میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018

بررسی خودرو شاسی بلند میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018 پیش از ورود به ایران

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018 (Mitsubishi Eclipse Cross 2018) تازه ترین خودرو شاسی بلند شرکت ژاپنی میتسوبیشی است. در ادامه با مشخصات فنی و قابلیت های این خودرو آشنا خواهیم شد.

چندی پیش بود که میتسوبیشی از یک اتومبیل SUV به نام اکلیپس کراس برای رقابت با سئات آتکا و پژو 3008 در بازارهای جهانی رونمایی کرد. این خودرو در واقع محصولی از تفکر تازه‌ی میتسوبیشی برای تولید اتومبیل های جدید است و قدرت آن را دارد تا بتواند مشتریان سایر برندها را از بازار برباید. جالبتر اینکه اکلیپس کراس در آینده نزدیک وارد بازار خودرو ایران نیز خواهد شد.

حال اینکه آیا میتسوبیشی موفق به این کار خواهد شد یا خیر، بستگی به این دارد که تجربه رانندگی با اکلیپس کراس 2017 می‌تواند مشتریان را متقاعد کند یا خیر! این محصول همراه با یک موتور بنزینی 1.5 لیتری و یک موتور 2.2 لیتری دیزلی (که در آینده به تولید خواهد رسید) در محدوده‌ای بالاتر از ASX (میتسوبیشی ای اس ایکس) و پایین‌تر از Outlander (میتسوبیشی اوتلندر) قرار می‌گیرد. حال بیایید کمی از نزدیک‌تر به شاسی بلند جدید میتسوبیشی بنگریم.

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018

چهره اسپورت میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018 خبر از عرضه رقیبی برای نیسان قشقایی می‌دهد

نخستین چیزی که با دیدن میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018 به ذهن شما می‌رسد، طراحی بسیار هوشمندانه آن در قسمت جلو است. دماغه زاویه دار، سقف شیب‌دار و شانه‌هایی عضلانی که آن را بیشتر به تویوتا C-HR و نیسان قشقایی، به عنوان دو کراس اوور اسپورت بازار شبیه می‌کند. بال شیشه پشتی خودرو شاید کمی مانع دید شود، اما زمانی که از پشت نگاه می‌کنید نمای فوق‌العاده جذابی را به خودرو بخشیده است. اکلیپس جدید در نمای داخلی نیز کاملا هوشمند و جذاب به نظر می‌رسد و از نظر ظاهری، یک گام مدرن‌تر از مدل‌های ASX و اوتلندر است. کنسول میانی بسیار با کیفیت به نظر می‌رسد و سبک طراحی آن شبیه به اتومبیل های برند لکسوس است. حتی پلاستیک مشکی سراسر داشبورد نیز نرم است و احساس خوبی را به سرنشینان خودرو القا می‌کند.

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018

یک نمایشگر 7 اینچی در بالاترین قسمت داشبورد میانی تعبیه شده است که از یک سیستم بسیار خوب بهره می‌برد. نمایشگر لمسی آن کاملا پاسخگو است، گرافیک‌های آن مدرن به نظر می‌رسند و استفاده از آن نیز آسوده است. این سیستم در واقع نسبت به سیستم موجود در خودرو نیسان قشقایی بهتر است، اما رقبای اروپایی آن یعنی پژو 3008 و سئات آتکا از سیستم‌های بهتری برخوردارند. در اینجا همچنین این اپلیکیشن ناوبری به صورت پیشفرض وجود ندارد، اما شما می‌توانید گوشیتان را از طریق اپل کارپلی و اندروید اتو به این سیستم متصل کنید و از آن‌ها استفاده کنید. در هر صورت زمانی که شما مبلغ سنگینی را برای خرید اتومبیل خود می‌دهید، ارائه یک اپلیکیشن ناوبری نمی‌تواند خواسته‌ی زیادی باشد و حتما شما را مجبور به آن کند که از گوشی خود برای این کار استفاده کنید.

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018

ارتقاع صندلی‌های این خودرو نسبت به سایر رقبای خود در بازار کمی بالاتر است، اما آن‌ها راحت هستند و به صورت کامل شما را در بر می‌گیرند. فضای بالای سر شما به اندازه کافی زیاد است، اگرچه با توجه به سقف شیب‌دار خودرو، سرنشینان قدبلند فضای سر کمتری را در صندلی‌های ردیف عقب در اختیار دارند. اما فضای پا چه در صندلی‌های ردیف جلو و چه در عقب به اندازه کافی وجود دارد تا سرنشینان از این خودرو SUV نهایت لذت در سفر را ببرند. در اینجا همچنین یک سانروف نیز به چشم می‌خورد.

سیستم هوشمند Super-All Wheel Control

رانندگی با میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018 در بزرگراه‌ها و خیابان‌های داخل شهر بسیار مناسب است؛ هرچند آن به پای سئات آتکا نخواهد رسید و چاله‌‌ها و ناهمواری‌های جاده را به بدنه منتقل می‌کند. با این وجود وقتی نام برند میتسوبیشی به میان می‌آید، بسیاری از کم و کاستی‌ها نیز کمرنگ می‌شوند. این شرکت همچنین با ارائه یک سیستم چهار چرخ محرک تجربه سواری خوبی را در اختیار سرنشینانش قرار می‌دهد. یک سیستم به نام “Super-All Wheel Control” می‌تواند رانندگی خودرو را در دست گرفته و در مواقع لازم بر روی چهار چرخ ترمز بگیرد یا حتی در صورت نیاز قدرت بیشتری را منتقل کند. در آب و هوای برفی نیز این سیستم هوشمند قادر به ارسال 50 درصد نیروها به چرخ‌های عقب است تا راننده با خیال آسوده‌تری در جاده‌ی لغزنده حرکت کند. چنین قابلیتی در آتکا وجود ندارد.

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018

اگر شما فقط در داخل شهر می‌خواهید از خودرو خود استفاده کنید توصیه ما به شما خریداری مدل مجهز به گیربکس CVT میتسوبیشی اکلیپس کراس است. پدال‌های فلزی زیبای ثابت در پشت فرمان به شما اجازه می‌دهند از حالت دستی استفاده کنید، اما این جعبه دنده نمی‌تواند به خوبی حالت اتوماتیک عمل کند. البته اگر علاقه‌مند به تعویض دنده به صورت دستی هستید، یک مدل گیربکس دستی نیز برای خرید موجود است.

قیمت اکلیپس کراس

بدون شک پیشرانه 1.5 لیتری این خودرو عملکرد خوبی را با چرخ‌دنده‌ها ارائه خواهد کرد. به لطف توان 161 اسب بخاری و گشتاور 250 نیوتن‌متر نیز شما رانندگی آرام و بی سر و صدایی را تجربه خواهید کرد؛ اگرچه در سرعت‌های بالاتر، به طبع صداها نیز بیشتر به داخل کابین نفوذ پیدا می‌کنند. در انتها باید اشاره کرد که شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018 چیزی در حدود 9.8 ثانیه است و حداکثر سرعت آن 201 کیلومتر در ساعت خواهد بود. غول خودروساز ژاپنی قرار است این اتومبیل زیبا را در اواخر سال 2017 با قیمت 29 هزار پوند به فروش برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*