نسل اول آیفون

10 سال پیش در چنین روزی همه در رابطه با نسل اول آیفون سخن می‌گفتند + ویدیو

10 سال پیش و همراه با معرفی نسل اول آیفون (Apple iPhone) به عنوان یک گوشی هوشمند انقلابی، این دستگاه در کانون توجه تمام علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی قرار گرفته بود.

نهم ژانویه 2007، استیو جابز نسل اول آیفون (Apple iPhone) را معرفی کرد و در تاریخ 29 ژوئن همان سال، این گوشی هوشمند روانه بازار شد. اما موضوعی که شاید بیش از هر چیز دیگری جذاب باشد، محبوبیت بالای این دستگاه در آن سال‌ها بود. در واقع طی این بازه زمانی 6 ماهه میان معرفی و عرضه آیفون، تمام علاقه‌مندان به حوزه تکنولوژی در رابطه با آن صحبت می‌کردند. گفتگو در رابطه با این گوشی حتی به رسانه‌ها نیز کشیده شد که شاید بتوان از جمله جالب‌ترین آنها به کلیپ ساخته شده توسط دیوید پوگ (David Pogue) که حالا در زمینه تکنولوژی برای یاهو قلم می‌زند، اشاره کرد.

نسل اول آیفون

دقیقا 10 سال پیش در چنین روزی، نیویورک تایمز با انتشار ویدیویی نشان داد که پایبندی پوگ به توافق خود با اپل مبنی بر عدم افشا اطلاعات مربوط به این گوشی در برابر بررسی آن تا چه اندازه سخت بوده است. پیش از آن نیز اپل با انتشار ویدیوهای تبلیغاتی اختصاصی خود به حواشی مرتبط با این گوشی و دامن زده بود. ویدیوهایی که در آن زمان از انتظار مردم در صف‌های طولانی برای خرید این گوشی منتشر شد نیز گویای محبوبیت بالای این تلفن هوشمند بودند.

ده سال پیش، تمام دنیا تنها چند روز با تغییری بزرگ و همیشگی همراه با معرفی یک گوشی هوشمند فاصله داشت. شبکه‌های تلویزیونی اخبار مرتبط با نسل اول آیفون را پوشش می‌دادند و تحلیل‌گران هم تلاش می‌کردند تا میزان فروش احتمالی این گوشی را پیش‌بینی کنند. با این حال، مردم دید روشنی نسبت به آینده نداشتند و شاید هیچ کسی تصور نمی‌کرد روزی گوشی های هوشمند تا این اندازه پیشرفته شوند. در واقع این نگاه تنها به شرکت اپل یا گوشی آیفون محدود نبوده و آینده این گجت را شامل می‌شد.

نسل اول آیفون

امروزه فروشگاه‌های اپلیکیشن متعددی توسعه پیدا کرده که کاربران می‌توانند برنامه‌های مورد علاقه خود را به سادگی از طریق آنها دریافت کنند. به علاوه، سازندگان چند سالی‌ست که مشغول تولید دستگاه‌هایی با مقاومت در برابر آب هستند و باتری برخی گوشی ها هم به اندازه‌ای قدرتمند هستند که می‌توان یک روز کامل بدون نیاز به شارژ از آنها استفاده کرد. در سال‌های اخیر نیز شاهد اضافه شدن دستیارهای صوتی به برخی از اسمارت فون ها بوده‌ایم که نشان از پیشرفت قابل توجه این گجت دارند. در واقع امروز، آینده 10 سال پیش افرادی‌ست که در صف‌های طولانی منتظر خرید نسل اول آیفون بودند.

فراموش نکنید آیفون 2007 ایرادها خاص خود را نیز داشت که از جمله آنها می‌توان به سرعت پایین شبکه اج در اپراتور AT&T، عدم پشتیبانی از ام ام اس و بلوتوث استریو اشاره کرد. هرچند، افراد زیادی در رابطه با این موارد اطلاعی نداشتند و نسبت به آن اهمیت نمی‌دادند که البته با گذشت زمان، این مورد به کلی تغییر کرد.

در ادامه می‌توانید برخی از جذاب‌ترین ویدیوهایی که در آن زمان منتشر شد را تماشا کنید.

ویدیوهای نسل اول آیفون در 10 سال پیش

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*