بازی ها نیز همچنین با چنین مشکلی روبرو هستند. به طور مثال عنوان Candy Crush Saga از 48 مگابایت به 223 مگابایت افزایش پیدا کرده است. بر اساس این آمار، بازی مذکور از سال 2013 تا به حال 460 درصد با افزایش حجم همراه بوده است.

برای حل این مشکل، آی او اس 11 توصیه‌هایی را به کاربران ارائه می‌کند و برنامه‌هایی با حداقل استفاده از حافظه داخلی را معرفی می‌کند. این کمک می‌کند تا بتوانید با حفظ داده‌ها، هسته یک اپلیکیشن را حذف کنید و در صورت لزوم دوباره آن را نصب کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*