گلکسی اس 8 و پرچمدار وان پلاس 5

گلکسی اس 8 بسیار قدرتمندتر از وان پلاس 5 اما همچنان انتخاب ما پرچمدار وان پلاس است!

در این شکی نیست که گلگسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) قدرتمندتر از وان پلاس 5 (OnePlus 5) است اما چرا همچنان انتخاب ما پرچمدار وان پلاس است؟

گلکسی اس 8 سامسونگ یک گوشی بسیار زیبا با قابلیت‌هایی جذاب است که می‌تواند یکی از بهترین‌های بازار در سال 2017 نیز باشد. آن صاحب بهترین دوربین، بهترین طراحی، بهترین نمایشگر و مجهز به جدیدترین سخت افزار در بین گوشی های هوشمند است. حال این گوشی به کنار، به تازگی وان پلاس 5 نیز به عنوان یک پرچمدار جدید عرضه اندام کرده است. اما آیا گلکسی اس 8 می‌تواند با یک خطا ما را به سمت استفاده از وان پلاس 5 سوق دهد؟

ما در اینجا به قابلیت‌های جذابی که در پرچمدار جدید غول کره‌ای، کمپانی سامسونگ وجود دارد امتیاز مثبت می‌دهیم، اما همچنان هم پرچمدار وان پلاس را انتخاب می‌کنیم. در زیر می‌توانید تمامی برتری‌های و کاستی‌های گلکسی S8 را مشاهده کنید.

طراحی برجسته S8 نسبت به وان پلاس 5

گلکسی اس 8 و پرچمدار وان پلاس 5

هیچ رقابتی در اینجا وجود ندارد. ترکیبی از کلید پنهانی هوم، نمایشگر خمیده، لبه‌هایی گرد، نسبت ابعاد بلند و حاشیه‌هایی بسیار باریک از گوشی گلکسی S8 یک طراحی بسیار زیبا ساخته است که به مراتب آن را مدرن‌تر از وان پلاس 5 می‌کند.

S8 حاوی یک نمایشگر شفاف‌تر است

گلکسی اس 8 و پرچمدار وان پلاس 5

شما می‌توانید وضوح نمایشگر اس 8 را در اندازه 1440p تنظیم کنید که به مراتب آن شفاف‌تر از وضوح 1080p پرچمدار وان پلاس است.

S8 ضد آب است، اما پرچمدار وان پلاس نیست

گلکسی اس 8 و پرچمدار وان پلاس 5

سامسونگ علاقه‌مند است همچنان از تاییدیه IP68 برای مقاومت در برابر آب، گرد و غبار بر روی گوشی های پرچمدار خود استفاده کند. S8 به لطف این تاییدیه می‌تواند تا عمق یک و نیم متری و تا 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت کند.

قابلیت شارژ بیسیم S8

گلکسی اس 8 و پرچمدار وان پلاس 5

شارژ بیسیم یک قابلیت عالی برای شارژ گلکسی اس 8 سامسونگ در طول روز است. به طور مثال می‌توانید زمانی که از گوشیتان استفاده نمی‌کنید آن را به داک شارژ بیسیم متصل کنید تا به سادگی هر چه تمام شارژ شود.

شما می‌توانید قفل صفحه گوشی S8 را با چشمانتان باز کنید

گلکسی اس 8 و پرچمدار وان پلاس 5

شما می‌توانید گلکسی اس 8 را در دست بگیرید و چشمانتان را در مقابل اسکنر عنبیه تعبیه شده در جلوی گوشی قرار دهید تا بدون نیاز به استفاده از اسکنر اثر انگشت، قفل صفحه آن را باز کنید.

با چهره خود نیز قفل S8 را باز کنید

گلکسی اس 8 و پرچمدار وان پلاس 5

یکی دیگر از قابلیت‌های امنیتی جذاب گلکسی اس 8، تشخیص چهره و قفل گشایی گوشی تنها توسط چهره شما است.

S8 حاوی سیستم پرداخت سامسونگ پی و وان پلاس، اندروید پی است؛ اینجا یک تفاوت مهم وجود دارد

گلکسی اس 8 و پرچمدار وان پلاس 5

سیستم پرداخت Samsung Pay در هر جایی کار می‌کند، زیرا از تکنولوژی یکسانی با تکنولوژی کارت‌های اعتباری استاندارد برخوردار است. در همین حال وان پلاس 5 تنها از سیستم Android Pay بهره می‌برد که مستلزم ترمینال‌های پرداخت خاص با پشتیبانی از NFC است.

S8 حاکم دوربین گوشی های هوشمند

گلکسی اس 8 و پرچمدار وان پلاس 5

دوربین دوگانه وان پلاس 5 خوب است و به لطف حالت حرفه‌ای پرتره و زوم اپتیکال، می‌تواند عملکرد عالی را به نمایش بگذارد که گلکسی اس 8 قادر به آن نخواهد بود. اما در آخر شب، جایی که نور کافی وجود ندارد پرچمدار جدید سامسونگ عملکرد عالی و شگفت انگیزی را ارائه می‌کند.

این‌ها قابلیت‌های جذابی هستند، پس آیا همچنان هم باید وان پلاس 5 را بخریم؟

گلکسی اس 8 و پرچمدار وان پلاس 5

اولین چیزی که نظر ما را به خود جلب می‌کند، قیمت 480 دلاری پرچمدار وان پلاس در مقایسه با قیمت 720 دلاری گلکسی اس 8 است. قیمت به خودی خود یک فاکتور بسیار بزرگ است. قطعا با 240 دلاری که باقی می‌ماند، شما می‌توانید چیزهای بیشتری را همراه وان پلاس 5 نظیر بازی های کامپیوتری، قطعات کامپیوتر و غیره بخرید.

قیمت تنها نکته مهم نیست. اسکنر اثر انگشت S8 ناامید کننده است

گلکسی اس 8 و پرچمدار وان پلاس 5

اسکنر اثر انگشت قاب پشتی اس 8 چیزی نیست که بخواهیم از آن لذت ببریم. البته این بستگی به سلیقه کاربران دارد، چرا که برخی به قرارگیری آن بر روی قاب پشتی علاقه‌مند هستند و برخی دوست دارند آن را بر روی قاب جلو ببینند. البته سامسونگ چاره‌ای هم جز این کار نداشت، چرا که قاب جلو جایی برای یک اسکنر نداشت.

جای اسکنر اثر انگشت، یک مشکل بزرگ برای کاربران است. چرا که آن در کنار دوربین تعبیه شده و به سختی شما می‌توانید بدون آن که بخواهید گوشی را مشاهده کنید از آن استفاده کنید. جدای این، بعضا احتمال دارد شما دوربین را با اسکنر اشتباه بگیرید و باعث لک افتادن بر روی شیشه محافظ دوربین می‌شود. شاید بهتر بود این اسکنر در وسط قاب پشتی قرار گیرد.

پیدا کردن اسکنر در پشت S8 با یک قاب سیلیکونی آسان می‌شود، اما چندان هم خوب نیست

گلکسی اس 8 و پرچمدار وان پلاس 5

این قاب سیلیکونی با استفاده از حجمی که به دستگاه می‌دهد باعث می‌شود انگشت دست شما راحت‌تر بر روی اسکنر قرار گیرد. اما متاسفانه این هدایت کننده‌ها به قدر کافی مناسب نیستند و باز هم باعث می‌شود تا به اشتباه انگشت شما بر روی دوربین برود. با این کیس ممکن است دو یا سه بار اسکنر از شما بخواهد انگشتتان را بر روی آن قرار دهید تا سرانجام اثر انگشت شما را شناسایی کند.

اسکنر اثر انگشت پرچمدار وان پلاس دقیق و فوق‌العاده سریع است

در همین حال که از اسکنر اس 8 گلگی می‌کنیم، جا دارد تشکری هم از اسکنر دقیق و ساده‌ی وان پلاس 5 بکنیم که تنها در یک مرتبه انگشت شما را شناسایی می‌کند و خیلی سریع قفل گوشی را باز می‌کند. ما وقتی این دو اسکنر را بررسی کردیم، تاخیر در بازگشایی گوشی توسط اس 8 کاملا مشهود بود.

اسکنر عنبیه چشم گلکسی S8 چندان هم عالی نیست

گلکسی اس 8 و پرچمدار وان پلاس 5

اسکنر عنبیه اس 8 تنها تا زمانی که شما گوشی را در فاصله و زاویه‌ای مناسب از چشمانتان قرار  دهید (که راهنمای آن نیز بر روی صفحه موجود است) سریع و دقیق عمل می‌کند. برای بهره گیری از این قابلیت نیز شما باید از چند فرایند رادیکالی استفاده کنید: کلید هوم را فشار دهید، انگشت خود را بر روی صفحه قفل بکشید و سپس گوشی را در مقابل چشمانتان قرار دهید.

اکثر کاربران ترجیح می‌دهند از این قابلیت استفاده نکنند. البته عملکرد آن خوب است، اما به اندازه یک اسکنر اثر انگشت سریع و راحت نیست.

تشخیص چهره گلکسی S8 همیشه خوب عمل نمی‌کند

گلکسی اس 8 و پرچمدار وان پلاس 5

یکی از بهترین راه‌ها برای آنکه قفل گوشی خود را باز کنید، استفاده از سیستم تشخیص چهره است. آن بسیار سریع بوده و نیازمند مراحل کمتری برای دسترسی نسبت به اسکنر عنبیه چشم است. البته گاهی اوقات نیز آن نمی‌تواند به خوبی چهره شما را ثبت کند و یا با تکرار چندین باره از شما می‌خواهد از اسکنر اثر انگشت استفاده کنید یا شماره پین را وارد کنید.

جمع‌بندی

به طور کلی گلکسی اس 8 یک گوشی افسانه‌ای است، اما زمانی که من به چنین مواردی نظیر عدم قفل گشایی سریع گوشی نسبت به سایر محصولات بازار می‌نگرم، نمی‌توانم در این زمینه او را بزرگ بدانم. زیرا این محصول گران قیمت‌تر از هر گوشی اندرویدی دیگری نظیر وان پلاس 5 است. قفل گشایی صفحه کاری بسیار مهم است که هر روز صدها بار آن را انجام می‌دهیم. بنابراین اگر در طول زمان شما این تجربه خوب قفل گشایی را به دست نیاورید، قطعا نسبت به گوشی خود دلسرد خواهید شد.

با تمام این تفاسیر انتخاب بین دو گوشی گلکسی اس 8 و وان پلاس 5 می‌تواند امری سلیقه‌ای باشد. اما ما معتقدیم پرچمدار وان پلاس قابل اعتماد‌تر وارد عمل شده و ویژگی‌های هیجان انگیزی را نیز در عین حال ارائه می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

19 دیدگاه

  1. فقط سونی xz premium

  2. وان پلاس 5 از دید سرعت از کل پرچمدارای معروف بهتره …..می تونید فیلماشو از تو یوتیوب نگاه کنید…اینو بدون تعصب قبول دارید یا نه؟؟؟؟؟

  3. Mohem tarin bartarie one plus 5 qeymateshe ama ba chanbar sabok sanginkardno didane filmash motevajehe asibpazirie ziadesh o baqie moshkelatesh mishid ke inja aslan gofte nashode pas havaseton bashe age darid entekhab mikonid goshi E ro entekhab konid (s8,s8+) ke ta 10 sale dg vasato kar mikone o hadaqal ta 5 sale ayande qadimi nemishe o jadid o beroze na goshi E ke harlahze emkane shekastano sokhtanesh o khis shodanesh hasto ye modate kotah be bad majbor be kharide dobareye goshi hastid o joz hazine o pashimoni o asab khordi vasaton chizi nadare
    Lotfan tavajoh konid o har harfo maqale o ro ason o bedone tahqiq o didan qabol nakonid ?

  4. Har compni E say mikone ba tabliqate jazab kare khodesho behtar neshon bede ke in shaki tosh nist ama ta moqe E ke hardoro nadashtid ya to daste atrafiNeton nadidid qezavat nakonid mn khodm ta 1 mah pish hater e galaxy s8 bodm amaba didanesh o estefade azash nazarm.bekol avaz shod in goshi vaqean 1 goshie afsane E ye va ba in masalan goshia o hata 7 o 7+ qabele moqayese nist az harnazar foqoladast o dorbin o sorate mahshari dare o az nazare karkArd kh azade o bahash harkaari mitonid bokonid

  5. دوستان چیزی که ندیدین چرا میگین چرت من تعمر کار گوشیم
    و وان پلاس5هم اس8 دیدم تو سرعت وان پلاس خیلی بهتراز سامسونگ عمل میکنه حتی از ایفون 7+ بهتر عمل میکنه تو سرعت اره اره درسته از نظر زیبای ودربین ضد آب هست ولی تو سرعت عمل کرد از سامسونگ بهتره
    تازه دوستانی که میگید چینی چینی مدونید خود اس8 یا آیفون یا ال جی تو همون چین به دلایلی ساخته میشه

  6. سلام هرکدومو که دلتون میخواد بخرین.

  7. جانباز 30 در صدم سه تا دختر دارم مستجرم همسرم هم مریضه لطفا کمک کنید یک ماشین بردارم

  8. اس8 که بی شک برترین گوشی جهانه رو با این گوشی ساز چینی که قطعات و کلا شرکتش بی کیفیت و بنجله مقایسه نشه…تست فشار وان پلاس 5 رو یک نگاه بندازین که با کوچکترین فشار;صفحه نمایش از قاب جدا میشه;
    چین چی هست که بخواد گوشی بزنه

  9. با سلام خدمت همه دوستان خوبم
    ازتون خواهش میکنم اینقدر متعصبانه برخورد نکنید
    هر گوشی خوبه واقعا بگید خوبه
    حرف من اینه Oneplus 5 ار لحاظ سخت افزاری و سرعت یک سر و گردن از s8 و s8 plus بالاتر است
    با اینکه هر دو از snapdragon 835 استفاده کرده اند، Oneplus 5 سریعتر از s8 شارز میشود، دوربین Oneplus 5 در کل بهتر است، اختلاف قیمت بین این دو گوشی بیداد میکند
    ولی نمیتوان از مواردی مانند زیبا بودن، ضدآب بودن اسکنر و غیره هم چشم پوشی کرد
    من همینجا بگم من هم نزدیک به یک سال است با Oneplus مثل خیلی ها آشنا شدم
    ولی حداقل با تعصب این شرکت تقریبا نوپا نسبت به سایرین را نمیکوبم
    فقط یک چیز میگویم هر چندتا مقایسه Oneplus 5 را در یوتیوب ببینید تا به حرفام یقین پیدا کنید، حتی مقایسه Oneplus 3t(آخرین نسخه قبل از Oneplus 5) را با هرچی میخواهید ببینید تا به قدرت این کمپانی پی ببرید پیشرفت این کمپانی را ببینید
    حداقل سعی کنیم از رشد دیگر کمپانی ها هم خوشحال نه با کمپانی مدنظر بکوبیم
    در انتهای حرفم همه برندها عالی و خوب هستند هر کدام یک فصل یا یک سال یا خوب هستند جاهای برندها خیلی عوض میشود.
    نمیشه که هرکی بنز داره بگه بنز خوبه، هر کی بی ام وه داره بگه بی ام وه
    ما باید به پیشرفت تکنولوژی، گوشی های بهتر حالا با هر نامی نوکیا، اپل، سامسونگ، هواوی ووو باشه فک کنیم
    و به پیشرفت همدیگه هم کمک کنیم.

  10. من خودم زیاد با گوشیا کار میکنم تعصب رو برندی ندارم اما به شخصه از گوشی های چینی خوشم نمیاد همیشه تو اندروید الجی و سامسونگو میذارم اولویت گوشی های چینی چیزی جز تقلید نداره مثلا هواوی,وان پلاس و شیائومی همه در یک نگاه تقلیدی از ایفونه.

  11. نمیدونم چجوری میگید سرعتش کمه؟
    اسکنر اثر انگشت که کمتر از نیم ثانیه باز میکنه عنبیه هم چون اول کارشه مشکلاتی داره اما سرعت اونم خوبه.

  12. واقعا جالبه رکورد سریع ترین فروش تلفن همراه رو اس ۸ زده بعد وان پلاس ۵ چیه اصلا ویژگی هایی که اس ۸ داره وان پلاس ۵ به پاشم نمیرسه همین صفحه نمایش اس ۸ برای کل ریخت وان پلاس ۵ مناسبه وان پلاس ۵ هنوز ضد ابم نیست خخخخ جالبه اس ۸ با گوشی های ال جی اپل مقایسه بشه نه با این گوشی های چرت و پرت

  13. بزرگترین عیبی برای اس8 گفته نشد سنگین بودن و عمر کم رابط کاربری سامسونگه که تو این چند سال کاملا ثابت شده.
    رابط اکسیژن بدلیل نزدیک بودن به اندروید خام سبک تر و روون تره و آپدیت هارو هم زود تر میگیره و حتی تو تست های سرعتی که انجام شد از رابط پیکسل هم سریع تر بوده.
    در ضمن این امکاناتی هم که واسه ساسونگ هست عموما جنبه ی تبلیغاتی داره و کاربرد چندانی نداره. مثلا شارژ بیسیم رو واقعا چند نفر دارن استفاده میکنن؟ تا حالا چند بار، برای چند نفر پیش اومده که گوشیش بیفته تو آب و خراب بشه؟ یا قابلیتی مثل سامسونگ پی که بعید میدونم تو ایران اصلا کار کنه.
    من از همون زمان گلکسی S4 هم یادمه که سامسونگ چقدر داشت تبلیغ میکرد واسش و سنسور های متعدد و پردازنده ی هشت هسته ای رو به رخ میکشید ولی الان که به اون تبلیغات و چیزی که واقعا بود فکر میکنم خندم میگیره.

  14. اس ۸ هرچیش خوب باشه دوربینش بدرد نمیخوره

  15. خوب برین نوت ۵ یا اس ۷ بگیرین
    چه گیری دادین به گوشی چینی.
    دوربینشون هم عالیه …

  16. اس 8 تبلیغی بیش نیست
    اما دوربینش خوبه