سورس کد ویندوز 10 لو رفت

بخش‌هایی از سورس کد ویندوز 10 لو رفت؛ مایکروسافت چه می‌کند؟

بخش عظیمی از سورس کد ویندوز 10 مایکروسافت افشا شده است. کدهایی که مایکروسافت آنها را به توسعه دهندگان می‌فروشد و حالا باید منتظر ضرر سنگینی باشد.

چندین گزارش مختلف نشان می‌دهند که بخش‌هایی از سورس کد ویندوز 10 مایکروسافت در هفته‌ای که گذشت به صورت آنلاین افشا شده است. این فایل‌های نشت کرده مربوط به بخش‌های USB، وای فای و درایورهای ذخیره سازی در ویندوز 10 هستند. مایکروسافت تایید کرده که این وضعیت بررسی شده نشان می‌دهد یک بخش از سورس کد توسط شرکا و طرح Shared Source Initiative درز پیدا کرده است.

این فایل های افشا شده در واقع در وب سایت معتبر BetaArchive قرار گرفته‌اند. این یک سایت طرفداری است که اطلاعات مختلقی از ویندوز را در اختیار کاربران می‌گذارد. کاربران همچنین می‌توانند در این سایت درخواست کنند تا با دسترسی رایگان به یک سرویس FTP، بیلدهای ویندوز را دریافت کنند.

حتی اگر اطلاعات نشت کرده از سورس کد ویندوز 10 چندان هم نتواند بر روی مایکروسافت تاثیرگذار باشد، زحمات و مخارجی که دولت‌ها، شرکت‌ها، تولیدکنندگان و سایر مشتریان برای داشتن لایسنس برنامه Shared Source به باد رفته است. مایکروسافت در مصاحبه‌ای با وب سایت The Verge تایید کرده است این فایل‌های بررسی شده که در اف تی پی سایت بتا آرشیو منتشر شده‌اند، بخشی از کیت Shared Source این کمپانی بوده‌اند. این فایل‌ها همچنین شامل کیت Windows 10 Mobile Adaption و برخی از بیلدهای نسخه مبتنی بر ARM ویندوز 10 مایکروسافت می‌شوند.

ابهام در حجم فایل‌های لو رفته سورس کد ویندوز 10

سازنده این سایت خود می‌گوید که سورس کد افشا شده دارای حجم 1.2 گیگابایت بوده است، اما برخی از شایعات ادعا می‌کنند که این حجم اطلاعات بیش از 32 ترابایت بوده است. وی همچنین اشاره کرده است که کدهای به بیرون درز پیدا کرده هم اکنون از سایت بتا آرشیو حذف شده‌اند و مایکروسافت آن‌ها را مجبور به این کار کرده است. همچنین بتا آرشیو نیز خود پس از مدتی کوتاه فورا این سورس کد را از روی سایت خود برداشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یا علی:| همینجوریش هکرا ایرانی ریختن تو ویندوزای کرک شده چه برسه وقتی خود مایکروسافت کد ویندوزو لو بده:|