وجود حیات بیگانه

گروه هکری انانیموس: ناسا به زودی از وجود حیات بیگانه خبر می‌ دهد!

گروه هکری انانیموس با انتشار بیانیه‌ای جدید، سرتیتر رسانه‌های خبری را به خود اختصاص داد. آیا آژانس فضایی ناسا به شواهدی از وجود حیات بیگانه دست یافته است؟

گروه هکری قدرتمند و شناخته شده انانیموس (Anonymous)، این بار با طرح ادعایی مهم، آژانس فضایی ناسا (NASA) را با موج بزرگی از سوالات رو به رو کرد. این گروه هکری، با انتشار بیانیه‌ای جدید اعلام کرد که ناسا به زودی از وجود حیات بیگانه و شواهد مربوط به آن پرده‌برداری خواهد کرد!

گروه هکری انانیموس ، با انتشار جدیدترین بیانیه خود در سال 2017، به اطلاعیه‌ای بسیار مهم مبنی بر وجود حیات بیگانه اشاره کرده است! آیا آژانس فضایی ناسا، به زودی از وجود بیگانگان هوشمند خبر خواهد داد؟ میلیاردها سیاره در سرتاسر کیهان وجود دارند که احتمالا در گذشته، میزبان حیات بوده‌اند. آیا ما انسان‌ها پیش از حضور بر روی زمین، ساکن سیاره مریخ بوده‌ایم؟ با جستجو در ماه و سیاره مریخ، به چه شواهد مهمی می‌توانیم دست پیدا کنیم؟ این‌ها از جمله سوالاتی هستند که در دهه‌های اخیر، ابهامات بسیاری را با خود به همراه داشته‌اند. اما این بار با توجه به جدیدترین بیانیه گروه هکری انانیموس، احتمالا به زودی پاسخ تمامی این سوالات را خواهیم یافت!

آیا ناسا به زودی از وجود بیگانه خبر خواهد داد؟

این یک بیانیه بی‌پروا و کاملا مستقیم است؛ اما پیش از هرچیزی لازم است یادآور شویم که جدیدترین دستاوردهای علمی در زمینه نجوم، هیچ‌کدام به شواهد محکمی مبنی بر وجود حیات بیگانه دست نیافته‌اند. از این رو، می‌توان گفت که گروه هکری انانیموس استدلال محکمی برای این بیانیه جدید ندارد و بخش بزرگی از آن، شامل حدس و گمان است.

وجود حیات بیگانه

در واقع، بیانیه جدید گروه هکری انانیموس درباره وجود حیات بیگانه ، ارتباط نزدیکی به خبر کشف 219 سیاره فراخورشیدی در خارج از منظومه شمسی دارد. همانطور که شاهد بودید، هفته گذشته آژانس فضایی ناسا از کشف 219 سیاره فراخورشیدی جدید به کمک تلسکوپ فضایی کپلر (Kepler Space Telescope) خبر داد. سیاراتی که حداقل 10 مورد از آنان، دارای شرایط محیطی مشابه به زمین بوده و احتمالا از حیات پشتیبانی می‌کنند. توماس زوربوچن (Thomas Zurbuchen) مدیر بخش هدایت ماموریت‌های علمی ناسا نیز ضمن تایید این خبر، شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون این اکتشاف جدید را بیش از پیش افزایش داد. او در این باره اظهار کرد:

با در نظر گرفتن تمامی فعالیت‌ها و ماموریت‌هایی که به منظور کشف حیات بیگانه راه‌اندازی شده‌اند، ما در آستانه کشف یکی از بی‌سابقه‌ترین اکتشافات تاریخ هستیم!

او همچنین درباره اکتشاف اخیر تلسکوپ فضایی کپلر در هفته گذشته اظهار داشت:

شگفت‌انگیز است! کشف 219 سیاره جدید با پتانسیل بالای پشتیبانی از حیات! داده‌های اخیر تلسکوپ فضایی کپلر به ما نشان می‌دهد که ستاره‌های اطراف ما، حداقل دارای یک سیاره در مدار خود هستند. آیا ما تنها هستیم؟!

گروه هکری انانیموس نیز با کنار هم قرار دادن اکتشافات جدید تلسکوپ فضایی کپلر و اظهارات اخیر توماس زوربوچن و فضانوردان سابق آژانس فضایی ناسا، ادعا می‌کند که احتمالا باید خود را برای یک اکتشاف تاریخی آماده کنیم! آیا با تکیه بر این ادعا، می‌بایست واقعا در انتظار بیانیه رسمی ناسا مبنی بر وجود حیات بیگانه باشیم؟

وجود حیات بیگانه

با توجه به اینکه بیانیه ابتدایی توماس زوربوچن مربوط به چند ماه گذشته است، احتمالا منظور او و همکارانش از اکتشافات بی سابقه تاریخی، پیشرفت‌هایی است که در زمینه جستجوی حیات فرازمینی به آنان دست یافته‌ایم. در واقع به عقیده آنان، مهم‌ترین دستاوردهای فعلی ما، ابزارها و تجهیزاتی هستند که به کمک آنان می‌توانیم وجود حیات بیگانه را به شکلی جدی‌تر مورد بررسی قرار دهیم. از جمله این تجهیزات می‌توان به تلسکوپ فضایی کپلر، تلسکوپ‌های رادیویی و همچنین تلسکوپ فوق‌پیشرفته جیمز وب اشاره کرد. از این رو، احتمالا بیانیه جدید گروه هکری انانیموس بر استدلال‌های ضعیفی تکیه کرده است.

همانطور که احتمالا می‌دانید، ماموریت رسمی تلسکوپ فضایی کپلر از سال 2009 به طور رسمی آغاز شده و از آن زمان تاکنون، به یافته‌های فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرده است. این تلسکوپ فضایی، با اسکن بخش‌های مختلفی از آسمان، تغییرات نور ستاره‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و بدین ترتیب ما را از وجود سیاراتی در حوالی آنان مطلع می‌سازد.

تلسکوپ فضایی کپلر، تاکنون توانسته 4000 سیاره فراخورشیدی را کشف کند. از این تعداد، 30 سیاره دارای شرایطی مشابه با زمین هستند و در کمربند حیات ستاره میزبان خود قرار گرفته‌اند. این بدان معناست که در سیاره‌های مذکور، آب به صورت مایع در جریان بوده و از پایداری نسبتا مناسبی برخوردار است.

وجود حیات بیگانه

لازم به ذکر است که اوایل سال جاری، ناسا از اکتشاف سامانه جدید تراپیست 1 به عنوان یک سیستم خورشیدی خواهر خبر داد. این منظومه دارای 7 سیاره سنگی و مشابه به زمین است و در فاصله 39 سال نوری از زمین قرار دارد. در ماه آوریل، توماس زوربوچن درباره اکتشاف منظومه TRAPPIST-1 اظهار کرد:

منظومه تراپیست 1، فقط 39 سال نوری با ما فاصله دارد. این اکتشاف به ما می‌گوید که سیاره‌های مشابه به زمین، بسیار نزدیک‌تر از آن چیزی هستند که پیش‌تر تصور می‌کردیم! مطالعات آینده بر روی این منظومه جدید، اطلاعات بسیار مهمی را از وضعیت زیست‌پذیری این سامانه به ما نشان خواهد داد.

چندی بعد، محققان با مطالعه بیشتر بر روی سیارات تراپیست 1، فرضیه زیست‌پذیری این سیاره‌ها را رد کردند. اما دستاورد بسیار مهم منظومه منظومه TRAPPIST-1، این است که سامانه‌های بسیار مشابه با منظومه شمسی، ممکن است در نزدیک‌ترین فاصله به ما قرار داشته باشند. علاوه بر این‌ها، ابزارها و تجهیزات پیشرفته‌تری نیز به منظور جستجوی حیات بیگانه در راه هستند.

وجود حیات بیگانه

در سال آینده، ماموریت رسمی تلسکوپ فضایی جیمز وب (James Webb Space Telescope) توسط ناسا آغاز خواهد شد. این تلسکوپ جدید، مجهز به تکنولوژی جدیدی است که می‌تواند سیاره‌های فراخورشیدی را با حساسیت بسیار بیشتری از قبل شناسایی کند. در واقع این تلسکوپ فضایی، می‌تواند خصوصیات اتمسفر سیاره‌ها را از نظر وجود آب، متان، اکسیژن، ازن و … مورد بررسی قرار دهد. در واقع تلسکوپ فضایی جیمز وب، یکی از بهترین راهکارهای موجود، برای جستجوی سیاره‌های زیست‌پذیر در ماورای کره زمین است.

علاوه بر جستجو برای وجود حیات بیگانه در سیاره‌های خارج از منظومه شمسی، ناسا سعی دارد نشانه‌های حیات در سیاره‌ها و اقمار داخلی منظومه شمسی را نیز مورد بررسی قرار دهد. برای مثال، اخیرا فضاپیمای کاسینی موفق به شناسایی مقدار فراوان مولکول های هیدروژن در مدار انسلادوس شده است. علاوه بر این، شواهد حاکی از آن هستند که قمر اروپای سیاره مشتری، دارای یک اقیانوس بسیار غنی از منابع آبی است که ترکیبات شیمیایی بسیار نزدیکی به منابع آبی زمینی دارد.

از این رو، می‌توان گفت که گروه هکری انانیموس از یک جهت بیانیه‌ صحیحی را ارائه کرده است؛ چرا که ناسا در حال حاضر بهترین ابزار ممکن برای اکتشاف حیات فرازمینی را داراست. اما متاسفانه این بدان معنا نیست که ما به زودی شاهد اعلامیه رسمی ناسا، مبنی بر وجود حیات بیگانه و موجودات فرازمینی باشیم.

با این وجود، پروفسور هاوکینگ درباره یافته‌های اخیر مبنی بر وجود حیات بیگانه در سایر سیارات و اقمار اظهار کرده است:

اکنون بیشتر از هر زمان دیگری، از تنها نبودن خود در جهان هستی اطمینان داریم!

1. اگر یک روزی خبری از موجودات فضایی بشه…!
    فرض کنیم دوتا تمدن فضایی همدیگه رو دیده با هم ارتباط برقرار کرده و دارن به این فکر میکنن آیا این موضوع رو به مردمشون اطلاع بدن یا ن]…!من تو این کامنت میخوام فقط سه مورد از مشکلاتی که بعد از این اطلاع رسانی تاریخی برای جامعه انسانی رخ میده رو شرح بدم:
    اگه یروزی خبری از موجودات فضایی بشه همه حواسها پرت آسمون میشه و مردم دچار یک استرس و هراس در پس زمینه فکری میشوند در این صورت روند چرخه کسب و کار اقتصادی کل سیاره به خطر میفته و این به اقتصاد جهانی لطمه بزرگی میزنه.اگر تصویری ازشون تو رسانه های ملی پخش بشه که این احتمال دو برابر میشه.
    اگر یک روزی خبری از موجودات فضایی بشه بین کشورهایی که با آمریکا دچار اختلاف هستند این سوال مطرح میشه که کی قراره با این موجودات ارتباط برقرار کنه و پای مذاکره بشینه؟آیا امریکا اینکارو قراره بکنه؟حتی این دسته از کشور ها به سازمان ملل هم اعتمادی ندارند. در این صورت ممکنه در مقابل این اتفاق موضع گیری کنند و این رو یک تئوری توطئه تلقی کرده و از آمریکا سریعا بخوان به این نمایش پایان بده تا افکار عمومی مردم کشورشون تحت تاثیر این تئوری توطئه ی فراگیر قرار نگیره وگرنه جور دیگه ای وارد عمل خواهند شد.
    اگر یروزی خبری از موجودات فضایی بشه رهبران سیاسی ممکنه بخوان ازین آب گل آلود ماهی بگیرن! برای بروز نشون دادن چاچوب حکومتی خود به احتمال زیاد راجب این موجودات نظرهایی خواهند داد.کلا رهبران کشورهای حوضه آسیایی چون مکتب حکومتیشون بر اساس سنت گرایی هست نسبت به هرچیزی که جدید باشه موضع گیری میکنند.مثل علم و تکنولوژِی روشهای زندگی جدید و…چون ممکنه مردم رو از اون خط فکری که میخوان خارج کنه.پس اگه یروزی خبری ازین موجودات بشه اولین کسایی که نسبت به این اتفاق موضع گیری میکنند همین کشورها هستند.حتی ممکنه برای حفظ و ثبات خودشون درخواست بدن این موجودات برای دست بوسی به محضرشون مشرف بشن.
    پس گفتن این خبر بصورت عمومی که ما موجودات فضایی رو پیدا کردیم اصلا چیز ساده ای نیست و ممکنه ساختار فعلی کره زمین رو متحول کنه و بهم بزنه.

2. عمرا یه دونه موجود فرازمینی وجود داشته باشه! اما اشتیاق مردم به ناشناخته‌ها و از طرفی این احساس شدید ذوق زدگی که معمولا فقط با رسیدن به آخر اون موضوع فروکش می‌کنه باعث میشه ناسا و خیلیای دیگه از این استفاده کنند در جهت جلب توجه سایرین ، و از اونجایی که هنوز علم بشر انقدر پیشرفت نکرده که با قطعیت همه‌ی کیهان رو جستجو کنه و حرف آخرشو بزنه ، برای همین چند وقت یکبار یه خبر اینجوری میذارن برای تحریک حس کنجکاوی مردم ! وگرنه من صدها فیلم و عکس دیدم که به نظر من همه‌شون جعلیه! حالا ده سال دیگه هم می‌بینید!!!

• In the Quran, he refers to the existence of spatial beings. Imam Sadiq (AS) said: Apart from this earth, there is a bright land that is light from it and there are people who serve God and do not share anything with him. Behind this sun, you have 40 other sunshine (there are many other creatures) who live in many creatures, and apart from this month, you have 40 more months living creatures among them who basically do not know if the creatures In the name of Adam there is or not.در قران اشاره به وجود موجودات فضایی کرده است امام صادق (ع) فرمودند: به غیر از این زمین شما، زمینی نورانی وجود دارد که نورش از آن است و در آن مردمی هستند که خدا را بندگی می‌کنند و چیزی را با او شریک نمی‌شوند. پشت سر این خورشید شما 40 خورشید دیگر (کنایه از کرات زیاد دیگر) نیز وجود دارد که مخلوقات زیادی در آن زندگی می‌کنند و غیر از این ماه شما 40 ماه دیگر نیز هستند که مخلوقاتی در میان آنان زندگی می‌کنند که اساساً اطلاع ندارند که آیا مخلوقاتی به نام آدم در زمین وجود دارد یا نه.

3. اقا حدس زدن چیه این منم فهمیدم خیلیای دیگ هم متوجه شدن ک ناسا متوجه شد ب احتمال زیاد ردشون زدن والان دارن لاپوشانی میکنند ک جدی نگیرید اینارو 100درصد ناسا همه چیو الان میدونه